Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Статті


http://shtamp.all.biz/stol-zakazan-tablichka-gg1071182

Арґумент-Кіно

12.03.2007 13:50

„Печать зла”, Орсон Веллс

Печать зла18 березня о 00:30 у програмі демонструватиметься шедевр „фільму-нуар” – «Печать зла» Орсона Веллса.

Печаттю зла тавровано невеличке мексиканське прикордонне місто. Її відтиск лягає на головних героїв цього похмурого трилера.

Фільм розпочинається одним із найвеличніших кадрів будь-коли знятих на кіноплівку – погляд згори на обшири мексикано-американського кордону. Цією сценою Орсон Веллс візуально визначає тематичні елементи картини – різницю, що існує між двома народами, мексиканцями та американцями. І цю межу перетинають персонажі Чарлтона Гестона (аґент з боротьби з наркотиками) і самого Орсона Веллса (поліцейський). Протистояння „хорошого” і „поганого” хлопців набуває метафізичного виміру.

Простенький кримінальний роман „Значок зла” Віта Мастерсона Орсон Веллс перетворив на похмуру філософську кінопритчу „Печать зла”. Попередньо створений сценарій за цим романом Веллс повністю переписав. У результаті,  „Печать зла” стала вінцем, лебединою піснею класичної епохи „фільму-нуар” (тобто „чорного фільму”). Вона піднімає проблему зловживання владою, що веде до нетерпимости і диктатури.

Особливої екзотики цьому фільмові додає зловісний латиноамериканський рок-н-рол, написаний композитором Генрі Манчіні.

Як відомо, Орсон Веллс увесь час мав проблеми з продюсерами. Багато проектів він не закінчив, інші перемонтовувалися без його згоди. Та ж історія і з фільмом „Печать зла”. Взагалі ж, Веллс став режисером цієї стрічки, сказати б, випадково. Бо спочатку був заанґажований тільки як актор. Запрошували грати також надзвичайно популярного у 1950-х Чарлтона Гестона. А той зрозумів, що Орсон Веллс буде режисером. Щоб не втратити „зірки”, Веллса режисером і затвердили. І це вже він запросив зіграти у фільмі епізодичну роль екставаґантної мексиканської циганки з німецьким акцентом Марлен Дітріх. (Про феномен Дітріх ітиметься в одному із сюжетів програми).

„Печать зла” – остання голлівудська робота Орсона Веллса. І як уже йшлося, цей фільм продюсери монтували без участи режисера і пустили в прокат скороченим. Коли Веллс про це дізнався, він написав на адресу кінокомпанії Universal свої рекомендації стосовно того, як саме має бути змонтована „Печать зла”. Та було пізно... Згодом ці нотатки, що вважалися загубленими, були знайдені в архіві Чарлтона Гестона. Їх використали 1998 року, коли стрічку реставрували і підготували нову її редакцію.

Отже, в АРҐУМЕНТІ-КІНО – ґротескний і божевільний, „чорний” і безпросвітний, надхненний шедевр „Печать зла” Орсона Веллса. Також – розповідь про творчий шлях геніального режисера.




RSS

Арґумент-Кіно

Дзеркало кіномистецьких шедеврів на каналі «1+1» в авторській програмі Володимира Войтенка АРҐУМЕНТ-КІНО.

Архів


Новости кино ukrfilm.com