Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Статті


Арґумент-Кіно

02.10.2006 17:54

„Погане виховання”, Педро Альмодовар

Погане виховання9 жовтня о 00:15 у програмі демонструватиметься фільм найяскравішого іспанського кінорежисера нашого часу Педро Альмодовара „Погане виховання”/La Mala educación (2004).

Слушно процитувати авторку рецензії на „Погане виховання” у журналі KINO-KOЛО Мілу Новікову: «Переповідати навіть окремий епізод, а надто цілий фільм Альмодовара – справа майже безнадійна, бо ж він є чи не найбільшим плутаником сучасного екрана. Отож, кожен з його шанувальників може домислити собі щоразу будь-яку версію побаченого, хай там що мав на думці сам режисер. Багатьом він саме через це і подобається. Одразу відчуваєш себе співавтором цього славетного enfant terrible. “Погане виховання” виявляється ще складнішим від створеної перед тим картини “Поговори з нею”, оскільки тут відбувається класичний варіант “фільму у фільмі”. Альмодовар знімає стрічку про режисера, котрий переносить на екран перипетії своїх дитячих років”.

„Погане виховання” має достатньо антиклерикальних мотивів, хоча сам Альмодовар заперечує зведення будь-яких можливих порахунків. Та все ж, кінострічка дарує ключ до певних світоглядних витоків режисера. Адже він сам пройшов через досвід католицької школи та отримав у спадок світ, сповнений страхів, витіснення і притлумлення інстинктів... Разом із тим, „Погане виховання” – це картина про заборонене кохання. І якщо Альмодовар розвінчує найнеґативнішого зі своїх героїв як священника, то водночас він виправдовує його як закоханого, що втратив голову від своєї пристрасти...

Процитуємо і самого режисера. Після прем’єри стрічки він пояснював: „Погане виховання” – дуже інтимний фільм, хоча не цілком біографічний. Звісно, мої спогади були важливі для сценарію. Зрештою, я жив там і тоді, де відбуваються події”.

До речі, „Поганим вихованням” 2004 року відкривався Каннський фестиваль. Тобто фільм демонструвався поза конкурсною програмою. А вже цього року каннський конкурсант Альмодовар отримав приз журі за найкращий сценарій до свого нового фільму „Поверення”. (Згадаємо також його „Оскар” за сценарій фільму „Поговори з нею”). Взагалі ж, Альмодовар є сценаристом усіх своїх 29 режисерських робіт – повнометражних і короткометражних, починаючи з 1974 року.

У кожному разі, Педро Альмодовар – це гордість не тільки сучасного іспанського кінематографа, де, між іншим, останніх сезонів йому підшукують художньо-світоглядну альтернативу (ну хоча б в особі Алехандро Аменабара)... Педро Альмодовар – це, безперечно, гордість усього європейського кінематографа, який усе ще вперто намагається позиціонувати себе як альтернатива Голлівуду. Річ у тім, що Альмодовар створив новий постмодерністський образ Іспанії, а за нею – і всієї Європи... На початках його творчости, цього прихильника марґінальних героїв і сексульних диваків, називали іспанським Фасбіндером. А тепер, коли він неодноразово продемонстрував свою абсолютну кіномистецьку потугу, дона Педро Ламанчського схильні називати європейським Біллі Вайлдером. Насправді ж він (поза всіма можливими табу) – просто... абсолютно ориґінальний і неперевершений – Педро Альмодовар!..

Отже, шанувальникам чуттєвих кіноребусів – його „Погане виховання”.




RSS

Арґумент-Кіно

Дзеркало кіномистецьких шедеврів на каналі «1+1» в авторській програмі Володимира Войтенка АРҐУМЕНТ-КІНО.

Архів


Новости кино ukrfilm.com