Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Статті


Арґумент-Кіно

24.12.2007 20:01

Стенлі Донен – класичні мюзикли й дотепні комедії

more.jpgАмериканський хореограф та кінорежисер Стенлі Донен із тих кінематографістів, фільми яких відоміші за них самих. Свою кар’єру він розпочав на Бродвеї, де познайомився з танцівником Джином Келлі і слідом за ним відбув до Голлівуду на початку тридцятих. Відтоді разом вони зафільмують кілька мюзиклів, які стануть класичними для жанру. Один із найвідоміших – «Співаючи під дощем».

Саме ця стрічка є рубіжною для мюзиклу, бо в ній уперше  показано Голлівуд ізсередини. Навряд чи Донен та Келлі мали на меті когось критикувати, проте м’яка іронія стосовно епохи німого кіна, яке ось-ось заговорить, дала можливість створити водночас смішну та надзвичайно майстерну картину про звичаї шоу-бінесу, в якому яскраве видовище повинно тривати за будь-яких умов.

Згодом Стенлі Донен співпрацює з іншим знаменитим танцівником – Фредом Астером, і спільно вони створюють «Королівське весілля». Саме на цій картині виявиться не тільки вміння режисера поєднувати концертні номери з побутовими, але й особлива тематика. Донен любить фільмувати про кохання. Причому найчастіше у його картинах ідеться про  почуття, яке спалахує між старшим чоловіком та молодшою жінкою. 

„Королівське весілля” є зразком, сказати б,  „мюзиклу, що помирає”. Створений на початку п’ятдесятих, він демонструє останні спалахи режисерської та виконавської майстерности, яка формувалася десятиліттями. І вже здавалося, що мюзиклові підвладне усе  – навіть танці на стелі. Проте це виявилося лишень ілюзією. Після „Королівського весілля” Донен поступово відходитиме від мюзиклу до іншого популярного жанру – комедії.

1957 року він фільмує ще одну стрічку за участи Фреда Астера – «Кумедне личко». У цій музичній комедії йдеться про будні модного журналу, стурбованого пошуком нових облич. Партнером Астера стане юна Одрі Гепберн, яка почасти гратиме саму себе –  початкуючу модель, яка робить перші кроки в шоу-бізнесі. Саме її нестандартна краса підкорить Париж.

У картині є кілька музичних номерів, абсолютно самодостатніх, позбавлених зв’язку із сюжетом картини. Донен не міг відмовити собі у задоволенні ще раз продемонструвати майстерність Фреда Астера. І все ж, „Кумедне личко” – насамперед любовна історія, що вона закономірно закінчується весіллям. Роізниця у віці – не перепона для закоханих у фільмах Стенлі Донена.

Наприкінці п’ятдесятих Донен опиняється практично без роботи – голлівудські студії  припинили виробництво мюзиклів. Режисер перебирається до Британії, де фільмує здебільшого дотепні комедії з життя вищого світу й середнього класу. Одна з таких картин – кримінальна комедія «Шарада». Тут Одрі Гепберн зіграла вдову, яку по смерті чоловіка переслідують злочинці, аби відібрати гроші, про які вона нічого не знає.
Партнером Гепберн став Кері Ґрант – утілення стилю і витонченого смаку. Разом актори створили одну з найбільш романтичних та вишуканих пар кінематографа шістдесятих.

Ще одну досить відому – і цього разу еротичну – комедію Стенлі Донен створив усередині вісімдесятих. Картина „У всьому винувате Ріо” стала фактично бенефісом  Майкла Кейна. Він зіграв стомленого сімейним життям чоловіка, який піддається спокусі. Донен тут цілком успішно утілив свій улюблений сюжет про нерівне кохання. У стрічці багато відвертих сцен і дотепних діалогів, дія відбувається на екзотичному курорті, проте фільм не містить запалу ранніх стрічок постановника. Це радше елегійна історія про кризу середнього віку, яку нічим не подолати, аніж розповідь про вічне кохання. Здається, цим фільмом Донен прощається з кінематографом – улюбленою справою, якій відав усе своє життя.

А 30 грудня о 01:25 в АРҐУМЕНТІ-КІНО – один із найславетніших мюзиклів в історії жанру – „Сім наречених для семи братів”. Фільм насамперед відомий своїми танцювальними номерами. Режисер тільки шукає нагоди, аби пустити в танок своїх акторів. І досягає у цьому надзвичайного успіху. Знаменитою стала сцена толоки, у якій майстерність танцівників досягає свого апогею. Навряд чи варто чекати від картини якогось одкровення. Це – розвага. Проте розвага найвищої проби.




RSS

Арґумент-Кіно

Дзеркало кіномистецьких шедеврів на каналі «1+1» в авторській програмі Володимира Войтенка АРҐУМЕНТ-КІНО.

Архів


Новости кино ukrfilm.com