Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Статті


Арґумент-Кіно

24.09.2007 19:00

„Батько й син”, Алєксандр Сокуров

more.jpgІз 7 на 8 жовтня о першій годині ночі в програмі демонструватиметься стрічка видатного російського кінорежисера Алєксандра Сокурова „Батько й син”/"Отец и сын" (2003, Росія - Німеччина - Італія - Нідерланди)....

Ось як сам режисер розповідає про свій фільм: „На горішньому поверсі старого будинку живе маленька родина – батько й син. У батька, колишнього військового, в юності була кохана, яка народила йому сина і померла. Це кохання залишилося його неповторним щастям. Син виріс. І в його рисах батько бачить постійне нагадування про дружину, він не відділяє сина від своєї незжитої любови: у цьому його єднання з коханою. Тому батько не уявляє свого життя без сина, а син віддано і глибоко любить батька. Синівське почуття, яке зародилося ще в дитинстві, з віком підсилюється інстинктивною, не осмисленною до кінця моральною відповідальністю і зазнає життєвих випробувань. Син наслідує батька. Їхня любов є майже мітологічного штибу і масштабу. Так не буває в реальності, це колізія казки”. (Кінець цитати).

Фільм Алєксандра Сокурова „Батько й син” – це друга частина замисленої ним кінотрилогії, присвяченої драмі природних людських зв’язків. Як і в першому фільмі, що називається «Мати й син», режисер відтворює матеріальне середовище притчі, у якої, сказати б, немає початку та кінця, нема часових і топографічних віх. В ознаках часу і місця дії легко заблукати. Тут постає певний збірний пейзаж, що і є місцем дії, яка майже непомітно перетікає в інтер’єри, де побут не стільки типовий, скільки умовний: стіл, постіль, кімнатні квіти – це не ознаки, а радше символи людського помешкання… Що ж до драми стосунків батька і сина, то, за словами самого Сокурова, у фільмі «описується конфлікт не світоглядний, не соціальний і не філософський. Це зіткнення зовнішнього і внутрішнього голосу людини. Сплітаються переживання, відчуття потреби одне в одному, в любові. І тривога – що люди можуть втратити одне одного».

Алєксандр Сокуров, котрий планує завершити родинну трилогію фільмом „Два брати й сестра” – кінорежисер, чия дільність, до певної міри, є межовим етапом світового кінопроцесу. Ім’я постановника, що він за свого навчителя вважає Андрєя Тарковського, асоціюється з пошуком нової кіномови. Власне, свою візію цієї видатної кінопостаті у відеосюжеті запропонує Ігор Грабович...

Стрічка Сокурова „Батько й син” отримала Приз Міжнародної федерації кінопреси (FIPRESCI) на Каннському фестивалі 2003 року.




RSS

Арґумент-Кіно

Дзеркало кіномистецьких шедеврів на каналі «1+1» в авторській програмі Володимира Войтенка АРҐУМЕНТ-КІНО.

Архів


Новости кино ukrfilm.com