Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Статті


Арґумент-Кіно

14.11.2006 15:41

Ан Лі: майстер на всі руки

Ан ЛіУ кінорежисера Ана Лі репутація універсального кінорежисера. Уродженець Тайваню, він навчався кіномистецтву у США, а в студентські роки навіть був асистентом Спайка Лі на його короткометражному фільмі «Перукарня Джо: ми відрізаємо голови». Спільна робота не завадила чорношкірому Лі згодом іронічно відгукуватись про свого тезку, мовляв, у китайського колеґи нема власного стилю. Втім, уже з перших стрічок Ан Лі отримує визнання глядачів та критиків. Дебютні картини він ставить на Тайвані, після їх успіху повертається до Сполучених Штатів.

Його американські роботи відзначаються високим професіоналізмом та вмінням вловити нюанси чужої культури. Наприклад, його стрічка «Крижаний вітер» (у нашому прокаті –„Ожеледиця”) повністю створена на американському матеріалі. Більше того, Ан Лі зумів вловити і точно передати на екрані епоху – а це ранні сімдесяті. Він зумів побачити у сімейній драмі з чужого життя відображення всеамериканських, а потім і універсальних проблем.

На початку кар’єри Ана Лі формується його тематика. Картини цього режисера здебільшого розповідають про кохання двох пар на тлі чудових пейзажів. Втім, почуття у картинах Ана Лі – це завжди випробовування.

Світову славу кінорежисеру принесла картина «Тигр чатує, Дракон пантрує». Вона була створена вона на китайському матеріалі. Режисер стверджує, що мріяв поставити роман Ван Ду Лу, який ліг в основу фільму, ще 1994 року. Повільна, меланхолійна стрічка розповідає дві історії кохання на тлі епохи династії Цинь (початок дев’ятнадцятого століття).

Водночас, картина «Тигр чатує, Дракон пантрує» – різновид жанру фільмів кунґфу. Тут багато двобоїв. Запросивши поставити бої славетного Юень Ву Пінґа, Ан Лі водночас відмовляється від традиційного стилю фільмів кунґфу. Він оголює прийом. Його воїни демонстративно літають, ледь торкаючись землі. І якщо на Сході таке вільне обходження з жанром було зустрінуте без особливого ентузіазму, то на Заході фільм мав шалений успіх. Номінований у семи категоріях, фільм отримав чотири «Оскари».

Після успіху «Тигра і Дракона» від Ана Лі чекали продовження у такому ж дусі. Проте режисер черговий раз здивував, зафільмувавши стрічку «Галк». Це була екранізація відомих коміксів Стена Лі та Джека Кірбі.

Попри всю умовність сюжету, і тут відчувається стиль візіонера Ана Лі. Його Галк відривається від землі, намагаючись подолати земне тяжіння. Водночас «Галк» також розповідає про кохання, якому слід подолати велику кількість перепон, щоб бути реалізованим.

І якщо «Галк» мав відносний успіх у критиків та глядачів, то остання за часом стрічка Ана Лі викликала, без перебільшення, сенсацію Мова про «Горбату гору», за яку Лі отримав «Оскара» за режисуру. Фільм торкається найбільш американського з усіх американських жанрів – вестерну. Те, що зробив з ковбоями Ан Лі не наважувався зробити ще ніхто.

Кохання двох ковбоїв, пронесене через усе життя, виявилось близьким і глядачам, і членам Американської кіноакадемії. «Горбата гора» стала тріумфом американського режисера китайського походження Ана Лі, універсального митця, що працює по обидва боки океану.

В АРҐУМЕНТІ-КІНО 19 листопада демонструється, сказати б, фільм-розвідка боєм Ана Лі на терені західної культури. Куди вже більше – екранізація святая святих Британії роману Джейн Остін «Розум та почуття». Кажуть, що за зйомками пильно стежило товариство шанувальників Джейн Остін і навіть скаржилось продюсерам на те, що Г’ю Ґрант надто вже привабливий як для ролі Едварда Феррарса. Втім, історію сестер Елінор та Маріанни Ан Лі розповідає зі знанням справи, ніби усе життя прожив у Британії. І знову ми бачимо прикмети його мистецького стилю: чудові пейзажі та історію кохання. Цього разу, сподіваємось, щаслива.




RSS

Арґумент-Кіно

Дзеркало кіномистецьких шедеврів на каналі «1+1» в авторській програмі Володимира Войтенка АРҐУМЕНТ-КІНО.

Архів


Новости кино ukrfilm.com