Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Статті


Арґумент-Кіно

18.05.2006 17:13

Гонгконзьке кіно: надмірність і мінімалізм

Гонгконґ – китайське місто, яке перейшло до британців сто п’ятдесят років тому. Воно розвивалось на перетині західної та східної культур. Підприємливість, політична свобода та конфуціанська дисципліна перетворили Гонгконґ на один з найбільших та найбагатших мегаполісів світу. І кіно тут одразу стало частиною ринку. Тому поза межами Гонгкоґа – від початку – найвідомішими стали саме жанрові зразки кінематографії цієї країни. І тільки згодом до них приєдналось кіно мистецьке. Ну а знаковими фігурами гонконзького кіна стали Брюс Лі, Джекі Чан, Джон Ву, Вон Карвай, Стенлі Кван. Про них і піде мова.

Брюс ЛіНароджений у Сан-Франциско, випускник філософського факультету Вашингтонського університету, Брюс Лі прославився своїми картинами саме в Гонгконґу, і саме звідси вони розпочали свій тріумфальний шлях у світовий прокат. Брюс Лі був унікальним бійцем з неймовірною швидкістю та власним стилем. Його фільмографія загалом невелика, але вона створила цілу епоху у жанрі кунґ-фу. Крім надзвичайно ефектних та складних у постановці сцен бійок, фільми Брюса Лі створюють своєрідний містичний ореол навколо Сходу з його духовною просвітленістю та унікальними знаннями про світ. У сімдесяті роки минулого століття це мало велике значення для Заходу. Загалом, Брюс Лі, його життя, а особливо його смерть зробили з нього леґенду, аналогічну леґенді Джеймса Діна.

Джекі ЧанЗовсім інше кіно фільмує Джекі Чан. Його ще називають азіатським Бестером Кітоном. Випускник школи при Пекінській опері, Джекі Чан – універсальний актор. Крім бойових мистецтв, володіє хореографією, співом, майстерністю міма, акробатикою. Він сценарист, режисер та продюсер багатьох своїх стрічок. Джекі Чан не намагається нікого повчати. Його кіно будується на комічному обіграванні драматичних ситуацій. Водночас кумедні герої Джекі Чана ніколи не відступають перед небезпекою. Власне, Джекі Чан став першою гонконзькою кінозіркою, що здобула широке визнання у світі.

Джон ВуА ось гонконзький режисер Джон Ву ввійшов до кіноісторії як новатор. Його називають „азійським Мартіном Скорсезе”. До кінематографа Джон Ву прийшов із телебачення. Він працював у різних жанрах, проте славу йому принесли „фільми дії”. Джон Ву відомий своєю майстерною постановкою екранних перестрілок. Саме він надав вогнепальній зброї такого ж мітологічного змісту, як і холодій. Пістолет у руках героя перетворюється на самурайський меч. Взагалі, його фільми – це такі собі музично-хореографічні композиції, котрі більше виражають емоції, ніж передають насилля. Для Джона Ву важливою є емоційна наповненість картини... Зазвичай режисер розповідає про двох чоловіків, що опинилися по різний бік барикад. Протистояння переростає у дружбу. Ву вважає себе романтиком, для якого дружба, кохання та відданість – не порожні слова.

Вон КарвайЕмоційність стала основою також і кінематографа гонгконзького режисера Вона Карвая. Карвай, як і Джон Ву, починав на телебаченні. Згодом став успішним сценаристом, а наприкінці вісімдесятих дебютував у якості кінорежисера. Його підхід до кіна відрізняється від традиційного. Карвай приступає до зйомок, не маючи детально прописаного сценарію. У нього є загальний задум, який він деталізує по ходу розвитку фільму. Щодня режисер разом зі знімальною групою переглядає матеріал і вносить поправки... Його найзнаменитіша картина „Любовний настрій” фільмувалася півтора року замість запланованих дев’яти місяців. Ніхто не знав, якою вийде стрічка. А вона вийшла – ліричною, сповненою неповторного любовного настрою, неповторних передчуттів.

Власне, Вон Карвай найповніше розвинув саме мистецькі складові кінематографа. У його картинах мало подій, час у них штучно пришвидшується чи сповільнюється. Режисер дарує глядачеві можливість пройнятись емоційним станом героїв, увійти в їхній світ.

Стенлі КванУ мистецькому кіні працює також і режисер Стенлі Кван. По-своєму. Його картина „Міцні обійми”, яка 21 травня демонструватиметься в АРҐУМЕНТІ-КІНО, на тілі стрічок того ж Карвая виглядає приземленішою. Якщо Вон Карвай черпає своє надхнення у шістдесятих роках минулого століття, то Стенлі Кван роздивляється сучасність. „Міцні обійми” дають можливість проникнути у повсякденність Гогконґа й відчути атмосферу цього мегаполісу. Водночас, це історія кохання, навіть кілька історій за участю тих самих персонажів. Це така собі поліфонічна стрічка, у якій можливі найрізноманітніші комбінації стосунків. Зрештою, у цьому й особливість стилю Стенлі Квана. Можливо – все.




RSS

Арґумент-Кіно

Дзеркало кіномистецьких шедеврів на каналі «1+1» в авторській програмі Володимира Войтенка АРҐУМЕНТ-КІНО.

Архів


Новости кино ukrfilm.com