Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Статті


Арґумент-Кіно

10.04.2007 19:40

„Мандерлей”, Ларс фон Трір

Мандерлей 15 квітня о 00:45 у програмі демонструватиметься фільм знаменитого європейського кінобунтівника й кінотеоретика Ларса фон Тріра „Мандерлей”.

„Мандерлей” – після фільму „Доґвілль” – є другою частиною досі не завершеної американської кінотрилогії Ларса фон Тріра... Донька ґанґстера Ґрейс – а події розгортаються, судячи з усього, за часів Великої депресії – опиняється на плантації в Алабамі, де робітники не знають, що рабство у Сполучених Штатах скасовано вже 70 років тому. Слоґан цього фільму звучить наступним чином: „Звільнення. Хочуть вони того, чи ні”.

Парадоксаліст Ларс фон Трір перед виходом на екрани „Мандерлея” сказав буквально таке: „Я очікую, що мій фільм об’єднає ку-клукс-клан і кольорових, бо ті й ті захочуть після побаченого мене вбити”. Не вбили. Взагалі, на відміну від „Доґвілля”, в якому фон Трір уперше взяв на зуба американські суспільні цінності, „Мандерлей” не викликав аж такого збурення... Але ця стрічка, що естетично слідує за умовною сценічною схемою „Доґвілля”, кінематографічно є абсолютно довершеною. Це мистецький твір, що водночас є правдивим суспільним посланням. І, зауважте, тут, парадоксальним чином, не приватний випадок виростає до масштабів притчі, а сама притча обертається на приватну історію. На подібне здатні тільки правдиво геніальні художники.

Як відомо, Ларс фон Трір, що він фільмує кіно про Америку, жодного разу у Сполучених Штатах не був. Йому цим дорікають. Мовляв, чого знімаєш те, про що достатньо не знаєш. Та він не зважає і каже, що багато речей ліпше бачаться з відстані. Дистанція дає йому художню свободу. І він може ставити у своїх творах такі наївні запитання, які не поставили б американці. Але, в кожному разі, фон Трір вважає, що американське уявлення про демократію не назвеш демократичним... Йому б оце ще парочку фільмів про Росію зняти. Чи про Україну. Напевне, усім місця було б мало...

Нині Ларс фон Трір працює над третім фільмом із трилогії «США – країна можливостей». Називатиметься цей фільм промовисто – „Вашинґтон”... А зовсім нещодавно фон Трір взяв участь в унікальному спільному проекті разом із іншими тридцятьма чотирма видатними кінорежисерами. Він присвячений ювілею Каннського фестивалю і називається „Кожному своє кіно”. Список учасників проекту насправді скидається на малу енциклопедію сучасного кінематографа. Трихвилинні фільми, дія кожного з яких має розгортатися в кінотеатрі, створили режисери, доля яких пов’язана з Каннським фестивалем: від майже столітнього Мануеля де Олівейри до братів Коенів, Романа Полянського, Такеші Кітано, Андрєя Кончаловського і, власне, Ларса фон Тріра.

Окрім сюжету про творчість режисера, у програмі – окрема розповідь про антирасистські фільми. Отже, про психологію раба і філософію рабства – в АРҐУМЕНТІ-КІНО. Зазирнімо в себе...



RSS

Арґумент-Кіно

Дзеркало кіномистецьких шедеврів на каналі «1+1» в авторській програмі Володимира Войтенка АРҐУМЕНТ-КІНО.

Архів


Новости кино ukrfilm.com