Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Статті


Арґумент-Кіно

25.02.2013 16:06

Очі Лаури Марс, Ірвін Кершнер

Володимир ВойтенкоАК 

У програмі АРҐУМЕНТ-КІНО на телеканалі «1+1» вночі з 3 на 4 березня о 01:20 дивіться фільм Ірвіна Кершнера «Очі Лаури Марс»/ Eyes Of Laura Mars (1978, США).

Світлини, що їх робить Лаура Марс, героїня фільму американського кінорежисера Ірвіна Кершнера, мають присмак скандальної слави в Нью-Йорку. Власне, на них імітуються сцени, що зображають акт убивства. Та ось від якогось часу дивні видіння починають турбувати Лауру – вона бачить убивства своїх найліпших друзів, і бачить їх очима вбивці.

Для головної героїні, для Лаури Марс, яка завше, сказати б, сама придумувала смерть на фотографіях, найболіснішим є те, що вона в реальності не може нічого змінити. Її друзі гинуть один за одним. І не дивно, що підозра у скоєному починає падати на Лауру. Та в героїні ще лишається надія, сподівання на детектива Джона Невіла, що той, як ніхто, розуміє Лауру й не вірить, що саме вона злочинець, убивця.

Взагалі ж, «Очі Лаури Марс» – це історія, сюжет якої вбирає одразу низку жанрів: від містичного горора і трилера до, природно, належних ознак жанру детективного.

І надзвичайно прикметно, що сценарій до цієї стрічки написав Джон Карпентер. Той самий Карпентер, що він також є режисером і продюсером, навіть кінокомпозитором, і який помітно вплинув своєю творчістю на розвиток американського незалежного кінематографа останніх десятиліть ХХ століття.

Сам же Карпентер якось казав, що на нього найбільший вплив справили фільми Альфреда Гічкока і Говарда Гокса. Ну а найзнаменитішою кінокартиною самого Карпентера вважається стрічка «Геловін», котра фактично започаткувала новий піджанр горора, дуже популярний і донині, це слешер.

Таким чином, шукайте певних відбитків стилю Карпентера в «Очах Лаури Марс». Взагалі ж, за відомими ознаками, цей фільм схиляється до такого виду горора, як італійський джалло, особливостями якого є зображення тривалих, кривавих і стильних сцен убивств, а також особлива роль кінокамери – вбивства часто показані «очима вбивці».

Стосовно постаті режисера фільму «Очі Лаури Марс» Ірвіна Кершнера, то він є автором кількох знакових фільмів, а саме – однієї із частин «Зоряних війн» та одного з фільмів Бондіани – «Ніколи не кажи «ніколи». Взагалі ж, про творчий шлях Кершнера йтиметься у програмі в спеціальному сюжеті.

Лишень зауважу, що батьки цього американського режисера, який 2010 року – у 87-літньому віці – пішов із життя, були євреями-еміґрантами. І вони родом з України – мати з-під Одеси, а батько з містечка поблизу Києва. Тому не дивно, що 2005 року режисер побував на батьківській землі – його запросили, й він очолював журі 35 Київського міжнародного кінофестивалю «Молодість».

Коли ж повернутися до «Очей Лаури Марс», то, власне, на екрані – це очі однієї з найвиразніших та найориґінальніших актрис американського кінематографа Фей Данавей, яку варто згадати хоча б через участь у фільмах «Бонні та Клайд» Артура Пенна чи «Китайський квартал» Романа Полянського. І Фей Данавей в «Очах Лаури Марс» виступає пліч-о-пліч зі ще одним надзвичайно виразним та знаковим американським актором –з Томмі Лі Джонсом.




RSS

Арґумент-Кіно

Дзеркало кіномистецьких шедеврів на каналі «1+1» в авторській програмі Володимира Войтенка АРҐУМЕНТ-КІНО.

Архів


Новости кино ukrfilm.com