Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Статті


Арґумент-Кіно

27.05.2011 18:47

«Гігант», Адріан Біньєс

У програмі 29 травня рівно опівночі фільм уруґвайського кінорежисера Адріана Біньєса «Гігант»/ Gigante (2009, Уруґвай – Арґентина – Німеччина – Іспанія). Поряд із фільмом «Молоко скорботи», що ми показували в АК минулого разу, це тріумфатор Берлінського міжнародного кінофестивалю позаминулого року: «Срібний ведмідь» – Ґран-прі журі, приз за найкращий дебют, а також, що прикметно, престижний приз Альфреда Бауера «За відкриття нових перспектив у кіномистецтві». Про що ж кіно?..


Герой фільму на ім’я Яр є пересічною людиною, окрім одного – він високий і потужний. Життя його одноманітне. Та воно змінюється, коли приходить кохання – прибиральниця Юлія у супермаркеті, де він працює охоронцем. Власне, його почуття розпочинається зі стеження за дівчиною через приховану камеру спостереження і щодалі стає все сильнішим і самовідданішим. Він почувається янголом-охоронцем Юлії. Та коли в супермаркеті починаються звільнення, приходить момент істини, потрібно вибирати – кохання чи кар’єра…

Отже, сьогодні в програмі ще один фільм, прописаний за адресою нового латиноамериканського кіна.

На початку двотисячних на континенті проявилася ціла плеяда молодих авторів, які фільмують стилістично та й драматургійно близьке кіно, котре повертає з небуття традиції класичного допостмодерністського кінематографа, але у своєму особливому виданні. Саме латиноамериканці відроджують, творять нині, сказати б, «природне кіно». Воно дихає особливою чуттєвістю. Воно не за схемами, а цілком інтуїтивно оперує простором і часом, ніби чимось первісним, незайманим досі тисячами й тисячами фільмів світової кіноісторії. Воно, з одного боку, візуально насичене, а з іншого – ніби прозоре. Його актори також безпосередні і чуттєві майже документально. Воно непедальоване, воно – живе!

Згадуючи акторство… Адріан Біньєс сказав під час Берлінале, що виконавець головної ролі Орасіо Камандуле виявився дуже потужною особистістю і буквально підім’яв режисера під себе. Його подоба, його лик створює особливу мову, яка задає ритму усій картині. Більше того, на переконання постановника, актор своєю тілесністю утілив саму ідею фільму…

На запитання ж, чому режисер звернувся до теми відеоспостереження, він, своєю чергою, сказав буквально таке: «Сама по собі відеокамера мало що може повідомити про предмет, за яким ведеться стеження. Та, між іншим, є люди, що обожнюють бути об’єктом знімання; у декого це просто нав’язлива ідея. Я ж бо вважаю подібні ігри чистою параноєю. У бажанні бути зафіксованим чи хоча б побаченим є щось нездорове. У той же час камера – найголовніший інструмент для створення фільму».

У чому секрет букета поважних фестивальних нагород картині «Гігант»? Вочевидь, ця стрічка випромінює оте саме загадкове, що прийнято називати магією кіна. І творці цієї магії, серед яких і уруґвайський дебютант Адріан Біньєс, чарівники від природи, адже цьому не навчать у жодній найпрестижнішій кіношколі, перевірено. У «Гіганті» ніби так мало чого відбувається, а не відірвешся…




RSS

Арґумент-Кіно

Дзеркало кіномистецьких шедеврів на каналі «1+1» в авторській програмі Володимира Войтенка АРҐУМЕНТ-КІНО.

Архів


Новости кино ukrfilm.com