Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Статті


Арґумент-Кіно

01.12.2006 12:39

Луї Маль: «Почуття мене цікавлять більше, ніж ідеї»

Louis MalleЛуї Маля можна вважати своєрідним унікумом у світовому кіні. Багатий спадкоємець родини промисловців, він обрав досить дивний як для буржуа шлях – у кінематограф. Водночас, родинні статки дали Малю творчу свободу – він міг самостійно фінансувати власні картини. Його перші кінокроки на початку п’ятдесятих пов’язані з документалістикою. А зафільмована 1956 року стрічка „Мовчазний світ” принесла режисерові «Золоту пальму» Каннського фестивалю та «Оскара». „Мовчазний світ” розповідає про підводні подорожі знаменитого французького мандрівника Жака-Іва Кусто. Пізніше Луї Маль казав, що океан проявив у ньому одвічний потяг до свободи, яка є неодмінним супутником життя художника. Незабаром свободолюбивість Маля була піддана досить суворим випробовуванням.

Режисер багато фільмував у Франції, працюючи в різноманітних жанрах. Проте всі його картини об’єднувало одне – потяг до ризикованих сюжетів та сміливе поводження з кіномовою. Скажімо, його бурлеск «Віва, Марія!», зафільмований 1965 року, розповідає про мексиканську революцію, здійняту двома Маріями – героїнями Жанни Моро та Бріджит Бардо. Тут присутня не тільки іронія стосовно революції та її героїв, але й свобода самого Маля у поводженні з матеріалом. Саме тоді режисер і сформулював своє кредо: «Почуття мене цікавлять більше, ніж ідеї». „Віва, Марія!” була подвійним викликом – і як твір мистецтва, і як соціальний жест, бо вона ніби передбачила молодіжні заворушення кінця шістдесятих. Дві європейки в екзотичній країні, вільне кохання та революція – це було саме те, чого вимагав час.

Але згодом Луї Маль пішов проти течії. 1973 року він фільмує картину „Люсьєн Лякомб”, яка розповідає про Францію часів другої світової війни. Співвітчизникам режисера стрічка не сподобалась. Критика у пресі змусила режисера прийняти запрошення заокеанських продюсерів, і десять років Маль фільмує за межами Франції.

Атлантік-сітіОдна з найвідоміших стрічок цього періоду – «Атлантік-сіті». Фільм, власне, й розповідає про це леґендарне колись місто і його жителів. Втім, у тисяча дев’ятсот вісімдесятому Атлантік-сіті втратив усю свою привабливість, перетворившись на депресивне містечко з досить сумнівними перспективами. Головні герої картини також переживають не найкращі часи. Дрібний ґанґстер Лу отримує шанс почати все спочатку, коли до міста приїжджає молода пара – Дейв та його вагітна подруга Крісі. Молоді люди сповідують досить вільні погляди на життя. Дейв намагається продати вкрадений у Філадельфії кокаїн. Подальші події сповнені драматизму і доволі чорного гумору.

В „Атлантік-сіті” Маль дав волю своїй ностальгії. Одна з героїнь – Саллі – мріє поїхати у Францію. Спочатку вона хоче стати круп’є в казино, але потім далека європейська країна стане для неї єдиною альтернативою Атлантік-сіті.

Наприкінці вісімдесятих Луї Маль повертається до Франції і дивує шанувальників своєї творчости картиною «До побачення, діти!». Це була автобіографічна стрічка, у якій режисер пригадував свої дитячі роки у католицькій школі. Події точаться під час другої світової війни, і ми бачимо, як окупація шматує французьке суспільство. Маль знову не побоявся показати своїх співвітчизників непривабливими. Кінокартина „До побачення, діти!” є автобіографічною ще й тому, що розповідає про ізґоя, про людину, життю якої загрожує небезпека. У фільмі це єврейських хлопчик, якого переховують католицькі священики.

Луї Маль ніколи не дослухався до кінематографічної моди. Проте і публіку він не особливо шанував. Доказом цього є його стрічка „Миле дитя”. Сюжет фільму сенсаційний – цілком у дусі бульварних романів – фотограф закохується у дванадцятилітню повію і згодом одружується з нею... Луї Маль був одним із перших, хто порушив табу на дитячу сексуальність і дитячу наготу. Втім, нічого „бульварного” у фільмі нема. Кінорежисер казав, що свідомо дражнив публіку, оминаючи пікантні подробиці. Про що ж тоді картина? Маль вірний собі: фільм розповідає про людські почуття, які завжди важливіші за ідеї.




RSS

Арґумент-Кіно

Дзеркало кіномистецьких шедеврів на каналі «1+1» в авторській програмі Володимира Войтенка АРҐУМЕНТ-КІНО.

Архів


Новости кино ukrfilm.com