Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Статті


Арґумент-Кіно

29.09.2011 17:58

Ґвінет Пелтроу: цей непевний об’єкт бажання

Ігор Грабович, АРҐУМЕНТ-КІНО  

Американська акторка Ґвінет Пелтроу дебютувала в кінематографі на початку дев’яностих років минулого століття. І як кожен початківець, вона розпочала з другопланових ролей, проте вже у першій своїй картині «Крик» Пелтроу не загубилася у масовці. Роль у неї невелика, практично без слів і не дуже важлива за сюжетом, проте достатньо прикметна сама по собі.

Від самого початку Пелтроу виділялася на екрані своєю непересічною кіногенічністю. Висока, струнка, з гарною посмішкою, вона мимоволі притягувала до себе погляд.

Символічною стала її поява у фільмі Дейвіда Фінчера «Сім». Сама по собі ця стрічка є новаторським трилером, картиною нового кінематографічного покоління,  своєрідним маніфестом, естетично вишуканим та популярним, експериментальним і цілком доступним. Та й сюжет фільму обертається навколо принципових світоглядних питань, які втілюються у похмуру історію серійного вбивці-проповідника. Це цілком чоловічий світ, де править одержимість і немає місця звичайному існуванню.

Героїня Ґвінет Пелтроу Трейсі привносить до цього світу нормальні людські цінності, позначає собою цивілізаційну норму, давно втрачену людьми навколо. Власне, у фільмі «Сім» тільки три епізоди за участи акторки, проте кожен із них особливий, важливий  та принциповий. І трагедія, якою зрештою обертається ця історія, стається після загибелі героїні Пелтроу, після втрати одержимими героями своєрідного якоря, який утримував їх подалі від безумства.

Остаточно екранний образ Пелтроу сформувався після картини «Закоханий Шекспір», де вона зіграла Віолу, романтично налаштовану доньку багатого буржуа, яка прагне неземного кохання.

Взагалі, «Закоханий Шекспір» – цілком сучасна комедія в умовних декораціях XVI століття, і вона не має жодного стосунку до історії Шекспіра та його оточення. Тут багато умовностей, розмаїтих вигадок та навіть фарсу. Персонажі, які діють у стрічці, скидаються на своєрідні маски та живі функції, які більше розповідають про традиції сучасного Голлівуду, ніж про тодішню Британію.

І все ж саме Ґвінет Пелтроу у ролі Віоли вдалося утриматись від надмірного шаржування та гротеску. Віола віддана поезії Шекспіра та самому поетові, як ніхто інший, вона здатна задля мистецтва на значні жертви. Зрештою, саме Пелтроу зуміла втримати картину «Закоханий Шекспір» від остаточного сповзання у вульгарну сучасність. Важливо також, що акторка зіграла персонажа, який маскується, видає себе за іншого, ховає власну ідентичність під машкарою. Для її кар’єри Віола стала справді доленосним персонажем.

Того ж таки 1998 року акторка  грає у британській картині «Обережно, двері зачиняються», де їй доводиться утілювати дві версії одного життя.

Головна героїня Гелена, після звільнення з роботи, не встигає на поїзд метро. Проте, щоби сталося, якби вона сіла до поїзда? Автори картини переграють звичний сценарій і дають Гелені змогу жити двома життями. І ці дві Гелени відрізняються одна від одної і зовнішньо, і внутрішньо, проте обоє приходять до закономірного фіналу.

Стрічка «Обережно, двері зачиняться» вимагала від Пелтроу непересічної акторської майстерности, уміння віднайти переконливі барви для кожної зі своїх героїнь, зробити їх по-своєму живими та достовірними. І акторці таке завдання виявилося до снаги, вона створила образ сучасної молодої жінки, яка здатна прожити чуже життя, проте наприкінці усе ж таки змушена робити непростий вибір, аби залишитися собою.

"Емма"

У двотисячних роках Пелтроу фільмується в картинах різного жанру, не уникаючи і непристойних комедій. 2001 року виходить стрічка «Любов зла» братів Фареллі, де акторка зіграла дві версії одного персонажа. Її героїня Розмарі на екрані подається водночас очима закоханого у неї героя  на ім’я Гел, а також із погляду сторонніх, сказати б, об’єктивних персонажів. З погляду Гела – Розмарі писана красуня, у якої нема недоліків, за винятком надмірної скромности, з погляду об’єктивного – вона незграбна товстуха, яка страждає від власної зовнішности. Комічний ефект картини не тільки у цьому протиставленні та своєрідній сліпоті закоханого чоловіка, а ще й у самому статусі героїні, який залишається непевним до самого фіналу історії. Частково «Любов зла» стала коментарем кар’єри самої Ґвінет Пелтроу, водночас принцеси та чудовиська сучасного кіноекрану.

2003 року виходить фільм «Вид згори кращий», де актриса зіграла дівчину з американської провінції. Вона мріє вирватися зі свого маленького містечка. Її вабить небо, тож дівчина обирає професію стюардеси. У цій доволі легковажній картині Пелтроу невимушена, як ніколи. Її природний аристократизм цілком прикрашає історію, де є місце і трейлерному парку, і непрестижній роботі, і ґламурному Парижу, і навіть бійці на борту літака.

Фаховий статус акторки настільки високий, що вона дає раду будь-якому персонажеві.

2 жовтня о 01:00 в АРҐУМЕНТІ-КІНО – фільм «Емма». Молода Ґвінет Пелтроу та пошуки її героїнею кохання для себе й довколишніх. У картині ще немає того видимого роздвоєння, що з’явиться у її фільмах згодом, проте Пелтроу грає персонажа, який перебуває у постійному становленні, піддається різним спокусам та поволі втрачає юнацькі ілюзії. Це історія про невинність, яка, зрештою, не буде розгублена до самого фіналу.  Щаслива нагода бачити щасливу героїню.




RSS

Арґумент-Кіно

Дзеркало кіномистецьких шедеврів на каналі «1+1» в авторській програмі Володимира Войтенка АРҐУМЕНТ-КІНО.

Архів


Новости кино ukrfilm.com