Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Статті


запчасти на погрузчик самара
Интернет магазин лифчик нижнее белье оптом vengriya-opt.com.ua.

Арґумент-Кіно

10.10.2011 18:59

«Основні кольори», Майк Ніколс

У програмі 16 жовтня о 01:35 – фільм знаменитого американського кінорежисера Майка Ніколса «Основні кольори»/ Primary Colors (1998, США).

 «Основні кольори» – це така собі нафантазована політична драма про президентські перегони Джека Стентона, ну геть тобі безсоромного бабія, губернатора з американського Півдня, що прагне побороти кандидатів-демократів на виборах 1992 року. Але, звісно ж, фантазії в цьому сюжеті значно менше, ніж правди.

Нагадаємо, що в режисера фільму «Основні кольори» Майка Ніколса, який народився 1931 року в Берліні, справжнє ім’я – Міхаіл Пєшковський. Він родом з єврейської родини. Батько еміґрував до Німеччини з Росії, а 1939-го вся родина, подалі від нацизму, – до Сполучених Штатів Америки.

Зрештою, Майк захопився театром, навчався, виступав як комік і співак у ресторанах та кабаре, на початку шістдесятих дебютував як режисер на Бродвеї, а 1966-го в кінематографі – блискучою екранізацією п’єси Едварда Олбі «Хто боїться Вірджинії Вулф?», якою одразу ж прославився і яку ми свого часу демонстрували в АРҐУМЕНТІ-КІНО.

Зрештою, Майк Ніколс, окрім усього цього, є ще й письменником та продюсером. І він – один з небагатьох володарів усіх головних нагород американської індустрії розваг. Ідеться, природно, про «Оскар», «Золотий глобус», а також «Ґреммі», «Еммі» й «Тоні».

 «Основні кольори» є п’ятнадцятим фільмом у кар’єрі Майка Ніколса, котрий заслужено вважається «акторським режисером». Адже він зумів надзвичайно проявити, або ж дати особливо проявитися у своїх картинах цілому ґрону – вже, а чи в майбутньому – видатних, блискучих, геніальних акторів: від Річарда Бертона, Елізабет Тейлор та Дастіна Гоффмана в шістдесятих, до Джона Траволти, Емми Томпсон, Біллі Боба Торнтона та інших в «Основних кольорах», наприкінці дев’яностих.

А що стосується сценарної основи, то це скандальний роман-памфлет Джона Клейна, написаний на основі вражень від президентської кампанії Білла Клінтона, безпосереднім учасником якої Клейн, власне, і був. Щоправда, Ніколс відмовився від безкомпромісного викривального тону книжки та вивів сюжет до дещо іншої площини, сказати б, універсальнішої. Він намагається відповісти на питання: чому політики виграють? Виявляється, не через свої заслуги, а через свою харизму, через уміння маніпулювати нашими насторями й бажаннями та завдяки роботі іміджмейкерів, що вміють заховати від чужих очей ті скелети, що ними забиті глибокі шафи цих самих політиків. Взагалі, «политична боротьба , як реслінґ», – заявляє один із героїв стрічки: все підлаштовано, все очевидне й безсумнівне насправді виявляється брехнею…

Принагідно ж у програмі демонструватиметься спеціальний сюжет, в якому йтиметься про образ американського президента в кінематографі 1990-х років.

Зрештою, в смих «Основних кольорах» можна знайти, як для відповідної теми, здається, все. Тут і гостра критика типових методів передвиборної боротьби (чим сьогодні вже не тільки американців, а й нас, українців, звісно, не здивуєш), тут і віра в американську демократичну систему, і гострі політичні діалоги та людські драми і трагедії, тут – уже згадані недвозначні натяки на амурні походеньки Білла Клінтона, а також розігрування такої актуальної для Сполучених Штатів «афроамериканської карти».

Одне слово, кіно для тих, хто ще цікавиться політикою. Якщо ж ви нею вже чи ще не цікавитесь, все одно, подивіться – поки політика не зацікавилась вами.

 АРҐУМЕНТ-КІНО




RSS

Арґумент-Кіно

Дзеркало кіномистецьких шедеврів на каналі «1+1» в авторській програмі Володимира Войтенка АРҐУМЕНТ-КІНО.

Архів


Новости кино ukrfilm.com