Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Статті


Арґумент-Кіно

26.03.2007 15:15

„Виверт 22”, Майк Ніколс

Виверт 221 квітня о 00:50 у програмі демонструватиметься сатирична воєнна стрічка знаного американського кінорежисера Майка Ніколса „Виверт 22”.

Друга світова війна, американська військова база в Італії. Капітан Йосарян, так уже вийшло, не бажає більше воювати, але щоразу наштовхується на сумнозвісний „виверт 22”. Це такий пункт у правилах служби, який зазначає, що від участи у воєних діях може бути звільнено тільки божевільного, та якщо військовик сам просить, щоб його усунули, значить, він не божевільний і не може бути звільнений...

 „Виверт 22” Майка Ніколса – це екранізація однойменної знаменитої книжки письменника Джозефа Геллера. Не дивлячись на те, що романні події у сценарії довелося добряче скоротити (а це призвело до втрат зв’язку між епізодами), картина вийшла знаменита. Сатира, ґротеск, що він часом доходить до сюрреалістичних проявів, блискуче розіграні ґроном чудових акторів, серед яких варто назвати Елана Аркіна, Мартіна Белзема, Ентоні Перкінса, Джона Войта, Мартіна Шина і колоритного Орсона Веллса...

Закономірно, що один із сюжетів програми присвячений темі „комедійне антивоєнне кіно”.

Як уже йшлося, події фільму Майка Ніколса (як і роману Геллера) „Виверт 22” розгортаються за часів Другої світової війни. Але, судячи з того, як показано ці героїчні воєнні події, стає очевидним, що автори мали на увазі дещо інше. З одного боку, тут можна прочитати-побачити всезагальний присуд війні як такій, що закладено в романі, надрукованому 1961 року. Ну а з іншого боку... Річ у тім, що картину зафільмовано 1970-го, коли повним ходом ішла брудна і гнила В’єтнамська війна, вже шість років як ведена Сполученими Штатами Америки. Отже, крім усього іншого, „Виверт 22” очевидно викладає лексикою езопової мови бачення Майком Ніколсом суті і сенсу саме тих сучасних йому подій.

І, насамкінець, сказати б, „інтер’єрне кінознавство” – дещо про аванґардовість і сміливість „Виверту 22” у безневинних, як на сьогодні, речах. Виявляється, це перша американська стрічка, де героя показано в туалеті. (Ну а тим заокеанським фільмом, де взагалі уперше було показано туалет, вважається „Психо” Альфреда Гічкока).

Про інші аспекти творчости кінорежисера Майка Ніколса – в окремому сюжеті.




RSS

Арґумент-Кіно

Дзеркало кіномистецьких шедеврів на каналі «1+1» в авторській програмі Володимира Войтенка АРҐУМЕНТ-КІНО.

Архів


Новости кино ukrfilm.com