Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Статті


Арґумент-Кіно

18.10.2006 15:43

„Таймкод”, Майк Фіґґіс

Таймкод22 жовтня о 01:05 у програмі демонструватиметься радикально експериментальна стрічка британо-американського кінорежисера Майка Фіґґіса „Таймкод”.

Eкспериментальний характер цієї кінострічки можна помітити одразу, з перших кадрів. Сказати б, із перших чотирьох кадрів в одному... Зауважимо також, що сюжет у цьому фільмі присутній, але не має принципового значення. Події ж точаться навколо кінопроб на одній із незалежних кіностудій у Лос-Анджелесі, що її очолює надзвичайно втомлений життям та алкоголем продюсер у виконанні шведського актора Стеллана Скарґорда, гарно відомого за фільмами Ларса фон Тріра... Взагалі, у „Таймкоді” грають такі знані актори, як Сальма Гаєк, Голлі Гантер, Кайл Маклахлен, Джін Тріплгорн. Стосовно ж самого Фіґґіса, то він тут виступає не тільки як постановник, а й як сценарист і композитор.

Фокус чотирьох екранів „Таймкоду” в тому, що його, сказати б, загальний сюжет розкладено на чотири ніби окремих сюжети. І кожен із цих чотирьох зафільмований одним шматком... Тут можна зауважити, що Майк Фіґґіс виступає послідовником Енді Воргола, який ще 1966 року вдався до подібного експерименту у своєму фільмі „Дівчата з Челсі”. Але у Воргола екран було розбито на дві частини, і можна було одним оком дивитися наліво, іншим – направо. У Фіґґіса таке робити важкувато – очі просто розбігаються... Але ці чотири історії, звісно, пов’язані і стежити за ними дуже цікаво. Режисер час від часу влаштовує діалог між екранами – то верхній лівий розмовляє з нижнім правим по мобільному телефону, а то один персонаж фільмується в горішньому правому і нижньому лівому екрані з двох різних точок зору. А то всі чотири екрани починають трястися від знаменитих каліфорнійських землетрусів.

Принагідно нагадаємо, що кілька років тому а АРҐУМЕНТІ-КІНО демонструвався також один із найкращих фільмів Майка Фіґґіса – „Покидаючи Лас-Веґас”. Сюжет цієї стрічки також зачіпає кінематографічне середовище, бо головний герой – його пронизливо зіграв Ніколас Кейдж – є голлівудським сценаристом, життя якого пішло шкереберть.

Насамкінець наголосимо також на тому, що Майк Фіґґіс у шерезі британських кінорежисерів, які баражують між островами й Голлівудом, чи не найбільш уписується в заокеанський кінематограф. Цей постановник уже на початках своєї творчости рішуче емансипувався від англійських реалій. У програмі на вас чекає розповідь про Фіґґіса та його творчість – у сюжеті Ігора Грабовича.

Отже, кіноексперимент Майка Фіґґіса „Таймкод” – сказати б, одразу чотири фільми в одному. Кінематографічної ночі!




RSS

Арґумент-Кіно

Дзеркало кіномистецьких шедеврів на каналі «1+1» в авторській програмі Володимира Войтенка АРҐУМЕНТ-КІНО.

Архів


Новости кино ukrfilm.com