Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Статті


Арґумент-Кіно

07.06.2012 11:06

«Ікло», Йорґос Лантімос

У програмі вночі з 10 на 11 червня о 00:25 – грецьке кіно. Фільм кінорежисера Йорґоса Лантімоса «Ікло». До речі, він був серед п’ятірки найкращих іншомовних фільмів-номінантів на «Оскара» 2009 року й отримав низку престижних фахових нагород на різних поважних кінофестивалях – у Стокгольмі, Монреалі, Сараєві та Дубліні, а також на Каннському фестивалі 2009 року.

«Ікло»  там брало участь у престижній програмі «Особливий погляд», поряд із фільмом румунського режисера Корнеліу Порумбою «Поліцейський, прикметник», котрий ми нещодавно також демонстрували в АРҐУМЕНТІ-КІНО. Так от, румунський фільм був удостоєний призу журі, а грецький – головної нагороди «Особливого погляду».

На околиці міста в будинку за високою огорожею живе родина – батько, мати і троє дітей. Окрім батька, ніхто не виходить зовні. Діти ростуть, навчаються і розважаються, не зазнаючи практично жодного стороннього впливу. Вони вірять, що літаки в небі – іграшкові, а найстрашніший на світі звір – це кішка... І вже цілком дорослі діти дотримуються головного закону родини – не можна покинути домівки, доки в тебе не випаде праве ікло. Вони вже давно живуть в очікуванні цього дня, навіть не підозрюючи, що він не прийде ніколи…

Власне, «Ікло» має ознаки притчі. Вже починаючи з того, що члени родини у фільмі навіть позбавлені власних імен, вони просто – Батько, Мати й Діти. Певні функції. І не варто дорікати творцям відсутністю психологічного нюансування… Ідеться про дещо інше. Пропонований сюжет може збурити міркування про природу зла. І де його більше – зовні, в суспільстві, а чи всередині людини, у її природі? Й чи пропонована історія – не ілюстрація до приказки «Добрими намірами встелена дорога до пекла»? А може, цей фільм також веде про руйнування традиційної культури аґресивною прийшлою? Адже родинна гармонія підважується, коли дітям до рук потрапляють касети з американськими фільмами? Варіантів вистачає…

Так чи так, у фільмі Йорґоса Лантімоса показано один із різновидів ескейпістської комуни, у цьому випадкові – родини, що живе за своїми окремішніми законами, які різняться від довколишніх суспільних. Про причини такого стану речей у картині згадується неакцентовано. І, судячи з усього, це не є важливим і цікавим для режисера. Його інтерес полягає у виявленні природи маніпуляцій людиною, контролю над людиною, над її сприйняттям дійсности. І, природно, сюжет «Ікла» має викликати у глядачів законні запитання. Скажімо: наскільки заслуговують на довіру ті, хто є наразі для нас авторитетом? Або ж: чи є правдивим, істинним те, у що ми звикли безсуперечно вірити? І де проходить та межа, за якою відповідальність перетворюється на нав’язливу потребу влади над чужими життями і долями?

Послідовно ж після цих запитань ми запропонуємо подивитися спеціальний сюжет, у якому йтиметься про те, як кінематографісти зверталися до згаданої теми, як відбивали у своїх творах, у своїх фільмах колізії та обставини так званих закритих спільнот. Адже кінематографічна практика у цьому сенсі є достатньою, цікавою та прикметною.




RSS

Арґумент-Кіно

Дзеркало кіномистецьких шедеврів на каналі «1+1» в авторській програмі Володимира Войтенка АРҐУМЕНТ-КІНО.

Архів


Новости кино ukrfilm.com