Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Статті


Арґумент-Кіно

09.02.2007 15:12

Пітер Єйтс – "майстер на всі жанри"

Пітер ЄйтсПротягом свого творчого шляху Пітер Єйтс випробував чи не всі кіножанри. Здається, цьому режисерові все одно, що знімати – комедію, пригодницький фільм, трилер чи любовну історію. Головне, аби йому подобався матеріал, і тоді він ладен створити з нього "цукерочку". Пітер Єйтс прекрасно розуміється на кінематографі, і завжди точно знає, як показати на екрані ту чи ту історію. Сам він не пише сценаріїв (чи не єдиний виняток – стрічка "Пограбування", що її режисер зафільмував у рідній йому Британії, і після якої, власне, його запросили до Голлівуду). Він не має конкретних уподобань щодо вибору теми і постійно змінює акторів. Але, попри таку різноманіть, його фільми все ж таки вирізняє потужне авторське начало…(У них відчутна велика повага режисера до кіна як зображального мистецтва). І Пітер Єйтс шанує традиції кіножанрів.

Наприклад, стрічка "Піти у відрив" – молодіжна комедія. Її головний герой, хлопець-підліток, який переживає складний перехідний період. Він пробує знайти себе, зрозуміти свою особистість, і з погляду його батьків поводиться дещо неоднозначно. Це історія про дорослішання, і Пітер Єйтс центральними в ній робить велосипедні перегони. Головний герой захоплюється велоспортом. Він бере участь у турнірі, перемога в якому означає для нього вихід у дорослий незалежний світ.

У фільмі чимало сцен перегонів, і Пітер Єйтс вибудовує їх із особливою майстерністю. Він буквально смакує кожним новим кадром, проявляючи в монтажі правдиву режисерську віртуозність. Додамо, що ця картина брала участь в оскарівських змаганнях тисяча дев’ятсот сімдесят дев’ятого року: її було представлено у двох номінаціях "найкращий режисер" і "найкращий фільм".

Піти у відрив

Стрічка Пітера Єйтса "Війна Мерфі" ближча до пригодницького жанру. Дія відбувається наприкінці Другої світової війни. Головний герой – англійський солдат, який чудом вцілив після потоплення німецьким підводним човном його корабля. Поки солдат відновлював здоров’я, Німеччина вже капітулювала. Але головному героєві не достатньо такої перемоги. Він прагне завершити свою війну, і сам-один вирушає проти ворожого човна. І знову у фільмі кілька віртуозно знятих сцен переслідування. Головний герой атакує ворогів і небом, і по воді. Він настирливо прагне досягти своєї мети, і, здається, ніщо не може стати йому на заваді.

Окрім ознак пригодницького жанру, у фільмі також присутні елементи комедії. Загалом, для Пітера Єйтса властиво працювати в комедійному ключі. В цього режисера прекрасне почуття гумору, і він уміє вдало виявляти його, навіть у найсерйозніших своїх фільмах. До того ж як кіновіртуоз, Пітер Єйтс має хист до пародіювання.

Власне, стрічка "Рік комети" є пародією на кілька жанрів одразу. Вона містить ознаки і фільмів-жахів, і пригодницького екшену, і романтичної історії. Головна героїня – сором’язлива дівчина, яка добре знається на колекційному вині. Якось вона знаходить цінний експонат – пляшку вина, датовану ще наполеонівськими часами. Зрозуміло, цією її знахідкою починають цікавиться ще кілька людей. До того ж, якийсь божевільний учений сховав у цій пляшці формулу омолодження людини, що значно збільшило число конкурентів головної героїні.

Цим фільмом Пітер Єйтс поповнив свій послужний "список перегонів", окрім іншого, яскравою сценою переслідування на мотоциклі. Він приставив до головної героїні справжнісінького супермена, завдяки чому історія стала дещо пікантнішою. Також ця стрічка добре ілюструє вміння постановника паралельно вести одразу кілька історій, а потім ефектно зводити їх у фіналі. Зазначимо ще одну характерну особливість Пітера Єйтса. В його фільмах немає нецікавих чи нехарактерних персонажів; кожен, навіть епізодичний, герой тут надзвичайно колоритний.

Детектив Буллітт

Фільм "Детектив Буллітт", котрий демонструється в АРҐУМЕНТІ-КІНО 11 лютого, є характерним для творчости Пітера Єйтса. Він акумулює чимало фірмових ознак режисера. За жанром це – детектив або ж "поліційний фільм", який набув популярности у сімдесятих. Головний герой, детектив Булліт, береться охороняти прокурорського свідка. Пітер Єйтс не поспішає розказувати цю історію. Він поступово якомога сильніше закручує її сюжет. Проте крапку ставить рішуче, не вагаючись. І це ще одна характерна ознака режисури Пітера Єйтса. Його фільми, всупереч моді сьогоднішнього дня, відносно короткі. Вони тривають до двох годин. Проте не потребують післямови…




RSS

Арґумент-Кіно

Дзеркало кіномистецьких шедеврів на каналі «1+1» в авторській програмі Володимира Войтенка АРҐУМЕНТ-КІНО.

Архів


Новости кино ukrfilm.com