Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Статті


Арґумент-Кіно

15.11.2007 14:10

Головна тема Стівена Спілберґа

more.jpgКінематографічна леґенда Стівена Спілберґа тримається на кількох постулатах. По-перше,  він створив  нові правила гри в американській кіноіндустрії наприкінці сімдесятих. Після його «Щелеп» з’явилося поняття «літній блокбастер», а  фінансові показники стали визначальними в оцінці голлівудських кінофільмів. По-друге, Спілберґ створив новий кінематографічний рух, який включає тисячі розмаїтих фахівців, що працюють під його керівництвом, та сотні спродюсованих особисто ним картин. І, нарешті, Стівен Спілберґ істотно змінив саму філософію Голлівуду. Саме з його легкої руки ввійшов в обіг рецепт так званого «фільму для всієї родини». Він був апробований на «Шуґарлендському експресі» і мав шалений успіх у «Щелепах». Саме шериф Броуді втілив собою типового американця – білого одруженого протестанта з дітьми. І його родинні стосунки займають у картині не менше місця, ніж полювання на акулу.

Кожна  наступна стрічка Спілберґа обов’язково ставитиме американську родину в центр історії і розглядатиме досліджувані проблеми через сімейні відносини. Навіть славетний Індіана Джонс, зрештою, зустріне свого батька, аби зцілити дитячі травми.

В «Останньому хрестовому поході» Стівен Спілберґ уперше поєднав духовні пошуки з  родинними стосунками: син та батько Джонси об’єднуються у пошуках Священного Ґрааля. Для Спілберґа така тяглість традицій стала важливою, і в більшості своїх наступних стрічок він намагатиметься її відшукати.

У «Парку Юрського періоду» археолог Ґрант буде змушений захищати двох дітей від  хижаків-динозаврів. У цій картині Спілберґ влаштовує своєрідне дослідження на тему справжнього та фальшивого батьківства і готовності нести  відповідальність за своє потомство. Динозаври, які знайшли спосіб розмножуватися, втілюють собою саме життя, і людям залишається тільки їх наслідувати.

2001 року він випустить надзвичайно пишну і досить похмуру картину на ту ж саму тему батьківства – «Штучний розум». Перенісши історію в далеке постапокаліптичне минуле, Спілберґ зосередить свою увагу на проблемах людської відповідальности перед роботами і підхопить тему, яка хвилювала Стенлі Кубріка – чи здатна машина стати людиною і чи здатна людина відрізнити машину від собі подібної істоти. Не пристаючи до жодної точки зору, Спілберґ розгортає історію робота, якого було створено для людської втіхи і якого згодом позбавили родинного тепла. Подорож хлопчика-робота Девіда стала новітньою Одісеєю, що вона закінчиться тільки через дві тисячі років.

Взагалі, останні за часом картини Стівена Спілберґа сповнені досить стриманого оптимізму. Його героям усе важче пройти іспит на батьківство. Так станеться і у «Війні світів» – екранізації однойменного роману Герберта Веллса. Головний герой – розлучений портовий кранівник Рей ніяк не налагодить стосунки зі своїми дітьми. Подальше вторгнення марсіан стане доброю нагодою проявити свої батьківські здібності. Власне, битва із чужопланетянами виглядає ніби спеціально створеною для того, аби герой Тома Круза зміг довести дітям власну спроможність. 

18 листопада в АРҐУМЕНТІ-КІНО приклад вдалого, «високого» батьківства – історія  німецького підприємця, плейбоя Оскара Шіндлера, який одного дня відчув свою відповідальність за долю чужих йому людей. Розповідаючи історію порятунку тисячі ста євреїв як віднайдення нової родини, Спілберґ доведе до апогею головну тему своєї творчости: врятувати життя, знайти сім’ю – стане для нього одним і тим самим.

«Список Шіндлера» – видатна картина, у якій визначальними стає воля однієї людини, що вона здатна протистояти злу. Іншими словами, Оскар Шіндлер – саме той ідеальний батько, якого Стівен Спілберґ шукав усе своє життя.

Ігор Грабович




RSS

Арґумент-Кіно

Дзеркало кіномистецьких шедеврів на каналі «1+1» в авторській програмі Володимира Войтенка АРҐУМЕНТ-КІНО.

Архів


Новости кино ukrfilm.com