Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Статті


Арґумент-Кіно

19.12.2006 16:54

Вінсенте Мінеллі – реформатор мюзиклу

Лестер Ентоні Мінеллі Лестер Ентоні Мінеллі народився у Чикаґо в родині театрального дириґента. Власне, це був родинний бізнес – Театр братів Мінеллі. Дитинство майбутнього кінорежисера минуло на колесах, бо театр часто гастролював. Перші свої мистецькі кроки Лестер Ентоні зробив у цьому родинному театрі, а згодом став працювати на Бродвеї як художник-декоратор та костюмер. Саме для бродвейської сцени він бере ім’я свого батька – Вінсент і перетворює його у латинізований варіант – Вінсенте. З цим іменем він і входить до історії мистецтва, спочатку як постановник театральних ревю, а потім як кінорежисер.

Його дебют у кінематографі відбувся на початку тридцятих років. Спочатку Мінеллі ставить короткометражні стрічки для студії «Парамаунт», згодом переходить на славетну «Метро-Ґолдвін-Майєр». «MGM» була тоді студією розкошів. А Вінсенте Мінеллі – одним зі стовпів студії «Метро-Ґолдвін-Майєр» часів її розквіту.
Він став одним із тих, хто змінив жанр мюзиклу, наповнив його драматизмом, зумів органічно поєднати пісню і танець із природними людськими переживаннями. Проте сьогодні ім’я Вінсенте Мінеллі найчастіше пов’язується з майстерністю у володінні кольором. Саме Мінеллі зробив колір надзвичайно виразним у передачі емоційного стану персонажа.

І Мінеллі зумів увійти до історії кіна не тільки як постановник мюзиклів. Він був одним із тих, хто створив жанр високої голлівудської мелодрами. Звичайно, це була все та ж «Метро-Ґолдвін-Майєр» – тому мелодрами цієї студії виходили швидше розкішними, ніж реалістичними. Одна з найвідоміших – «Кулик». Ця, смілива як на той час, стрічка розповідає про матір-одиначку, яка відстоює право на свободу для самої себе та малолітнього сина-розбишаки... У «Кулику» також обіграно сімейні негаразди леґендарної голлівудської пари Елізабет Тейлор – Річард Бартон. Втім, вистачало і самої Елізабет Тейлор. Кожна її поява у кадрі – це демонстрація нечуваної розкоші. Й як у всіх стрічках Мінеллі, в «Кулику» впадає в око колір. Через любов режисера до жовтого голлівудські декоратори називали цей колір – «жовтий Мінеллі».

Вінсенте Мінеллі фільмував знаменитих акторів свого часу: Спенсера Трейсі, Керка Даґлеса, Ентоні Квіна, Джуді Ґарланд... Із Джуді Ґарланд Мінеллі був навіть одружений, а родинні традиції в мистецтві продовжила його донька – Лайза Мінеллі.

В АРҐУМЕНТІ-КІНО демонструєтьсч один із класичних мюзиклів Вінсенте Мінеллі. Стрічка «Жіжі» була зафільмована наприкінці «золотої» доби Голлівуду. Вона містить усі його складники: багаті декорації, красивих і чарівних кінозірок, відірваний від реалій тодішньої Америки сюжет. Утім, розкіш у цій стрічці вже стає об’єктом іронії. Мінеллі передчував нові часи, тому на прощання зі старими не шкодував своєї фантазії. Та він знав, що сюжет «Попелюшки» буде вічним, нехай у яких декораціях відбуватиметься дійство...




RSS

Арґумент-Кіно

Дзеркало кіномистецьких шедеврів на каналі «1+1» в авторській програмі Володимира Войтенка АРҐУМЕНТ-КІНО.

Архів


Новости кино ukrfilm.com