Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Статті


Арґумент-Кіно

22.01.2007 12:37

«Клют», Елан Джей Пакула

Клют28 січня 2007 року о 00:20 у програмі демонструватиметься фільм кінорежисера Елана Джея Пакули „Клют”/Klute (1971, США).

Ця детективна історія Елана Пакули, що згодом прославився фільмом „Усе президентське військо”, має питомі ознаки трилера. Вона також включає любовну історію і дуже скидається на драму, на дослідження характерів людей, які переживають самотність і внутрішню невлаштованість. На початку 70-х фільм був надзвичайно популярний, від нього повіяло мистецькою свіжістю і нетрадиційністю. Він став поживою для кінематографа завтрашнього дня, який щедро розтиражував усі знахідки цієї картини. Від чого вона жодним чином не постраждала...

Отже, інтриґа: після загадкового зникнення свого друга в Нью-Йорку приватний детектив Джон Клют (у цій ролі Доналд Сазерленд) починає власне розслідування. У справі з’являється привабливий свідок – Брі Деніел, дівчина за викликом (її грає Джейн Фонда). Брі послуговується простим життейським правилом: „Заборони існують для того, щоб їх порушувати”. За цим самим принципом також діє один із її клієнтів. Ну а Джон Клют дуже швидко починає розуміти, що за звичайним випадком із поліційних звітів ховається щось далеко незвичне...

Власне, у цьому фільмі увиразнилися основні особливості режисерської манери Пакули: чудова робота з акторами, тонка психологічна розробка характерів, уміння якнайповніше розкрити талант виконавця, подати його у найбільш вигідному, але не завше традиційному світлі...

„Клют” – це друга режисерська стрічка Пакули, який до того практикував як продюсер. Його ж перша робота – „Безплідна зозуля” – принесла відомість Лайзі Мінеллі як драматичній актрисі. Ну а „Клютом” він утвердив у славі Джейн Фонду – перший „Оскар”, „Золотий глобус” і знаменита премія нью-йоркських кінокритиків.

До речі, ось як вона у своїх спогадах, у книжці „Моє життя донедавна”, розповідає про витоки тріумфального виконання ролі повії у картині „Клют”... Річ у тім, що Фонда свого часу була дружиною знаменитого французького кінорежисера Роже Вадіма. А в його колі – у 60-ті роки – найстрашнішим гріхом вважалась так звана „буржуазність”. А ревність була квінтесенцією буржуазности... Тож Вадім приводив додому дівчат легкої поведінки із салону знаменитої мадам Клод і вони проводили ночі утрьох. Фонда пише: „Він, можливо, насолоджувався, ну а я грала насолоду з усім відпущеним мені акторським талантом. Насправді ж, я насолоджувалася тільки вранці – за чашечкою кави з повіями від мадам Клод. Я дізналася про стільки життєвих драм і надивилася таких осіб, що потім мені не складно було вдихнути життя в образ проститутки Брі Деніел у фільмі „Клют”...

У програмі два сюжети: в одному йтиметься про образ повії у світовому кінематографі, в іншому – про творчість актриси Джейн Фонди.




RSS

Арґумент-Кіно

Дзеркало кіномистецьких шедеврів на каналі «1+1» в авторській програмі Володимира Войтенка АРҐУМЕНТ-КІНО.

Архів


Новости кино ukrfilm.com