Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Статті


Арґумент-Кіно

28.03.2006 18:12

Пітер Джексон – новітній Кінґ-Конґ

peterjackson.jpgПітер Джексон сьогодні  на вершині світу. Постановник „Володаря каблучок”  – торжествує. Саме він – новозеландець за походженням – зумів встановити безліч рекордів у Голлівуді. У нього найбільші гонорари за режисуру, у нього найбільші бюджети за всю історію кінематографа, врешті-решт, під час фільмування „Кінґ-Конґа” йому вдалося схуднити за рекордні строки на рекордну кількість кілограмів. Його останні картини знає увесь світ. Поглянемо на те, що залишилося поза кадром.

Кінематографічне  походження цього рекордсмена має свою і дуже цікаву історію. Він виріс у невеликому приморському містечку в Новій Зеландії і вже у ранньому дитинстві захопився кінематографом. У родині була восьмиміліметрова камера, на яку восьмирічний Пітер розпочав знімати свої перші картини. Він одразу визначив жанри, у яких фільмуватиме – фантастика та горор. Після багаточисленних короткометражок Джексон ставить свою першу повнометражну картину. Нею став леґендарний тепер „Поганий смак”.  Для його створення Джексонові довелося докласти чимало зусиль: він був і сценаристом, і режисером, і виконавцем однієї з  ролей, і майстром спецефектів. До речі, експерименти зі спецефектами майбутній автор „Володаря каблучок” проводив на маминій кухні. У результаті кухню довелося капітально ремонтувати.

„Поганий смак” належить до відверто хуліганського кіна. Це таке собі жартівливе обігрування штампів фантастичного горору. Потім Пітер Джексон казав: „Мені хотілося зробити один величезний коктейль з усього на світі”. Той коктейль мав успіх на Каннському фестивалі і доразу став культовим.

І все ж вершиною пародійних талантів Джексона є стрічка ”Жива мертвечина”. На її створення  Джексон надихався картиною Сема Реймі „Зловісні мерці”. Енерґію горор- шедевру Реймі він помножив у десятки разів, додавши характерного гумору. А це своє почуття гумору Джексон називає недоумкуватим. До горору він ставиться з іронією, прагне ставити не страшні, а смішні фільми. „Жива мертвечина” також встановлює своєрідні рекорди. Наприклад, це найкривавіший фільм за всю історію кіна. А для фінального епізоду було використано триста літрів фальшивої крови. Цього більше ніж достатньо, щоб стати ще одним кінематографічним святим.

Попри декларовану легковажність, кінематограф Пітера Джексона до середини девяностих встигає отримати і широке визнання критиків та глядачів, і певні тематичні особливості, на які одразу звернули увагу. Одна із них – це тема убивства матері у кожному його фільмі. А в „Небесних створіннях” ця тема виходить на перший план. В основі картини – реальна історія, що сталась у Новій Зеландії  на початку пятдесятих років минулого століття. Дві учениці, яких намагаються розлучити, здйснюють криваве вбивство. Пітер Джексон  вклав усю своє майстерність, щоб розповісти цю непросту історію. Він робить своїх героїнь пристрасними, сповненими ґрандіозних планів і величних фантазій. Окрім того, це ще й історія першого кохання – одна з найліричніших у світовому кіномистецтві. 

„Страхіття” – перша картина Пітера Джексона в Голлівуді. Характерно, що це одразу досить дорога продукція на великій голлівудськвій студії. Її продюсерм, про що ми вже згадували, є Роберт Земекіс – один зі стовпів голлівудського кінематографа, той самий режисер, що зміг адаптувати людські страхи до сімейного перегляду. На перший погляд, Пітер Джексон пішов тим самим шляхом. Але тільки на перший погляд. „Страхіття” розповідають історію родини – це так. Але водночас, скелетів у шафах цієї родини більше, ніж достатньо. Джексону вдалося втриматись від голівудщини та не розчарувати своїх прихильників. І гепі-енд у фільмі – це один іронійний штрих майстра, що творить власний неповторний світ. Скоро він до нас повернеться.

Ігор Грабович

 

 

 

 




RSS

Арґумент-Кіно

Дзеркало кіномистецьких шедеврів на каналі «1+1» в авторській програмі Володимира Войтенка АРҐУМЕНТ-КІНО.

Архів


Новости кино ukrfilm.com