Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Статті


Арґумент-Кіно

08.11.2011 14:37

«Коханець», Валерій Тодоровський

У програмі 13 листопада о 00:55 – психологічно напружена кінодрама російського режисера Валерія Тодоровського «Коханець»/ «Любовник» (2002, Росія).

Перед нами розгорнеться сюжет про кохання двох чоловіків до однієї жінки. Один із них є лінґвістом, інший – в минулому військовик. І цих двох абсолютно несхожих, раніше не знайомих між собою людей пов’язує спільна трагедія. Вони дізнаються дуже багато про самих себе і про ту людину, яка мимоволі з’єднала їхні долі…

 «Коханець» є фільмом російським, розповідає історію універсальну, знімали його в білоруському Мінську, а творча група переважно має українське коріння, або ж місце народження. Постановник Валерій Тодоровський, син знаного кінооператора й режисера Петра Тодоровського, з’явився на світ в Одесі. Сценарист Геннадій Островський родом із Бердичева. Виконавець другої головної ролі Сергій Гармаш – із Херсона. Ну а Сергій Михальчук, власне – один із найкращих українських кінооператорів, що багато працює з російськими режисерами, – із Луцька.

Принагідно, про Михальчука. Він є творчим побратимом українського кінорежисера Олеся Саніна. Вони разом створили кілька документальних фільмів, а також повнометражну картину «Мамай». Після якої, власне, Михальчук і був запрошений Тодоровським до фільмування «Коханця», за роботу над яким Сергія визнали найкращим оператором на одному з найповажніших міжнародних кінофестивалів – в іспанському Сан-Себастьяні; то був 2002 рік.

Сергій Михальчук

І ось дуже прикметна характеристика Михальчука з вуст Валерія Тодоровського в інтерв’ю часопису KINO-KOЛО: «Є оператори, які можуть на майданчику замучити всю знімальну групу, а Сергій – це та людина, котру на другий день уся група любить. Якщо ж казати про його творчу манеру, то, мені здається, він – абсолютний універсал. Тобто реально розуміє завдання картини, завдання режисера, і, виходячи з цього, його можливості – необмежені. Сергій може робити яскраве й динамічне, дуже сучасне зображення, а може бути суворим, стриманим і навіть мінімалістичним, як це було, наприклад, у мене в «Коханці».

Здавалося б, фабула фільму «Коханець» банальна. Але автори зрештою, всі гуртом – сценарно-режисерськи-акторськи-візуально, вибудували, вивели сюжет у рідкісний за глибиною психологічний портрет людини, яка не може пережити брехні.

Сценарій Геннадія Островського, що теж удостоєний у Сан-Себастьяні нагороди за найліпший сценарій, як було кимось влучно зауважено, – пропонує не колізію, а тему. Біда не в тім, що був коханець, а в тім, що людині неможливо пережити думку, що найдорожче у житті насправді виявилося фальшивим.

Виконавець цієї правдиво трагічної ролі, Олег Янковський, ще під час фільмування зауважив: такої драматургії, такої ідеї він давно не стрічав у світовому кіні – «мудрий, філософський матеріал»…

Валерій Тодоровський якось в одному з інтерв’ю про свого «Коханця» сказав так: «Це фільм, у якому не стріляють, а тільки розмовляють. Але він вийшов жорстким, значно жорсткішим, ніж фільми, в яких стріляють».

 АРҐУМЕНТ-КІНО




RSS

Арґумент-Кіно

Дзеркало кіномистецьких шедеврів на каналі «1+1» в авторській програмі Володимира Войтенка АРҐУМЕНТ-КІНО.

Архів


Новости кино ukrfilm.com