Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Статті


Арґумент-Кіно

04.05.2007 13:59

Шарліз Терон: «Мені подобається, що я красуня»

Шарліз Терон Сучасний голлівудський кінематограф не особливо вигадливий на жіночі ролі. Прийнято вважати, що теперішній глядач охочіше роздивляється акторів-чоловіків, шукаючи в них певну ідеальну модель поведінки, ніж чекає чогось схожого від жінок. Акторкам у Голлівуді найчастіше дістаються ролі так званих „сусідських дівчат”. Завоювати повагу голлівудська актриса може тільки роллю неординарної, суперечливої і часто негарної жінки, проте саме такий персонаж відлякує тамтешніх продюсерів і масову авдиторію. Втім, декому вдається прорватись, як от нашій сьогоднішній героїні – американській акторці й продюсеру Шарліз Терон.

Її шлях до визнання важко назвати тернистим. Після травми, яка унеможливила її балетну кар’єру, уроджениця Південнно-Африканської республіки приїздить до Лос-Анджелеса, щоб проявити себе в шоу-бізнесі. Через три дні вона знаходить аґента, а ще через вісім місяців дебютує в кінематографі. Її перші ролі у середині дев’яностих не вирізнялись ні глибокою драматургією, ні особливим акторським проникненням у роль. Проте завдяки яскравій зовнішності, живому чутливому обличчю Шарліз Терон одразу запам’яталася глядачеві.

Вона була надто красивою, щоб грати „сусідських дівчаток”, тому їй діставалися найрізноманітніші ролі. На початку кар’єри її загальний образ можна було схарактеризувати як „зразок невинности”. Такою вона постає і в картині 1998 року „Могутній Джо Янґ” – типовій продукції кіностудії „Волт Дісней”. Шарліз Терон тут грає доньку відомого біолога, що присвятила життя захисту африканських горил. Після трагічної загибелі матері, Джіл Янґ (так звати героїню) продовжує її справу.

Водночас, Шарліз Терон зіграла таке собі гидке каченя, яке стає прекрасним лебедем: одержима захистом диких тварин, дівчинка перетворюється у сповнену коханням жінку.

Втім, справжнє визнання до акторки прийшло після ролі Мері Енн Ломакс у картині „Адвокат диявола” за участи Аль Пачіно та Кіану Рівза. Це була перша серйозна великобюджетна стрічка у біографії Шарліз Терон. Акторці довелося грати дружину молодого, але амбітного адвоката із Флориди, який отримує щедру пропозицію від юридичної фірми з Нью-Йорка. На самому початку картини Терон створює образ сучасної американки – впевненої в собі і дещо легковажної молодої жінки. Згодом із нею відбувається метаморфоза. По приїзді до Нью-Йорка вона потроху втрачає глузд, бо потрапила в тенета до самого Диявола. У цьому фільмі Шарліз Терон чи не вперше за кар’єру вдалася до експерименту зі своєю зовнішністю – їй радикально змінювали зачіски, колір волосся, ґрим. Знаменитою стала сцена оголення у католицькому соборі. Зовнішність актриси перетворилася на інструмент для доконанішого втілення образу..

Монстр Зовнішні зміни призвели до змін внутрішніх. Зокрема, це проявилось у мелодрамі „Солодкий листопад”, де вона вдруге знялась у дуеті з Кіану Рівзом. Слід сказати, що Терон взагалі відома своїми дуетами з голлівудськими акторами, але тільки в цій картині вона зіграла активну жінку, яка сама визначає правила свого життя. У її героїні – Сари Дівер – безліч вільного часу, який вона заповнює на свій розсуд. Зокрема, допомагає чоловікам змінити життя. Щомісяця обираючи нового, Сара досягає великих успіхів на ниві цієї своєрідної педагогіки. Дует із Кіану Рівзом, який зіграв заклопотаного банківського працівника, дозволив акторці втілити на екрані доволі непростий і, найголовніше, багатогранний образ сучасної жінки, яка не може знайти простих рішень для складних проблем.

І саме ця роль стала ніби містком до фільму режисерки Петті Дженкінс „Монстр”.

Слід зауважити, що сюжет „Монстра” знайшов розуміння у Шарліз Терон. Щодо мотивів акторки спродюсувати фільм про серійного вбивцю-жінку та зіграти у ньому головну роль можна тільки здогадуватися. Один із них – бажання отримати „Оскара” й остаточно позбавитись одноманітних ролей у мелодрамах і так званих „родинних фільмах” – лежить на поверхні. Втім, є й інші. Коли актрисі було п’ятнадцять років, її мати застрелила свого чоловіка, батька Шарліз, коли той напився і погрожував їй. Шарліз виправдовує матір: „Я завжди була маминою донькою, і я завжди буду її захищати”. Акторка взагалі розуміє жінок, яким важко жити у світі чоловічих правил. Вона навіть вважає, що Гілларі Клінтон, зрештою, стане президентом Сполучених Штатів. Хто зна, можливо, „Монстр” є однією з перших, нехай і дуже радикальних, проте переконливих заяв про незалежність жінки у сучасному світі?




RSS

Арґумент-Кіно

Дзеркало кіномистецьких шедеврів на каналі «1+1» в авторській програмі Володимира Войтенка АРҐУМЕНТ-КІНО.

Архів


Новости кино ukrfilm.com