Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Статті


Арґумент-Кіно

28.11.2006 15:57

Жан-Марк Барр і Паскаль Арнольд в АРҐУМЕНТІ-КІНО

У програмі, що побачить світ вночі 3 грудня, окрім розповіді про творчість видатного французького кінорежисера Луї Маля та про його першу американську стрічку „Миле дитя”, демонструватиметься сюжет Олесі Лук’яненко, що розповідатиме про фігурантів сучасного французького кінематографа – режисерів Жана-Марка Барра й Паскаля Арнольда. Сюжет знімався під час 36 Київського МКФ „Молодість”.

Жан Марк Барр передусім відомий як актор. Він прославився наприкінці 80-х років, зігравши одну з головних ролей у фільмі Люка Бессона „Блакитна безодня”. Його герой, французький пірнальник Жак Майоль, почувається зайвим серед світу людей. Він змалку захопився пірнанням. І тому світ морських чи океанських глибин йому видається близьким і зрозумілим… „Блакитна безодня” мала надзвичайний касовий успіх, і не лише у Франції.  Після його виходу Жан-Марк Барр одразу перетворився на зірку, став справжнісіньким секс-символом. Проте актор намагався якнайшвидше позбутися такого суспільного статусу. Він обирав для себе ролі в різних амплуа, і тому його акторська фільмографія середини вісімдесятих років відзначається певною хаотичністю.

1991 року Барр знявся у фільмі Ларса фон Тріра „Європа”, де зіграв символічну роль провідника. Його герой, американець німецького походження, у пошуках „відчуття Європи” прибуває до повоєнної Німеччини… Картина „Європа” і, зокрема, зустріч із її режисером Ларсом фон Тріром, стали знаковою подією в житті актора. Жан-Марк Барр, подібно своєму героєві,  відкриває в собі „європейськість”, хоча й не відхрещується від свого американського коріння. Зауважимо, що батько актора – американець ірландського походження; мати – француженка; сам він народився в німецькому Бітбурзі, а зростав у Каліфорнії.

З фільму «Європа» розпочалася багатолітня співпраця Барра з фон Тріром. Вона триває досьогодні. І саме фон Трір запропонував акторові самому – в якості режисера – зробити фільм. Як кінопостановник Жан-Марк Барр дебютував 1999 року. Спільно із французьким письменником Паскалем Арнольдом він зафільмував так звану „трилогію свободи”, до якої увійшли стрічки «Коханці», «Забагато плоті» і «Просвітлення». Цього року під час Київського міжнародного кінофестивалю «Молодість» автори показали свій четвертий  спільний фільм – «Кожному – своя ніч».

Жан-Марк Барр і Паскаль АрнольдЖан-Марк Барр: «Ми з Паскалем стрілися одинадцять років тому, випадково, під час зйомок. Я був актором, Паскаль – письменником. Ми багато говорили про кіно і зійшлися на тому, що це мистецтво потребує змін, його потрібно якось оновити. Нам здавалося, що в сучасній кіноіндустрії якісь фінансові проблеми та егоїзм окремих людей заважають суто творчим процесам. Адже деякі кінопроекти вибухали зсередини через егоїстичні вибрики якогось актора, присутнього на знімальному на майданчику… Ми хотіли зробити інакше».

Картина «Кожному – своя ніч» знов-таки прославляє ідею свободи, передусім –свободи кохання. Її юні герої – четверо коханців. Здається, їм вдалося побудувати ідеальну модель взаємостосунків, та зрештою їхній щасливий союз виявляється утопією. Цей фільм побудований на реальних подіях. У Франції кілька років тому троє підлітків вбили брата своєї подружки, з яким вони також товаришували. Про причини вбивства вони так і не зізналися.

Жан-Марк Барр: «Для нас найголовнішим було показати людей, які вирішили бути вільними у своєму повсякденному житті, які мають таку сміливість. Адже я і Паскаль, ми також намагаємося бути вільними в нашому житті...».

Паскаль Арнольд: «Я хотів би зауважити, що для мене в цій стрічці головним персонажем є не брат, а сестра. Адже історію ми бачимо її очима. Вона розказує її нам… І, попри все, ця дівчина в цій історії продовжує вірити в людяність, у найкращі людські якості. Вона продовжує любити людину, знаючи, що найгірше – можливе. На мій погляд, утопія передусім у цьому... Але у фільмі ми лише ставимо питання... Відповідей ми не даємо».

Фільм «Кожному своя ніч» можна порівняти зі скандально знаменитою стрічкою Ларса фон Тріра «Ідіоти». В обох картинах герої намагаються позбутися певних штампів соціокультурної поведінки. Іншими словами, вони хочуть визволитися від суспільного пресинґу, повернутися до своїх природних витоків. Щоправда, намагання «трірівських ідіотів» епатажніші й провокативніші. Кінокартина «Ідіоти» стала першим наочним зразком маніфесту «Догма», що його Ларс фон Трір спільно з однодумцями оприлюднив 1995 року. Жан-Марк Барр і Паскаль Арнольд також поділяють засади «Догми».


Жан-Марк Барр: «Річ у тім, що життя подарувало мені великий карт-бланш. Я працював із режисером Ларсом фон Тріром. 1998 року він запропонував концепцію «Догми». І «Догма», окрім іншого, надто її правила щодо виробництва фільму, близька і нам. Можна сказати, ми також частково дотримуємося цієї концепції».


Жан Марк Барр і Паскаль Арнольд виступають проти індустріалізації кінематографа. Вони є противниками великих виробничих бюджетів, не запрошують у свої фільми дорогих зірок, не використовують спецефектів. Власне, в цьому і виявляється їхня солідарність із ідеологами «Догми». Стрічка «Кожному – своя ніч», попри чималу кількість відвертих сцен, вийшла у Франції в прокат з віковим обмеженням «до 12 років».


Паскаль Арнольд: «Я хотів би наголосити, що оголеність – це також свого роду костюм. Ми не знімали цей фільм як порнографічний. Коли персонаж П’єра використовує свою сексуальність, свободу своєї сексуальности, він робить це щиросердно. У порнографічних фільмах подібне відбувається зовсім інакше».


 Фільм «Кожному – своя ніч» знімався цифровою відеокамерою. Його бюджет склав близько трьохсот тисяч євро. Цією картиною автори хотіли показати, що кіно може фільмувати чи не кожен. Головне, аби перемогло бажання і сміливість позбутися стереотипів… Власне, таким було послання Жана-Марк Барра і Паскаля Арнольда українській кінематографічній спільноті, яке вони виголосили під час перебування на цьогорічному кінофестивалі «Молодість».




RSS

Арґумент-Кіно

Дзеркало кіномистецьких шедеврів на каналі «1+1» в авторській програмі Володимира Войтенка АРҐУМЕНТ-КІНО.

Архів


Новости кино ukrfilm.com