Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Статті


покерстарс

Арґумент-Кіно

06.12.2006 12:08

Терренс Малік: „Подалі від публіки, ближче до природи”

Terrence_Malick_big.jpgТерренс Малік схожий на фантом. Його зображень в інтернеті мінімум, його немає у документальних фільмах, що розповідають про його ж творчість. Він не веде світського життя й живе далеко від Голлівуду – в Техасі. Лише одного разу він з’явився у власному фільмі і тепер ми знаємо, як він виглядає. Ось він – Терренс Малік біля дверей чужого будинку.

Втім, відсутність публічности не єдина причина, чому Маліка називають найзагадковішим американським кінорежисером. Випускник філософського факультету, він прийшов у кіно не для того, щоб розважати. За понад тридцятилітню кінокар’єру Малік зафільмував тільки чотири повнометражні стрічки. За ті ж тридцять років він не змінив стилю своїх картин. Природне освітлення, ручна камера, ніяких спеціальних ефектів. Обов’язково чийсь голос за кадром.

Вже друга стрічка «Час жнив» принесла Маліку приз за режисуру на Каннському фестивалі. Це був кінець сімдесятих, час, коли реалізм Нового Голлівуду заступали блокбастери Голлівуду Новітнього. Проте Малік залишався вірним собі. Насамперед, він зафільмував реалістичну історію про звичайних молодих людей, що намагаються вижити у світі, де вони мають надто мало шансів для цього. По-друге, він переніс дію в американську провінцію. І це –  простори  Техасу. По-третє, він розповів історію про спробу людини вижити і зберегти невинність. «Час жнив» є найуславленішою картиною Терренса Маліка. Від нього чекали не менш успішного продовження, проте режисер віддав перевагу філософії та журналістиці.
 
Після двадцяти років мовчанки 1998 року Малік повернувся до кіна з військовою драмою «Тонка червона лінія», що розповідала про епізод другої світової війни. Режисер сам написав сценарій, в основі якого роман Джеймса Джонса. Втім, Малік переписав деякі сюжетні лінії, часто міняючи місцями головних героїв. Вийшла історія не стільки про війну, скільки про людей на війні. Про їхні почуття, про їхню спробу залишатися невинними. І знову режисер буквально занурює своїх персонажів у природу, робить їх невіддільними від неї. Його фірмові кадри з людьми у гущавині, серед високої трави мають за мету показати своєрідну альтернативу війні. Природа стає втраченим раєм для людства. 

Новий світСпроба повернути втрачений рай стала головною темою і останньої за часом картини Терренса Маліка – „Новий світ”. Це історія леґендарної індіанки Пакахонтас, яка першою сприйняла європейську культуру. У „Новому світі” Малік  показує руйнування світу невинности через історію кохання індіанки та європейця. Власне, історії кохання є в кожному його фільмі. Як і природа, кохання тут – основа самого життя. Руйнація кохання стає втратою невинности, втратою, яку героям ніколи не заповнити.  

Фільмування „Нового світу” стало своєрідною пригодою для знімальної групи. Рішення Терренса Маліка робити ігрову стрічку як документальну призвів до повномасштабного відтворення способу життя одного з індіанських племен Вірджинії, а також  побуту перших переселенців. Були збудовані повномасштабні декорації, детально відтворено костюми. З усієї Америки зібрали автентичних індіанців, яких, кажучи словами одного з консультантів картини, „повернули до світу втраченої невинности”.

10 грудня в АРҐУМЕНТІ-КІНО перша стрічка Терренса Маліка – «Пустки». Як уже було сказано, в основі картини реальна історія. Змінивши імена головних героїв, Малік дотримувався тільки зовнішнього малюнка справжньої історії. Він не намагався розібратися у мотивах вчинків своїх персонажів. Головна героїня – Голлі – намагається рефлексувати, але її роздуми врешті зводяться до констатації фактів. Однак для Маліка   були важливими не так людські мотиви, скільки оті самі пустки, землі, на яких ніщо не росте і не може вирости. Власне, це алегорія тодішньої Америки, яку перетинали молоді люди, схожі на героя Чарлі Шина. Новочасні бунтарі без причини, Бонні та Клайди, вони зрошували пустки своєю та чужою кров’ю, можливо, у надії, що землі таки стануть плодючими.




RSS

Арґумент-Кіно

Дзеркало кіномистецьких шедеврів на каналі «1+1» в авторській програмі Володимира Войтенка АРҐУМЕНТ-КІНО.

Архів


Новости кино ukrfilm.com