Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Статті


Смотрите подробности натуральная косметика на нашем сайте.

Арґумент-Кіно

04.05.2007 14:15

„Дорога додому”, Чжан Імоу

Дорога додому 6 травня о 00:15 у програмі демонструватиметься фільм знаменитого китайського кінорежисера Чжана Імоу „Дорога додому”/Wo de fu qin mu qin (1999).

Цю стрічку Чжан Імоу зафільмовав у настрої ліричної, сумної та водночас світлої елегії. Перед нами розгортається сюжет „повернення”, вини людини перед своїм минулим... Син, що давно та успішно осів у місті, полишивши рідне село, отримує материну вістку про смерть батька. Похорон, за волею вдови, має пройти за канонами традиційного старовинного обряду тутешніх місць... Зрештою, перед син відкриває для себе зворушливу історія кохання та життя батьків...

Постановник фільму „Дорога додому” Чжан Імоу є найвідомішим китайським кінорежисером у світі. Напевне, саме його досягнення послужили прикладом для інших азійських кінематографістів, які в 90-х роках явили новітній екранний феномен, що підтверджує свою ориґінальність і життєспроможність до сьогодні... Ну а Чжан Імоу – це, безумовно, абсолютно видатний майстер кіномистецтва. І чесноти його творінь, його мистецькі досягнення багаторазово, сказати б, сертифіковані найпочеснішими нагородами найпрестижніших світових кінофорумів, не рахуючи двох оскарівських номінацій. Чжан Імоу неодноразово отримував призи на всіх трьох основних кінофестах планети. Нагадаю, що це Канн, Венеція та Берлін... І вже його дебютна стрічка „Червоний ґаолян” була нагороджена „Золотим ведмедем” Берлінале 1988 року. Ну а „Дорога додому” там таки 2000-го отримала Ґран-прі „Срібного ведмедя” і Приз екуменічного журі.

Широка ж світова публіка про Чжана Імоу, майстра витонченого мистецького кінематографа, дізналася тільки останніх сезонів, коли режисер звернувся до традиційного китайського кіножанру усяпян. (Можна сказати: це все-одно як вестерн для американців). У нас помилково намагаються кваліфікувати усяпян як „кіно бойових мистецтв”. Але цей жанр, швидше, є таким собі азійським аналогом „фільмів плаща і шпаґи”... Чжан Імоу наразі створив дві картини у цьому жанровому каноні – „Героя” і „Дім летючих кинджалів”. До речі, остання стрічка значною мірою фільмувалася в Україні. Тож пейзажі тут переважно українські, а не китайські. Особлива ж історія із снігом, що неочікувано випав у жовтні. Режисер не розгубився і використав цей виверт української погоди на свою користь, закликавши змінену натуру для передачі почуттів героїв фільму. Їхній двобій починається на тлі вогняно-червоного, ніби розпеченого ненавистю, лісу, а закінчується у білосніжній пустелі, яка символізує душевну спустошеність...

Про творчість Чжана Імоу докладніша розповідь – у сюжеті Ігора Грабовича. А Олеся Лук’яненко продовжить знайомити з підсумками Третього Міжнародного українського фестивалю документального кіна „Контакт”, що проходив у квітні в Києві. У минулій програмі йшлося про перебіг фестивалю, про його події та переможців. Ну а 6 травня, як і було обіцяно, продовження розмови у формі спілкування з видатним британським документалістом Полом Вотсоном, який очолював одне із двох журі „Контакту”.




RSS

Арґумент-Кіно

Дзеркало кіномистецьких шедеврів на каналі «1+1» в авторській програмі Володимира Войтенка АРҐУМЕНТ-КІНО.

Архів


Новости кино ukrfilm.com