Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Статті


Арґумент-Кіно

06.02.2007 16:30

Автомобільні кіноперегони

Дуель

Погоню часом називають вважають квінтесенцією кінематографа. Вона найповніше втілює видовищний бік цього мистецтва. Переслідування є також своєрідною метафорою людського життя: зупинка тут зазвичай означає смерть.

Автомобільні перегони ввійшли до кіна давно. Проте з часом вони стали чимось більшим за просте переслідування одного автомобіля іншим. У картині Стівена Спілберґа "Дуель" автомобіль втілює собою фатум. Наздоганяючи головного героя, вантажівка стає матеріалізацією його страху. Вибираючи автомобіль-переслідувач, Спілберґ хотів, аби він був схожий на людину: фари мали нагадувати очі, а бампер – рот. Це було персоніфіковане чудовисько без водія за кермом.

"Дуель" відкрила низку стрічок, у яких автомобільні погоні стали метафорами почуттів головних персонажів, робили ці почуття інтенсивнішими, сильнішими. Так само і в картині "Французький зв’язковий", де знамените переслідування потяга метро вповні передавало гарячковість і навіть одержимість детектива Папая. Перегони у "Французькому зв’язковому" ввійшли до історії кіна як зразок умілої стилізації під документ. Режисер доклав безліч зусиль, щоб вони виглядали реалістичною. Зустрічні машини, світлофори, перехожі – все це створювало труднощі для погоні, робило її справжньою, змушувало глядача ототожнювати себе з переслідувачем.


Французький зв’язковий

До кінця сімдесятих у кіні з’явилися стрічки, в яких автомобільна погоня стала найголовнішим, хоча, звісно, й не єдиним виражальним засобом. Власне, в таких фільмах ішлося про життя на колесах, тут автомобіль було важко відділити від людини. Бути на колесах тут і означало жити. Найяскравішим прикладом такого кіна є трилогія про Шаленого Макса, яку зафільмував австралійський режисер Джордж Міллер. "Шалений Макс" розповідає про недалеке майбутнє, у якому людство, що вижило після світової війни, веде відчайдушну війну за бензин. Саме бензин дає змогу людині вирватися з мертвої пустелі, якою стала навколишня земля. Зрештою, покинути безплідні землі хочуть усі, але на всіх не вистачить пального. Апогеєм протистояння стає фінальна автомобільна погоня, де машини є ніби персоніфікацією своїх господарів. І перемогти автомобіль тут – означає перемогти і водія.

Детектив БулліттСьогодні ж в АРҐУМЕНТІ-КІНО інша знаменита картина з автомобільною погонею. Це "Детектив Буллітт" Пітера Єйтса . Створена 1968 року, ця стрічка є однією з перших, що містить автомобільне переслідування, яке не виконує службової ролі, а є ніби тотожним саме собі. Епізод переслідування детективом Буллітом злочинців став безпрецедентно тривалим для тодішнього кінематографа – 9 хвилин 40 секунд. І для посилення драматичности Пітерові Єйтсу не потрібно було ніяких допоміжних засобів на зразок закадрової музики та спеціальних ефектів. Все тут надзвичайно реалістично: гудіння двигунів, скрегіт гальм і несподівані розвороти на шосе. Таким чином, детектив Буллітт був першим, хто ввірвався на "Мустанґу Фастбек" у нове та світле майбутнє автомобільних кіноперегонів.




RSS

Арґумент-Кіно

Дзеркало кіномистецьких шедеврів на каналі «1+1» в авторській програмі Володимира Войтенка АРҐУМЕНТ-КІНО.

Архів


Новости кино ukrfilm.com