Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Статті


Арґумент-Кіно

30.01.2013 17:17

«Тіло-двійник», Браян Де Пальма

Володимир ВойтенкоАК 

У програмі АРҐУМЕНТ-КІНО вночі з 3 на 4 лютого, о 01:05, на телеканалі «1+1» демонструватиметься фільм «Тіло-двійник»/ Body Double (1984, США; інші варіанти перекладу – «Підставне тіло» і «Подвійне тіло») – на сьогодні вже класика жанру, трилер майстра цієї кіносправи американського кінорежисера Браяна Де Пальми. В одній із головних ролей – Мелані Ґріффіт.

Сюжет фільму, сказати б, у всіх розуміннях освячений міфологією кінематографічного Голлівуду. Все, власне, й розпочинається із невдатливого фільмування – головний герой картини, актор Джек Скаллі (у виконанні Крейґа Воссона) страждає на клаустрофобію, через що і втрачає роботу. А затим іще багато чого – зокрема, кохану і душевний спокій, бо на голлівудських пагорбах він мимоволі стає свідком убивства.

На глядача «Тіла-двійника» чекає справжній сюжетний ребус, бо екранна історія заплутана й переплутана до краю, до межі – вона ніби подвоюється і навіть потроюється у складно вибудуваних дзеркальних лабіринтах розіграної інтриги. Тут маса драматургійних та режисерських провокацій і обманок. А закільцьований фінал глядача неврівноваженого узагалі може вивести із себе: що ж насправді відбувалося і відбулося в цій історії? Отже, в кожнім разі, треба дивитися уважно – і це єдино можливий шлях розгадати інтригу «Тіла-двійника» Де Пальми.

Лишень зауважу, що режисер, якого через цей фільм критикували за самоповтори, у цьому своєму фільмі насправді підсумовує певний період власної творчости, ніби балансуючи на межі самопародії. Утім, про це, а також про певну ілюзію пізнання – про підглядання у кінематографі Браяна Де Пальми йтиметься у програмі в спеціальному сюжеті.

Принагідно ж зацитую самого винуватця, Де Пальму, що він сказав про свій творчий шлях буквально таке: «Природно, ніхто не хоче самоповторів не залежно від жанру. Наприклад, я не волів би фільмувати чотирьох «Бетменів» чи трьох «Людин-павуків» лишень тому, що велика кількість глядачів піде їх дивитися, і я зароблю трохи більше грошей, ніж мені потрібно. Тому, в основному, мені вдалося від цього убезпечитися. Я завше прагнув вивчати різні сфери життя, нові сюжети й ситуації, також я шукав відмінні одна від одної локації для знімання. Я намагався не працювати в одному стилі. Але, безумовно, кілька моїх фільмів створені у жанрі трилера. В основному, вони стали результатом моїх студентських досліджень творів Альфреда Гічкока. Я використовував його манеру оповіді та основні принципи кінематографа 70-х років».  

Свого часу до кінотеатрального прокату фільм «Тіло-двійник» Браяна Де Пальми вийшов під гаслом «Ти не можеш вірити всьому, що ти бачиш». Ну що ж, лишилося переконатися у правдивості цієї максими. 




RSS

Арґумент-Кіно

Дзеркало кіномистецьких шедеврів на каналі «1+1» в авторській програмі Володимира Войтенка АРҐУМЕНТ-КІНО.

Архів


Новости кино ukrfilm.com