Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Статті


Арґумент-Кіно

27.11.2011 17:08

«Казка про темряву», Ніколай Хомєрікі

У програмі АРҐУМЕНТ-КІНО на телеканалі «1+1» 4 грудня о 00:45 – фільм одного з найцікавіших російських режисерів нового покоління, що увійшли до кінематографа протягом останнього десятиліття. Це достоту виклична стрічка Ніколая Хомєрікі «Казка про темряву»/ «Сказка про темноту» (2009, Росія).

Головна героїня фільму – інспектор у справах неповнолітніх Анґєліна. Її роль, до речі, виконує не драматична акторка, а балерина – донька колись надпопулярного російського актора-гумориста Ґєннадія Хазанова – Аліса Хазанова. Так от, її Анґєліна живе у великому місті на теплому морі російсього Далекого Сходу, страждає від самотности й береться кардинально змінити своє життя після того, як маленький опіканець простодушно назвав її «самотньою старою дурепою».

Ніколай Хомєрікі фільмував свою картину у Владивостоку. Він цим самим ніби підмішує до стандартної міської фактури туманні морські пейзажі з рибальськими човнами і танцями білих дельфінів. Хоча простір, що в ньому існує героїня, залишається кінематографічно впізнаваним, російським пострадянським, – така собі сірувато-бруднувата околиця цивілізації. Люди в цій місцевості також живуть сіруваті й бруднуваті. І неповнолітні злочинці та міліціонери розмовляють однією мовою – матірною. (Зауважу – її тут багато, але вона органічна й доречна). Ну і свята в цих людей скидаються на будні – такі само убогі, хмільні й похмільні.

Хомєрікі наполягає – знімав кіно про себе, не дивлячись на те, що героїня – стара діва. Хоча чоловікові про жінку, безумовно, фільмувати важко – у жінці багато нелогічного, емоційного, у неї абсолютно інша система координат. Але й завжди цікаво знімати про те, чого не розумієш, цікаво розгадати загадку.

Зрештою, для Хомєрікі – це, зокрема, кіно про прагнення людини змінювати своє життя. Він переконаний – це можливо у будь-якому віці. Головне – мати внутрішній стрижень. При цьому киває на себе, каже: «У мене було дві вищі освіти, бізнес, а я раптом усе покинув і взявся за кіно».

Дійсно, шлях Хомєрікі до мистецтва непростий. Він стабільно працював бухгалтером на підмосковному заводі з виробництва «Кока-коли», та все обридло – кинув і подався мандрувати за єдиним двотижневим залізничним квитком по Європі. Зупинився в Амстердамі, навчався, і відкрив згодом успішну фірму з імпорту побутової хімії. Але знову не те.

Нині ж Ніколай Хомєрікі напружено складає сценарій свого майбутнього фільму, в якому, сказати б, знову міркуватиме «про темряву». Він цитує Льва Толстого: «Якщо ти прожив день і не подумав про смерть, значить, дарма його прожив». І погоджується з Толстим. Мовляв, більшість людей думають про смерть тільки в екстремальних ситуаціях – коли серйозно захворіють або на війні. Якщо ж думати про неї замолоду і здоровим, то життя може скластися інакше – одразу розумітимеш, що важливо, а що ні. «Я стараюся пам’ятати про смерть завше. Забуваю про неї, лишень коли нап’юсь», – і це також слова російського кінорежисера Ніколая Хомєрікі.

«Казка про темряву» брала участь у престижній програмі Каннського кінофестивалю під назвою «Особливий погляд». А на сочинському фестивалі «Кінотавр» виконавець головної чоловічої ролі Боріс Каморзін був визнаний найкращим російським актором 2009 року.

І це стрічка – про пошук кохання. Проблема, що зрозуміла й цікава кожній людині – подивитися на інших і порівняти із власним пошуком.

 АРҐУМЕНТ-КІНО




RSS

Арґумент-Кіно

Дзеркало кіномистецьких шедеврів на каналі «1+1» в авторській програмі Володимира Войтенка АРҐУМЕНТ-КІНО.

Архів


Новости кино ukrfilm.com