05.02.2007 11:48
"Детектив Буллітт", Пітер Єйтс

Нове завдання детектива Френка Буллітта, що його роль виконує Стів Макквін, на перший погляд здається пересічним: потрібно охороняти свідка під час слухання гучної, як тепер прийнято казати – резонансної, справи... Та дуже швидко цього свідка хтось відправляє до кращого із світів. Холоднокровний і рішучий Буллітт (а його прізвище не випадково співзвучне англійському слову "куля", не та що повітряна, а та, що свинцева) не заспокоїться, доки вбивці й замовники не будуть покарані... Загальновизнана класика жанру.
Образ детектива Буллітта, сказати б, ліпився із прототипа – такого собі сан-франциського полісмена Дейва Тоші. І все це було настільки серйозно, що для Стіва Макквіна змайстрували точну копію кобури, яку носив цей самий героїчний Тоші... З одного боку, Буллітт – це показово мовчазний, рішучий брутальний тип, що був провісником з’яви вікопомних копів у фільмах "Брудний Гаррі" та "Французький зв’язковий". З іншого ж, у Буллітта є кодекс честі, по-своєму зрозумілі ідеали справедливости і добра. І, безумовно, успіх цього образу, як і всього фільму, не останньою чергою завдячується харизмі блискучого актора Стіва Макквіна. Ну і, звісно, – талантові британського кінорежисера Пітера Єйтса, для якого "Буллітт" став першим у його кар’єрі голлівудським фільмом. Перед тим він зняв картину "Пограбування", яка привернула увагу майстерно поставленими автомобільними перегонами. Зрештою, відповідний епізод у "Буллітті" (а він триває майже десять хвилин) взагалі зажив слави класичного. (Не останньою чергою, завдяки йому фільм удостоєний "Оскара" за найкращий монтаж)... А один із сюжетів у програмі – саме про автокіноперегони.
Дещо про Пітера Єйтса. Опинившись у Сполучених Штатах, він зумів проявити свій високий професіоналізм у найрізноманітніших кінематографічних жанрах... Єйтс увесь час ніби перебирає – до чого ж він іще може прикласти свій талант? І кожен раз вибирає жанр відповідно до панівних тенденцій у кінематографі. Тож тільки за однією його фільмографією можна вибудувати історію світового кінопроцесу кількох десятиліть... При цьому не скажеш, що Пітер Єйтс підходить до вибору жанру, як до простого ремесла. Бо так чи так, менш чи більш, а в кожній із його картин проявляється неповторне авторське начало. Про творчість Пітера Єйтса – другий сюжет в АРҐУМЕНТІ-КІНО.