Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Статті


Арґумент-Кіно

11.12.2012 18:05

«Похорон», Абель Феррара

Володимир Войтенко, АК

У програмі з 16 на 17 грудня, о 00:35, «Похорон»/ The Funeral (1996, США) – фільм Абеля Феррари, одного з найцікавіших американських кінорежисерів італійського походження, й не перша в його кінокар’єрі ґанґстерсько-кримінальна драма.

Сюжет розгортається таким чином, що опісля вбивства Джонні Темпіо двійко його братів, Рей і Чез, за законами сім’ї зобов’язані помститися за його смерть. Із упертістю, притаманною італійським мафіозі, вони чинять свій суд. Одначе, ця акція має трагічні наслідки для них самих…

Дехто схильний кваліфікувати цей фільм Абеля Феррари як антиґанґстерську трагедію. Мовляв, антураж і стилізація під класичні ґанґстерські саґи, а сенс у результаті викрешується абсолютно інший. Жодної романтики та ідеалізації. Люди, що стають убивцями, чинять це поза своєю волею – такі обставини, так влаштоване життя з покоління до покоління. Вони не знають, як жити інакше, вони не вміють жити інакше. Та подібне життя не здатне принести нічого справжнього, окрім горя для них самих та для їхніх родин.

Так, безумовно, Абель Феррара у фільмі «Похорон» продовжує переосмислювати жанр. Продовжує услід Френсісу Форду Копполі з його «Хрещеним батьком», услід Серджо Леоне з його ґанґстерською епопеєю «Якось в Америці», услід, зрештою, Квентіну Тарантіно з його «Кримінальним читвом». Феррара експериментує з композиційною побудовою, він переосмислює, відповідно до власної манери, до свого стилістичного почерку канони ґанґстерського кіна; канони і традиції, що є надзвичайно багатими, адже вони складалися у Сплучених Штатах практично від початків кінематографа.

І як пожартував один із критиків, якщо Тарантіно забив останнього цвяха у віко труни, в якому спокоївся ґанґстерський жанр, то інший богохульник, Феррара, про творчість якого йтиметься у спеціальному сюжеті, влаштував для цього жанру скорботний похорон…  

Насамкінець варто зауважити, що «Похорон» Абеля Феррари був відзначений двома почесними нагородами на одному з найпрестижніших світових кінофестивалів – у Венеції. Зокрема, «Кубок Вольпі» найкращому акторові дістався Крісу Пенну, що він, поряд із такими прекрасними акторами, як Крістофер Вокен, Бенісіо дель Торо, Ізабелла Росселіні, виразно, глибоко драматично, талановито зіграв роль одного з братів, Чеза Темпіо. Взагалі ж прикметно, що сам режисер на цьому фестивалі був удостоєний нагороди екуменічного журі, що відзначає фільми за, сказати б, кінопроповідь християнської моралі. Ну а популярний британський кіножурнал Empire три роки тому поставив «Похорон» на сьоме місце в переліку найвидатніших ґанґстерських фільмів за всю історію кінематографа.




RSS

Арґумент-Кіно

Дзеркало кіномистецьких шедеврів на каналі «1+1» в авторській програмі Володимира Войтенка АРҐУМЕНТ-КІНО.

Архів


Новости кино ukrfilm.com