Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Статті


Арґумент-Кіно

07.03.2007 16:24

Волтер Гілл: „У дитинстві я мріяв бути карикатуристом”

Волтер ГіллНе варто надто серйозно ставиться до фільмів Волтера Гілла. У дитинстві цей режисер мріяв бути карикатуристом. Він захоплювався коміксами і вестернами за участю Джона Вейна. І, власне, коли Волтер Гілл сам став кінорежисером, він знімав cтрічки, сюжет яких розвивається за законами вестерна, а візуальний ряд тяжіє до естетики коміксів.

Картина „Воїни” є однією з перших режисерських робіт Гілла. Дія точиться в Нью-Йорку. Кілька десятків вуличних банд збираються разом, аби укласти між собою перемир’я. Але між ними виявляється зрадник, який вбиває того, хто, власне, закликав до перемир’я. Серед підозрюваних –банда „Воїнів” із Коні-Айленда. Тепер цим хлопцям не просто буде дістатися свого району, враховуючи, що на них полює чи не весь „нічний Нью-Йорк”.

Режисер акцентує увагу на зовнішньому вигляді своїх героїв. Кожна з банд має свій розпізнавальний костюм, і разом вони утворюють такий собі вуличний маскарад. Ці герої мало чим схожі на реальних людей, скоріше, вони – персонажі коміксів, ґротескні і смішні, хоча і б’ються один з одним цілком натуралістично... Волтер Гілл знімав цей фільм, сказати б, ще „зеленим режисером”. Проте стрічка „Червона спека” є його вже зрілою роботою.
 
Цей фільм – знову водночас „урбаністичний” вестерн і комедія. Головний герой, капітан радянської міліції Данко, якого грає дещо ґротескний Арнольд Шварцнеґґер, має знешкодити грузинську банду, ватажок якої втік до Америки. Зрозуміло, Данко – також комічній персонаж.  По суті, Шварценеґґер грає випробуваний вже до того ним образ Термінатора, який крокує до своєї мети, не знаючи ані болю, ані жалю....У пролозі фільму, дія якого точиться в Радянському Союзі, герої розмовляють російською мовою з підкресленим акцентом. Наряд чи консультанти стрічки просто не помітили цього. Скоріше, цей акцент є ще одним доказом того, що Волтер Гілл аж ніяк не намагався знімати реалістичне кіно. Навпаки, він одверто тяжіє до ґротеску.

Найбільшої ж слави кінопостановника Гіллу приніс фільм „48 годин”. Принаймні, ця комедія мала найбільший касовий успіх серед його робіт. В центрі сюжету – два ґротескні персонажі: відлюдькуватий поліцейський, якого грає Нік Нолті й гіперекспресивний арештант у виконанні Едді Мерфі. Поліцейський має помститися за вбивство своїх колеґ, і для цього він бере собі в напарники чорношкірого арештанта, звільнивши його із в’язниці на 48 годин.

Стрічка мала продовження. Комедія „Ще одні 48 годин” побачила світ 1990 року. В ній режисер задіяв своїх улюблених персонажів – злочинців на мотоциклах...

1986 року Гілл зафільмував картину „Перехрестя”, в якій несподівано проявив себе дещо містичним режисером. Фільм має статус культового серед шанувальників блюзу. В ньому йдеться про те, як один юний гітарист заради того, аби навчитися грати блюз, продає душу дияволу... Тут варто зауважити, що музика чи не завжди відіграє особливе значення у фільмах Волтера Гілла. Цей режисер є пристрасним меломаном, і тому він надзвичайно прискіпливо добирає музичну партитуру для своїх картин.

Ну а 11 березня в АРҐУМЕНТІ-КІНО – одна з ранніх робіт Волтера Гілла, стрічка „Вулиці у вогні”. „Урбаністичний” вестерн з елементами коміксу... Особисто мені найбільше у цьому фільмі подобається неґативний персонаж Вільяма Дефо. Ось такий чолов’яга на мотоциклі у шкіряних штанцях є класичним ґротесковим героєм Волтера Гілла, принаймні, раннього періоду творчости цього режисера.

Олеся Лук’яненеко




RSS

Арґумент-Кіно

Дзеркало кіномистецьких шедеврів на каналі «1+1» в авторській програмі Володимира Войтенка АРҐУМЕНТ-КІНО.

Архів


Новости кино ukrfilm.com