Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Статті


Арґумент-Кіно

20.12.2012 18:03

«Секс, брехня і відео», Стівен Содерберґ

Володимир Войтенко, АК

 У програмі АРҐУМЕНТ-КІНО на телеканалі «1+1» уночі з 23 на 24 грудня, о 00:30, – «Секс, брехня і відео»/ Sex, Lies & Videotape (1989, США), психологічна драма, дебютний фільм американського кінорежисера Стівена Содерберґа. Ця інтелектуальна стрічка стала культовою в західних університетських містечках. Содерберґ отримав почесну номінацію на «Оскара» за найкращий ориґінальний сценарій; головне ж – став тріумфатором Каннського кінофестивалю!

А сюжет фільму розгортається так… Ґрем – після дев’ятилітньої відсутности – приїздить до рідного міста на запрошення свого приятеля по коледжу Джона. Той став успішним адвокатом, живе заможно, у щасливому шлюбі з Енн. Та це фасад. Насправді ж у Джона є пристрасна коханка Синтія, власне, сестра Енн. А сама Енн мучиться, вона глибинно невдоволена стосунками з Джоном. Приїзд Ґрема руйнує вдавану стабільність.

Таким чином, перед нами розігрує свої партії квартет головних героїв, кожен із яких персоніфікує той чи той тип сексуальної поведінки.

Джон постає таким собі самцем, якому все одно, з ким задовольняти свої інстинкти. І він ніби «двічі брехун» – як адвокат, що перебуває на службі суспільних інтересів, і як чоловік, що задля збереження родини постійно бреше дружині. Тим часом Джонова коханка Синтія – в іпостасі самки, для якої секс – не тільки фізична потреба, а самореалізація, стиль життя, щось подібне до релігії, якою рухає ідея «вільного кохання». Сестра Синтії Енн – протилежність; вона закомплексована і пригнічує в собі заборонені, на її погляд, бажання. Енн, здається, воліла б робити вигляд, що сексу взагалі не існує. Зрештою, Ґрем: досвід любови без взаємности надихнув його сповідувати кохання платонічне. І Ґрем тут практикує щось особливе, він, ніби своєрідний духівник, знімає на відео сповіді жінок на сексуальні теми, що, своєю чергою, і є його сексуальною реалізацією.

Як би воно не було, певне, має бути очевидним, що кохання і секс – дві нерозривні частини інтимного життя людини, яке насправді не розраховане на чиєсь спостереження, а тим паче на втручання з боку сторонніх, не має значення – близьких, сусідів, а чи держави. Це таємниця, що належить тільки двом утаємниченим...

Не часто буває, щоб дебютна стрічка тріумфувала на Каннському кінофестивалі. Двадцятишестирічний Стівен Содерберґ за фільм «Секс, брехня і відео» 1989-го отримав «Золоту пальму» з рук тодішнього голови журі Віма Вендерса. Також виконавця ролі Ґрема, Джеймса Спейдера, було визнано найкращим актором. Не просто відзнака фільмові, журі не тільки зауважило пошуки нової кіномови на межі кінематографа й відео, що тоді вже активно почало «пожирати» довколишню реальність.

Ішлося передусім про те, що молодий художник прозрів, надзвичайно гостро вловив, сказати б, соціально-психологічні зміни в тодішньому західному суспільстві, загроженому епідемією СНІДу. Ішлося ж передусім про повернення консервативних тенденцій після двох десятиліть надхненної проповіді вільного кохання і сексу. Гойдалка, як воно зазвичай і буває, почала зворотній рух…

Після стрічки «Секс, брехня і відео» – протягом наступних двадцяти з лишком років –Стівен Содерберґ створив іще понад два десятки кінокартин, а також доклався до телесеріальної практики. Тому принагідно і традиційно у програмі в спеціальному сюжеті йтиметься про головні мотиви розмаїтої творчости цього кіномайстра.




RSS

Арґумент-Кіно

Дзеркало кіномистецьких шедеврів на каналі «1+1» в авторській програмі Володимира Войтенка АРҐУМЕНТ-КІНО.

Архів


Новости кино ukrfilm.com