Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Статті


Арґумент-Кіно

31.10.2006 17:33

Джеймс Айворі й „Залишки дня”

Джеймс АйворіЯк для Голлівуду, американський кінорежисер, сценарист і продюсер Джеймс Айворі – явище виняткове. Бо він тяжіє до сюжетів, достатньо екзотичних для „фабрики мрій”. Його фільми найчастіше розповідають історії з життя країн, віддалених від Америки географічно і, що важливіше, духовно.

Одна зі стрічок Айворі – „Джефферсон у Парижі” – веде мову про невдалу спробу діалогу між двома культурами – американською та французькою. Майбутній третій президент Сполучених Штатів Томас Джефферсон приїжджає до Парижа кінця вісімнадцятого століття дипломатичною місією. Те, що він бачить у столиці Франції, викликає у нього цікавість та нерозуміння водночас.

Франція виступає своєрідною антитезою Америки. З одного боку, американці, які проголосили рівність усіх людей, з іншого – французький королівський двір, який паразитує на своєму народові. Але для Айворі важливо показати різницю між двома народами через людські стосунки. Тому він вводить любовну лінію. Розповідаючи про кохання Томаса Джефферсона та графині Козвей Айворі демонструє прірву, яка лежить між Францією та Америкою.

У картинах Айворі особисте життя і є своєрідним дзеркалом тієї чи тієї культури. Традиції позначаються не стільки на політичному устрої країни, скільки на долі конкретних людей.

Інші стрічки Джеймса Айворі розповідають про те саме – про зіткнення двох культур, двох способів життя, двох бачень світу. Одна зі стрічок на цю тему – ”Ґовардз-енд”, що є екранізацією роману англійського письменника Едварда Морґана Форстера. І розповідається у фільмі про блиск та вмирання, присмерк британської аристократії. Зокрема, ідеться про жорстокість суспільної верстви, що звикла людські долі приносити в жертву віковим традиціям.

І, як завше в Айворі, у центрі уваги – особисте життя головних героїв. Що переможе: поклик серця чи суспільний обов’язок?

А стрічка „Залишки дня” (альтернативний переклад – „Наприкінці дня”) розповідає не стільки про різницю між культурами, скільки про зіткнення всередині однієї культури – британської. Події картини точаться протягом двадцяти років. Вони охоплюють важливий для Британії час – від 1930-х до повоєнної епохи. Власне, мова про те, як на зміну старим джентльменам приходять молоді „фахівці” від політики.

Втім, політика і тут не стала головним героєм драми. Бо сюжет головно будується навколо стосунків дворецького містера Стівенса й економки міс Кентон. Утім, ці стосунки – суто офіційні. Особисте має бути принесене в жертву умовностям...




RSS

Арґумент-Кіно

Дзеркало кіномистецьких шедеврів на каналі «1+1» в авторській програмі Володимира Войтенка АРҐУМЕНТ-КІНО.

Архів


Новости кино ukrfilm.com