Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Статті


sip панели

Арґумент-Кіно

20.03.2007 14:21

Кемерон Діас: „Я готова цілувати жаб”

Кемерон ДіасАмериканська акторка Кемерон Діас цілком належить дев’яностим рокам минулого століття. Численні образи, створені нею у різноманітних стрічках, є ніби відображенням безтурботности того десятиліття, особливо для Америки. Кемерон Діас ніколи не грала трагічних персонажів, ніколи не переймалася якимись світовими проблемами. Її героїні – майже завжди голубоокі білявки, як вона сама – найбільше цікавилися власною ідентичністю –  і то не завжди.

Кінодебют Кемерон Діас припадає на 1994 рік у славетній тепер картині Чака Рассела «Маска». Стрічка  перетворила Джіма Керрі на суперзірку і була однією з піонерів у широкому використанні комп’ютерної графіки на екрані. Діас зіграла співачку нічного клубу, коханку бандита і водночас надзвичайно романтичну дівчину. Вже тут з’являються перші обриси майбутнього образу. Героїня Кемерон, зрештою, обирає дрібного банківського клерка – простого хлопця, що заслуговував на щастя. Акторка не загубилася серед надзвичайно умовних коміксових персонажів „Маски”. Її одразу помітили і дали змогу проявити себе.

Після  кількох незалежних проектів, 1997 року Діас знімається на великій голлівудській студії у еликобюджетному фільмі за участю самої Джулії Робертс. Це була стрічка «Весілля мого найкращого друга» режисера Пі Джей Гоґана. У Кемерон тут роль нареченої, яка може втрати свого майбутнього чоловіка, якщо не відверне його увагу від колишньої дівчини. На тлі Джулії Робертс і героїня Кемерон Діас, і сама актриса виглядали по-новаторському. В Кімберлі Волас  (персонажі Діас) було  більше безпосередности, вона виглядала простішою і водночас більше любила свого нареченого та була здатна задля нього на жертви. Знаменита сцена в караоке-барі, де Діас виконує пісню, не маючи музичних здібностей, стала  торжеством героїні та акторки. 

Все про МеріУ подальшому Діас найчастіше фільмується в комедіях, а одна з них перетворила актрису на суперзірку. Це була картина братів Фареллі «Все про Мері», де в Кемерон роль справжньої «дівчинки по-сусідству»:  простої і земної, турботливої та люблячої. Саме про таку мріють усі американські хлопці. Акторка зіграла сексуальність по-американськи:  у ній більше гумору та життєлюбности, ніж еротики. Крім того, її героїня невинна у широкому значенні цього слова, вона не вміє розпізнати брехню і надзвичайно довірлива. У картині не обійшлося без сцени, яка згодом обросла леґендами. Це епізод зі спермою головного героя, яку Мері приймає за ґель для волосся, бере в руку і формує нею собі зачіску. Сцена, прямо скажемо, не надто вишукана, проте вона викликала захоплення публіки. Саме Мері, яку полюбила вся Америка, стала справжнім тріумфом акторки.

Наступного року Кемерон Діас фільмується в картині «Бути Джоном Малковічем» Спайка Джонзі, де грає дружину лялькаря, яка після подорожі в голову Малковіча вирішує змінити стать. Про стрічку акторка сказала так: „Загалом, у Голлівуді існує всього-навсього чотирнадцять видів сценаріїв, це був  п’ятнадцятий”. Фільм „Бути Джоном Малковічем” зайвий раз засвідчив, що Кемерон Діас готова до найрадикальнішого художнього експерименту і найбожевільнішої трансформації. Актриса зовсім не боїться зіпсувати свій екранний імідж. Про себе вона каже: „ Я люблю жаб, я готова їх цілувати, навіть якщо вони не перетворяться на прекрасного принца. Я навіть готова їх лизати”.  Подальші ролі довели це.

КралечкаНове тисячоліття Кемерон Діас зустріла як одна з найбільш високоплачуваних актрис Голлівуду. Їй однаково вдавалися драматичні та комедійні ролі. Водночас, Діас продовжувала фільмуватися у стрічках, які важко було назвати витонченими чи мистецькими. Одна з них – картина Роджера Кембла «Кралечка» – розповідає про таку собі Крістіну Волтерс, безжальну серцеїдку, яка покидає хлопців після першого ж побачення. „Кралечка” була однією з комедій, де туалетний гумор перетворився на естетичний прийом. Кемерон Діас ні від чого не відмовлялася й отримувала щире задоволення від зйомок. І саме у цій картині акторка показала якщо не здатність до перевтілення, то до перевдягання – точно. Це було приміряння численних масок американської популярної культури, у якій  Кемерон Діас почувається, як удома.

Настав час дорослішання. Тепер Діас фільмується не дуже часто. Проте вона затребувана актриса. Один  із прикладів – участь в озвучуванні знаменитого «Шрека». Кемерон дала свій голос принцесі Фіоні. Крім того, мультиплікаційний персонаж отримав від актриси  кілька рис її особистости – спортивний запал, простоту і водночас романтичність. „Шрек” став таким собі постмодерністським колажем, у якому поєднались казкові герої, персонажі масової культури, голлівудські фільми та реалії самої Америки. І „Шрек” виявився прибутковою торговельної маркою, тож ми ще довго будемо стежити за  пригодами зеленого болотяного чудовиська і його дружини – принцеси Фіони.

Спортивна драма Олівера Стоуна «Щонеділі» майже ідеальна для Кемерон Діас. Це також історія безтурботної американської дівчини, на плечі якої лягає відповідальність за цілком чоловічу справу. Граючи власницю футбольної команди, Кемерон згадувала дитячі роки, які провела на вулиці переважно у хлопчачих компаніях. Її батько хотів мати сина, тому й назвав дівчинку цілком чоловічим ім’ям – Кемерон. Зрештою, біографія героїні та біографія Кемерон Діас рано чи пізно мали б накластися одна на одну. Бо актриса залишається втіленням дівчини із сусідньої вулиці, яку радо впізнають і вважають рідною мільйони американців.




RSS

Арґумент-Кіно

Дзеркало кіномистецьких шедеврів на каналі «1+1» в авторській програмі Володимира Войтенка АРҐУМЕНТ-КІНО.

Архів


Новости кино ukrfilm.com