Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Статті


Арґумент-Кіно

17.01.2007 12:59

Дженніфер Джейсон Лі, голлівудський аутсайдер

Дженніфер Джейсон ЛіДженніфер Джейсон Лі мала все для того, аби стати кінозіркою. Вона зростала в акторській родині. Її батько – актор Вік Морроу (він трагічно загинув під час зйомок серіалу "Сутінкова зона"). Мати – актриса, сценарист і продюсер Барбара Тернер. Дженніфер Джейсон Лі розпочала зніматися в кіні ще дитиною.

Чотирнадцятилітньою вона відвідували акторські курси знаменитого Лі Страсберґа. Її перший успіх у Голлівуді – це роль розбещеного підлітка у фільмі "Гарячі часи у Ріджмонтській школі". Стрічка ж Пауля Верговена "Плоть і кров"закріпила за нею славу однієї з найхарактерніших і найсексуальніших молодих актрис.

У цьому фільмі, дія якого відбувається на початку шістнадцятого століття, Дженніфер грає цнотливу дівчину, яка приїздить з монастиря, щоб стати дружиною молодого графа. Проте її цнота доволі умовна. Дівчина напрочуд активно цікавиться коханням, і, попри невинну і навіть янгольську зовнішність, має доволі розпусне нутро. За збігом обставин, героїня потрапляє в полон до розбійницької компанії. І серед цих розбещених людей відкривається її правдива природа. Вона стає коханкою ватажка розбійників. Та й, зрештою, не він, а вона полонить його своїм коханням.

Власне, саме з появою героїні Дженніфер Джейсон Лі стає зрозумілим, про що саме фільм Пауля Верговена. Він – про всепереможну, суто людську, пристрасть, замішану на плоті і крові, яка, за версією автора стрічки, насправді керує вчинками людей.

Головні чоловіки у фільмі, молодий граф Стівен і розбійник Мартін, вже не просто борються між собою, вони воюють за право володіти героїнею Дженніфер Джейсон Лі. І хто в цій битві стане переможцем, власне, і є головною інтриґою...

Зіпсоване дівчисько – візитна картка актриси Дженніфер Джейсон Лі. Ця роль, безперечно, вдається їй найкраще. У фільмі "Останній поворот на Бруклін" вона грає вуличну повію Тралалу. Це екранізація однойменного роману Г’юберта Селбі-молодшого, смертельно хворого письменника, який останні свої дні присвятив тому, що описував похмуре життя мешканців бідних кварталів Нью-Йорка. Його персонажі, здається, приречені самим середовищем, в якому існують. А героїня Дженніфер Джейсон Лі, що не в змозі далі терпіти долю повії, добровільно приносить себе в жертву. Вона віддається гурту п’яних чоловіків, які її буквально розтерзують.

Актриса показала свою героїню у стані смертельного відчаю. Вона грає напружено і водночас переконливо. Такий душевний надлам актриса ще не раз покаже на екрані.

Річниця


У фільмі "Самотня біла жінка" Дженніфер Джейсон Лі грає божевільну дівчину, яка спочатку постає в образі турботливої сусідки, а потім перетворюється на безпощадну вбивцю. Власне, у цій картині актриса дещо повторила свій улюблений образ. Вона – знову дівчина з подвійним "я", зовнішність якої не відповідає сутності. І її знову загнано у глухий кут. Але цього разу відчай змушує героїню взятися за зброю і жорстоко розправитися з тими, хто стає їй на заваді.

Варто зауважити, що Дженніфер Джейсон Лі однаково переконлива, як і в ролі спокусниці, зустріч із якою обіцяє чоловікам неземну насолоду, так і в образі психопатки-маніяка, котра тих самих чоловіків безжалісно вбиває. Здається, актриса випромінює особливу енергетику, яка притягує протилежну стать і водночас віщує її представникам смертельну небезпеку.

Напевно, вершиною кіноакторської кар’єри Дженніфер Джейсон Лі можна вважати її роль у фільмі "Джорджія". Сценарій писала мати актриси, Барбара Тернер. Вони разом виступили і продюсерами стрічки. Дженніфер грає співачку, яка свій внутрішній біль помилково прийняла за голос. Насправді, вона не може співати, але відчайдушно цього прагне, бо знаменита співачка – її сестра. У Джорджії чарівний вокал, проте їй не відомі пристрасть і відчай. Вона просто живе, а її безголоса сестра постійно балансує між життям та смертю. Героїня Дженніфер Джейсон Лі мусить весь час підживлювати свій внутрішній біль. Власне, заради того, аби відчути цей біль, вона і виходить на сцену. Ця дівчина не співає, у неї кричить душа, і, зрозуміло, її пісня далеко не кожному здається мелодійною.

Дженніфер Джейсон Лі мала все для того, аби стати кінозіркою. У неї особлива, надзвичайно спокуслива зовнішність. Проте вона не пішла шляхом голлівудських красунь, і в її фільмографії немає ролей просто красивих героїнь, так само як відсутні образи просто хороших дівчат. Цю актрису завжди приваблювали надламлені, похмурі, відчайдушні героїні. Для картин із її участю не характерний гепі-енд, і, можливо тому, Дженніфер Джейсон Лі мало відома масовому глядачеві. У неї нема номінацій на "Оскара". В Голлівуді її вважають аутсайдером. Вона знімалася переважно у жанровому кіні, але, тим не менш, залишилась осторонь мейнстриму. Фільм "Річниця", що демонструється в АРҐУМЕНТІ-КІНО, красномовно це підтверджує.

Стрічка випадає із загального потоку американських картин. Вона позбавлена тієї голлівудської краси, що вона часто межує із фальшем. Здається, актори тут грають самих себе. І Дженніфер Джейсон Лі, яка у цій стрічці у співавторстві з Еланом Каммінґом дебютувала як сценаристка і режисер, передала своїй героїні якусь особливу тривожність. І, спостерігаючи за нею, розумієш, що гепі-енду не буде, хоча у фільмі і йдеться про, здавалося б, цілком щасливу подію...




RSS

Арґумент-Кіно

Дзеркало кіномистецьких шедеврів на каналі «1+1» в авторській програмі Володимира Войтенка АРҐУМЕНТ-КІНО.

Архів


Новости кино ukrfilm.com