Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Статті


Арґумент-Кіно

29.10.2007 18:36

„Щелепи”, Стівен Спілберґ

more.jpgУ програмі 4 листопада о 01:10 демонструватиметься наш тридцять третій фільм у 2007 році. Ним розпочинається міні-ретроспектива картин живого класика Нового Голлівуду Стівена Спілберґа. Це „Щелепи”/Jaws, картина 1975 року...

Коли 1975 року цей фільм вийшов на екрани, то кінокритики порівнювали його з картинами великого Альфреда Гічкока. Хоча в одній із публікацій було сказано, що героям стрічки не вистачає деякої дивакуватости й усвідомлення власної вини, що робило персонажів Гічкока глибшими й такими, що запам’ятовувалися. Одначе, вже стартова сцена, в якій акула забирає свою першу жертву, цілком може посперечатися з найкращими досягненнями короля саспенсу. Адже Спілберґ за допомогою простих кінематографічних засобів, без жодних спецефектів, використовуючи тільки ракурси і музику Джона Вільямса, створює образ загадкового і зажерливого чудовиська. Було також сказано: „Спілберґа Бог нагородив талантом, не притаманним більшості сучасних американських кінорежисерів, а саме – вмінням розповісти сюжет не словами, а показавши його на екрані”...

Згадуючи мотиви, що примусили його взятися за такий, здавалося, сумнівний, сказати б – „жовтуватий”, сюжет, Спілберґ казав: „Ця стрічка була мені конче потрібна. У мене було безліч різних причин, щоб узятися за її фільмування. Передусім, мене захопив сюжет – читаючи книгу Пітера Бенчлі, я почувався так, ніби на мене напали, а я маю захищатися! Окрім того, письменник хотів передати у книзі щось іще, що ніби перебувало позі кадром”. Адже роман було написано у дні „Вотерґейтського скандалу”, що потряс Америку і призвів до відставки президента Ніксона. Отже, в цій історії очевидно акумулювався матеріал, окрім акул, який і зацікавив Стівена Спілберґа. Він також не забував про ідеї Фройда про притлумлені людські страхи, що їх тут можна було виплеснути, не ховаючись. Крім того, пам’ятав теорію про первісні інстинкти, згідно якої люди – теж свого роду „акули”.

Також він очевидно створив картину, яка стверджує: звичайна людина здатна стати героєм, якщо їй стачить рішучости робити те, що вона має робити! Одне слово, серйозних складових успіху стрічки „Щелепи” вистачає. Далеко не так усе просто, як може здатися на перший погляд.

Про різні аспекти творчости Стівена Спілберґа три відеосюжети для трьох програм підготував Ігор Грабович. Власне, 4 листопада – перший.
  
Жах в океані, жах на екрані – жах у серцях, душах і головах... „Щелепи” тривожної Америки 1970-х. Кінематографічної ночі!




RSS

Арґумент-Кіно

Дзеркало кіномистецьких шедеврів на каналі «1+1» в авторській програмі Володимира Войтенка АРҐУМЕНТ-КІНО.

Архів


Новости кино ukrfilm.com