Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Статті


Арґумент-Кіно

19.03.2013 17:57

«Материк», Емануелє Кріалезе

Володимир ВойтенкоАК 

Вночі з 24 на 25 березня о 00:50 на телеканалі «1+1» дивіться програму АРҐУМЕНТ-КІНО та фільм режисера Емануелє Кріалезе «Материк»/ Terraferma (2011, Італія – Франція). 

Італійське кіно, стрічка режисера Емануелє Кріалезе «Материк» – правдива драма, сповнена непідробного життєвого дихання, в якому вистачає місця і комедійним мотивам, і мелодраматичним, і напрузі невдаваного трилера.

Головні герої «Материка» – це рибальська родина із сицилійського острова Лампедуза: дід, його вдова-невістка і двадцятирічний онук. Життя їхнє непросте. А тут постає ще й складна моральна проблема: допомогти нелегальним іміґрантам, що потрапили в біду, чи підкоритися закону й повідомити про нелегалів поліції?

Цікавою та прикметною є життєва і творча історія постановника фільму «Материк» Емануелє Кріалезе. Він народився в Римі, а 1991 року переїхав до Сполучених Штатів, де в Нью-Йоркському університеті навчався кінорежисурі. Там таки 97-го зафільмував свою першу повнометражну – й фестивально успішну – стрічку «Колись ми були чужоземцями», стрічку англомовну. Та незабаром Кріалезе повертається на батьківщину. Більше того, він знаходить те місце, ту свою художню територію, що його надихає на нову творчість – і це земля предків, Сицилія і, зокрема, тамтешній невеличкий острів Лампедуза.

Там, на Лампедузі, Кріалезе, під час фільмування своєї другої стрічки «Я дихаю», яка на Каннському фестивалі отримала Ґран-прі «Тижневика критики» і Приз публіки, знайшов і свого відтоді улюбленого актора Філіппо Пучілло… Ну й, природно, картина «Материк» – це Лампедуза. І цей фільм, як одразу ж справедливо зауважили критики, абсолютно римується із знаменитою неореалістичною стрічкою Лукіно Вісконті «Земля тремтить». (Навіть назви співзвучні – Terraferma і La terra trema).

В обох картинах події розгортаються на сицилійському острові у середовищі рибалок. І Вісконті понад 60 років тому вів про занепад рибальської професії, і – у своєму сюжеті – Кріалезе продовжує власною кіномовою у новому вже часі фактично про те ж саме. Хіба що обставини змінилися. До рибалок прийшли нові випробування – через хвилю туристичного буму із Півночі та хвилю нелегальної іміґрації з Півдня, з Африки. Адже у 2000-х Лампедуза буквально перетворилася на такий собі «перевалочний пункт» для нелегалів, що припливали туди в переповнених човнах зі сподіванням розпочати в Італії нове щасливе життя.

 «Материк» зафільмовано у досить швидкому темпі. Фільм не дарує часу для передиху і спокійного осмислення подій, для одночасної з переглядом рефлексії. Отже, готуйтеся до суто емоційного сприйняття. Та, в кожнім разі, такий темп, така форма цілком резонують зі змістом. Героям кінооповіді також ніколи перевести дух – вони постійно змушені приймати складні рішення, зумовлені їхніми ж нещодавніми вчинками. 

Отже, Terrafermа – «Материк», кіно про людей – про людей, що постають безпомічними у певних життєвих ситуаціях, але, попри все, здатними на милосердя і співчуття.

2011 року Емануелє Кріалезе за цей свій фільм отримав одразу три відзнаки Венеційського кінофестивалю – Спеціальний приз журі, Премію Пасінетті за найкращий фільм, а також премію ЮНІСЕФ, фонду ООН, що опікується поліпшенням стану здоров’я, харчуваня та умов існування дітей.




RSS

Арґумент-Кіно

Дзеркало кіномистецьких шедеврів на каналі «1+1» в авторській програмі Володимира Войтенка АРҐУМЕНТ-КІНО.

Архів


Новости кино ukrfilm.com