Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Статті


Арґумент-Кіно

13.04.2013 15:57

«Життєва сила», Тоб Гупер

Володимир ВойтенкоАК 

Вночі з 14 на 15 квітня о 00:30 на телеканалі «1+1» дивіться програму АРҐУМЕНТ-КІНО та фільм режисера Тоба Гупера «Життєва сила»/Lifeforce (1985, Велика Британія – США).

«Життєва сила» – британсько-американська стрічка того самого Тоба Гупера, що він є автором таких вже абсолютно класичних фільмів у жанрі горор, як «Техаська різанина бензопилкою» та «Полтерґейст». Тих картин, що вони не тільки змінили й визначили принципові канони жанру, породили десятки якщо не сотні послідовників по всьому світу, а й вплинули на кінематограф загалом. Принагідно в програмі демонструватиметься спеціальний сюжет про творчий шлях Тоба Гупера, котрий почав активно знімати ще з дев’яти своїх років: тоді – на батьківську 8-міліметрову кінокамеру, згодом як незалежний фільмар, зрештою – в Голлівуді…

Ну а фільм «Життєва сила» розпочинається з того, що спільна британо-американська експедиція, яка на шатлі «Черчіль» вирушила для перехоплення й дослідження комети Ґаллея, знаходить там чужопланетний об’єкт із капсулами, де в анабіотичному стані перебувають неземної краси жінка і двоє чоловіків. Опинившись на Землі, вони виходять з анабіозу й посеред Лондона розпочинають полювання на людську життєву силу, перетворюючи самих людей на своєрідних зомбі. Усе це скидається на початок кінця світу…

Варто зазначити, що «Життєву силу» створено за романом «Космічні вампіри», який належить перу надзвичайно плодючого англійського письменника й філософа Коліна Генрі Вілсона, автора понад вісімдесяти книжок у царинах літературної критики, музики, кримінології, соціології, історії, сексології, філософії, окультизму, а також тридцяти п’яти романів. Серед яких, скажімо, «Распутін і крах дому Романових», також – цикл творів про загадки Атлантиди, а ще – надпопулярна саґа «Світ Павуків», яка стала культовою, і згодом її продовження навіть дописували інші автори. А найзнаменитіший, насичений правдивим філософським змістом, фантастичний роман Вілсона, котрий побачив світ іще 46 років тому, називається «Паразити свідомости».

Цікаво зауважити, чому, на відміну від Вілсонового роману «Космічні вампіри», в якому астронавти виявили чужопланетний корабель у поясі астероїдів, в екранізації йдеться про комету Ґаллея. Річ у тім, що фільм виходив до прокату влітку 1985 року, а в лютому 86-го комета Ґаллея мала якнайближче підійти до Соняшної системи. Пригадується, ламентування про можливий кінець світу тривали довго й напружено, щось на зразок торішніх, пам’яті «календаря майя». Навіть пізнішу, ківтневу, Чорнобильську катастрофу згодом підверстували до можливої дії злощасної комети, яка насправді умовно впритул і наразі безпечно наближається до Землі періодично і з давніх давен – кожних 75-76 років.

Та, попри всі спекуляції на гіпотетичному «космічному кінці світу», «Життєву силу» згаданого часу належним чином не поцінували ні глядачі, ні критики. Дарма, що, скажімо, спецефекти до неї майстрував – і отримав нагороду на поважному профільному фестивалі в каталонському Сиджесі – знаменитий Джон Дайкстра, котрий прославився своєю роботою над «Зоряними війнами». Також, поряд із драматургійними та режисерськими чеснотами, у «Життєвій силі» чудова музика самого Генрі Манчині – того самого, що раніше або пізніше писав саундтреки до таких вікопомних кінострічок, як «Сніданок у Тіффані» чи «Великий Лебовський», а загалом – до майже 500 фільмів і телесеріалів…

Отже, «Життєва сила», це масштабне кіновидовище, одне з найцікавіших творінь Тоба Гупера, поєднує собою кілька жанрів: фільм жахів, катастроф та вампірські й зомбі-пристрасті обгорнуті виразними науково-фантастичними мотивами. І все це дійсно не могло обійтися без згаданих вже мною спеціальних кіноефектів. Але, як дотепно зауважив один із шанувальників картини, чи не найголовнішим спецефектом у «Життєвій силі» була, звісно, Матильда Мей у ролі «космічної дівчини», яка практично увесь фільм нехтувала такою нікчемною річчю, як одежа…

Тоб Гупер шукав для цієї ролі, сказати б, еталонну жінку, чий образ мав наближатися до ідеалу жіночности. І йому це вдалося. Французька актириса арабського походження Матильда Мей тоді лишень розпочинала свою кар’єру, яка згодом щасливо склалася у співпраці з першорядними європейськими постановниками – Клодом Шабролем, Жаком Демі, Вернером Герцоґом, Біґасом Луною та іншими. 




RSS

Арґумент-Кіно

Дзеркало кіномистецьких шедеврів на каналі «1+1» в авторській програмі Володимира Войтенка АРҐУМЕНТ-КІНО.

Архів


Новости кино ukrfilm.com