Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Статті


Арґумент-Кіно

10.09.2007 17:09

„Чеховські мотиви”, Кіра Муратова

more.jpg 16 вересня о 00:20 у програмі перший із двох фільмів живого класика українського кіна Кіри Муратової, що наразі демонструватимуться в АРҐУМЕНТІ-КІНО, – це одна з останніх картин нашої землячки „Чеховські мотиви”/”Чеховские мотивы” (2002).

„Чеховські мотиви” Кіра Муратова створила п’ять років тому. І до подієвої основи стрічки дійсно покладено мотиви творів Антона Чехова. Це рання, сказати б, експериментальна п’єса „Татьяна Рєпіна”, а також оповідання „Трудні люди”. І муратовська інтерпретація чеховських сюжетів є цілком ориґінальною. Скажемо так: вона сильно відрізняється від класичних літературознавчих інтерпретацій. Тим і цікава... Зрештою, як тексти Чехова можна сприймати по-різному, так і фільм Муратової. Для когось „Чеховські мотиви” будуть схожі на страшний сон, від якого хочеться пошвидше прокинутись. І досить точно було помічено, що „фільм скидається на тісне приміщення, де змішалися літри поту і парфумів, дорогого віски і паленої горілки, кілограми пустобрехства і тонни, тонни, тонни незамолених гріхів”. Та хтось, разом із цим, переживе і катарсис сюжетного фіналу...

До сказаного варто додати, що “Чеховські мотиви” не тільки чеховські номінально – коли беруться фабульні чи сюжетні мотиви кількох літературних творів певного письменника та екранізуються на свій копил. Здається, Кірі Муратовій потрібні були не стільки “Татьяна Рєпіна” і “Трудні люди”, скільки Чехов – його світогляд як опертя для створення саме цього фільму і саме тепер.

І скільки б не ламалося критичних і суто емоційних списів навколо творчости Муратової загалом та її кожної наступної стрічки (а це означає, що ці фільми завше не просто чіпають за живе, а правдиво “дістають” глядача), очевидними є кілька важливих речей. Передусім і безумовно, що Кіра Муратова в українському кінематографі – це єдиний виявлений (себто постійно, активно і спрагло діючий) режисер не тільки старшого покоління, а взагалі, – що він адекватний і мистецтву, і часові. Також безумовно, що Муратова має не просто свій художній почерк і стиль – вона випрацювала цілу свою поетику. І має чимало (кращих чи гірших) адептів та аполоґетів – у кінематографічній Одесі, в Україні та поза нею.

Але послідовникам за самою Муратовою встигати важко: вона щодвароки пропонує нам черговий свій несподіваний кіношедевр. Ось 27 вересня виходить у кінотеатральний прокат її картина „Два в одному”, а режисерка вже напружено працює над новим фільмом.

До Одеси принагідно помандрувала Олеся Лук’яненко, аби зафіксувати кінематографічне коло Муратової на відео. Дивіться у програмі...

За тиждень іще одна картина Кіри Муратової – „Захоплення”. І це щось абсолютно відмінне від „Чеховських мотивів”.

Є думка, що події фільмів Муратової точаться не в Україні, не в Одесі і не на березі Чорного моря, а в пеклі. Отже, Данте українського кіна Кіра Муратова і її „Чеховські мотиви”. Кінематографічної ночі!




RSS

Арґумент-Кіно

Дзеркало кіномистецьких шедеврів на каналі «1+1» в авторській програмі Володимира Войтенка АРҐУМЕНТ-КІНО.

Архів


Новости кино ukrfilm.com