Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Статті


Все картинги на прокат в картинг Киева возле Оболони

Арґумент-Кіно

17.01.2008 20:11

Стівен Кінґ, "король жахів"

more.jpgОдним з найперших кінорежисерів, хто звернувся до творчости Стівена Кінґа, був Браян Де Пальма. 1976 року він зафільмуіав стрічку «Керрі» за мотивами однойменного роману цього письменника. Йдеться про дівчинку-ізґоя, яка використовує властивий їй дар телекінезу, щоб помститися однокласникам.

Для Стівена Кінґа роман «Керрі» став доленосним. Він приніс письменнику перший серйозний гонорар і, тим самим, витягнув його із злиднів. Хоча сам Кінґ сумнівався, що цей твір зможе когось зацікавити. Він викинув рукопис у смітник, звідки його витягнула завбачлива дружина автора.

Фільм «Керрі» дещо відходить від свого літературного першоджерела. Браян Де Пальма акцентує не скільки на надприродних властивостях головної героїні, скільки на її стосунках із матір’ю. Ця релігійна фанатичка намагається протистояти тому, щоб її донька перетворилася на жінку. Страх статевої зрілости є тут визначальним… Критики назвали цю стрічку „Психо” сучасного покоління”. Після її успіху твори Кінґа вважатимуть  перспективними з точки зору подальшого перенесення їх на екран. 

Сьогодні Стівен Кінґ визнаний майстер страшилок, король жахів. Про нього кажуть, він випустив жах із задвірків старовинних замків і поселив його на сучасних вулицях. У тому й секрет, що його героями переважно стають звичайні люди.   

Письменник майже не змінює місце дії – він описує свій рідний штат Мен, який, здається, не збирається полишати. Отже, герої Кінґа живуть звичайним повсякденним життям. Але в кожного з них прихований  свій „скелет у шафі”. І, зрештою, автор матеріалізує підсвідомі страхи своїх персонажів. 

Головний герой роману „Схудлий” – однойменний фільм побачив екрани  1996 року –  починає втрачати фут за футом, і зрештою не може зупинити цей процес. Здавалось би, пояснення лежить на поверхні й продиктоване низкою сюжетних подій.

Біллі Галлек, так звати головного героя, винний у смерті доньки старого індіанця, і тепер він проклятий. Отже, його безупинне худнення – це розплата за скоєний злочин.... Втім, може бути і інше трактування. Біллі Галлек боїться втратити свою дружину. Це, сказати б, підсвідомий страх героя, який, зрештою, позначається на його нестриманості в їжі. Коли ж Галлек починає худнути, його дружина закохується в іншого...

У романі „Мізері” – його було екранізовано 1990 року – йдеться про знаменитого письменника, який стає заручником однієї зі своїх пристрасних шанувальниць. Це також історія про підсвідомі страхи. Зокрема, про страх написати твір, гірший за попередній.
Головний герой  Пол Шелдон вирішує покінчити із серією романів „Мізері”, які, власне, і зробили його знаменитим. Він пише останню книгу, де „вбиває” свою головну героїню. Втім, надрукувати цей твір йому не вдається. По дорозі до редакції Шелдон потрапляє в аварію. Письменника рятує його „шанувальниця №1”, яка вимагатиме воскресити її улюблену героїню.

У цієї жінки також є свій „скелет у шафі”. Свого часу її залишив чоловік. Тож у щасливих романах Шелдона вона знайшла компенсацію своєму безрадісному існуванню.
Стівен Кінґ на собі пізнав, що означає бути переслідуваним фанатичними читачами. Одного дня в його дім пробрався чоловік, який погрожував письменникові висадити в повітря його помешкання. Ця історія сталася після виходу роману „Мізері”. 

Помста є улюбленою темою Кінґа. Герої цього письменника розплачуються, або ж вимагають розплати за скоєне. Зазвичай їхніми вчинками керують страхи. Причиною може бути і глибока емоційна травма, отримана ще в дитинстві. Серед персонажів Кінґа чимало таких, що мають надприродну силу, якийсь особливий дар.

Біографи Кінґа зазначають, що чимало вигаданих ним історій беруть початок у його ж дитинстві. Коли майбутньому «королю жахів» було чотири роки, його батько залишив сім’ю. Він вийшов за цигарками й не повернувся.... Отже, Стівен Кінґ має, сказати б, свого „скелета у шафі”. Й образ поганого батька є ключовим у його творах.

Свого часу це влучно зауважив режисер Тейлор Гекфорд. У фільмі «Долорес Клейборн», знятому за однойменним романом письменника, йдеться про жінку, яка наважується вбити свого чоловіка. Тепер для неї важливо виправдатися перед донькою. Зрештою,  дівчина прощає матері.

Вночі ж – із 20 на 21 січня о 01:25 – в АРҐУМЕНТІ-КІНО екранізація роману Стівена Кінґа «Сяйво». Письменник тлумачив його таким чином: «Це історія батька, який хоче вбити свою дитину. Зрештою, всі батьки проходять через це» (кінець цитати).

Втім, режисер Стенлі Кубрік дещо змінив акценти. Передусім,
він зафільмував містичну стрічку про готель «Оверлук» , у якому оживають приводи минулого.

Як уже було сказано, автор роману залишився незадоволеним таким трактуванням.

Утім, можливо, Стівен Кінґ і став найбільш екранізованим автором сучасности саме тому, що його твори надають невичерпаний матеріал для  інтерпретацій…

Олеся Лук’яненеко




RSS

Арґумент-Кіно

Дзеркало кіномистецьких шедеврів на каналі «1+1» в авторській програмі Володимира Войтенка АРҐУМЕНТ-КІНО.

Архів


Новости кино ukrfilm.com