Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Статті


Арґумент-Кіно

22.01.2013 18:26

«Хлоя – секснайманка», Атом Еґоян

Володимир ВойтенкоАК 

До назви фільму знаменитого канадського кінорежисера вірменського походження Атома Еґояна «Хлоя»/ Chloe (2009, Канада – США – Франція), що він демонструватиметься у програмі АРҐУМЕНТ-КІНО вночі з 27 на 28 січня, о 01:35, на телеканалі «1+1»,  у нас дивним і зайвим чином додали слово «секснайманка». Було це вчинено, гадаю, з метою привернення до стрічки більшої уваги через скандалізування. Хоча картина, зрештою, про зовсім інше. Дарма, що її жанр можна охарактеризувати, з одного боку, як психологічну драму, а з іншого, як еротичний трилер.


Отже, Канада, Торонто. Це місто постає на екрані у всій його реальності. Й тут живе ніби ідеальна родина: Дейвід, він професор, Кетрін, вона лікар-гінеколог, та їхній чудовий син. Але якось у Кетрін зароджується підозра, що чоловік їй зраджує. І вона наймає таку собі Хлою, що та має спробувати звабити Дейвіда й надавати Кетрін звіт про те у всіх подробицях.

Прикметно, що «Хлоя» Атома Еґояна розгортає не ориґінальну історію, а є фактично римейком французької стрічки 2004 року, що називається «Наталі». Цю кінокартину зафільмувала режисерка Анн Фонтен, а головні ролі виконали славетні французькі актори Жерар Депардьє, Фанні Ардан та Емманюель Беар.

Еґоян, відповідно, створював англосаксонський варіант французької історії, перевіряв її – безумовно, зі своїми знахідками і втратами – на нову культурну адекватність. Ну й, природно, головні ролі виконали вже знані американські актори: Ліам Нісон, Джуліанн Мур та Аманда Сейфрід.

Сам бо Еґоян, безумовно, той режисер, що давно вже подолав своєю творчістю, сказати б, кордони нерозуміння, бо, зрештою, його завше цікавили сюжети універсальні, наскільки б вони, здається, не були занурені до певної культури чи історії.

Разом із тим, на «Хлою», зафільмовану через п’ять років після виходу на екрани французького ориґіналу, свого часу поцінованого досить високо, Еґоян отримав, прямо скажемо, не найліпшу критику. Та перед пропонованим переглядом фільму хотілося б виступити на захист режисера і його творіння.

Ну хоча б тому, що Еґоян вочевидь ставиться до своїх героїв, передусім, звісно, до героїнь, щиро, тепло і зі співчуттям. Спираючись на це та на інші трактування і втілені на екрані режисерські візії сюжету, можна зробити висновок, що за цією історією, замішаною на сексі, ревнощах і різних страхах, ховається серйозна людська драма. Драма усвідомлення того, що як би двоє людей не кохали одне одного, якими б відданими вони не були одне одному, ці дві половинки ніколи не зможуть поєднатися абсолютно, аби стати однією людиною. Більше того, вони часто не можуть зрозуміти не тільки іншого, а й себе самого. І що в цій ситуації найкращим виходом є тільки одне – знаходити і знаходити в собі сили для любови й довіри.

Гаслом фільму «Хлоя» у кінотеатральному прокаті було таке запитання: «Як далеко ви підете, щоб дізнатися правду?». Питання чи не кожному з нас: дійсно, як далеко? З іншого ж боку, а раптом існує інша правда, якої ми навіть не передбачаємо і зовсім не прагнемо дізнатися? Але доведеться...





RSS

Арґумент-Кіно

Дзеркало кіномистецьких шедеврів на каналі «1+1» в авторській програмі Володимира Войтенка АРҐУМЕНТ-КІНО.

Архів


Новости кино ukrfilm.com