Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Статті


Арґумент-Кіно

21.11.2011 17:18

«Скандальний щоденник», Річард Ейр

У програмі 27 листопада о 01:05 – фільм британського театрального й кінорежисера Річарда Ейра «Скандальний щоденник»/ Notes On A Scandale (2006, Велика Британія). Він створений за п’єсою Патріка Марбера, що вона, своєю чергою, заснована на романі Зої Геллер.


У звичайній загальноосвітній школі з’являється нова вчителька – чарівна викладачка малювання Шеба, – і все навколо змінюється. Викладацький склад негайно переймається до новенької симпатією, а старшокласники перетворюють її уроки в скандал на сексуальному ґрунті. П’ятнадцятилітній учень і літня вчителька Барбара одночасно починають упадати за Шебою і добиватися від неї відповідних почуттів. Незабаром пристрасті набувають такого шалу, що все життя Шеби загрожує розлетітися на друзки…

Ветеран британської режисури Річард Ейр, що він зазнав сценічної слави, тривалий час працюючи в одному з театрів Единбурґа та в Королівському національному театрі Великої Британії, у цьому фільмі природно зробив ставку на акторський дует Джуді Денч і Кейт Бланшетт.

Взагалі, Ейр нарікає, що процес кінознімання сильно відрізняється від процесу театрального. Він бо любить театр за інтимність: ви сидите, розмовляєте, приміряєте мізансцени, і тільки наприкінці всього цього процесу виходите до авдиторії. А в кінематографі постійно перебуваєте перед очима знімальної групи та продюсерів, і кожен уважно стежить за роботою, в якій далеко не завжди розуміє, що до чого. Тому, мовляв, гарний фільм створити важче, аніж виставу.

Ось і для репетицій «Скандального щоденника» продюсери відвели тільки два тижні. Тому Річард Ейр був радий, що фаховий підхід обох актрис виявився однаковим і все склалося якнайкраще. «Вони люди театральні, земні, – каже Ейр. – Володіють ремеслом і не роблять із нього містики. Працелюбні, і в обох дуже гарна акторська школа». Віддаючи належне Кейт Бланшетт, яка має ще сліпучішу посмішку ельфа, аніж у «Володарі перснів», в програмі особлива увага – на Джуді Денч.

Ну а сценарій кінокартини, як і роман, побудований у формі щоденника, на отруйних інтонаціях її героїні Барбари. Денч у фільмі грає запізнілу пристрасть, збочену і приречену, тобто неможливу і нездійсненну. Хоча автор книжки Зої Геллер пояснював їй лесбійство Барбари так: «Можливо, вона й сама цього не усвідомлює. Можливо, всі її сексуальні домагання зводяться до задоволення потерти Шебі спинку у ванній». Ця думка актрису вразила. І зрештою вона зіграла всесвітню самоту Барбари. А власне лесбійський мотив опинився в тіні.

Джуді Денч після прем’єри «Скандального щоденника» казала: «Мені часто доводилося стрічати таких людей у житті. Це дуже, дуже самотні істоти, яким не вистачає людської прив’язаности, і вони мріють про друга. Вони варті, я думаю, щирого співчуття. Та коли, намагаючись зблизитися із Шебою, Барбара шантажує її, – все відразу стає огидним. Шокуюча історія! Та сама ідея втілити її на екрані мені видалася дуже цікавою. Це завше хвилює, коли тобі пропонують зіграти щось абсолютно відмінне від того, що ти робив раніше»

«Скандальний щоденник» має всі ознаки першокласної англійської драматургії: так звані пінґ-понґові діалоги, ризикований гумор, погано прихована мізантропія і розрахунок на сильних акторів. Останнє Річард Ейр і забезпечив участю Джуді Денч і Кейт Бланшетт, що вони не тільки удостоїлися відповідних оскарівських номінацій (до речі, як і сценарій), але й отримали низку фестивальних та інших престижних професійних нагород за свої ролі у цьому фільмі. Ну а їхня гра – це, своєю чергою, справжня нагорода для глядачів.

АРҐУМЕНТ-КІНО




RSS

Арґумент-Кіно

Дзеркало кіномистецьких шедеврів на каналі «1+1» в авторській програмі Володимира Войтенка АРҐУМЕНТ-КІНО.

Архів


Новости кино ukrfilm.com