Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Статті


Арґумент-Кіно

26.04.2013 18:48

«Поміж», Френсіс Форд Коппола

Володимир ВойтенкоАК 

Вночі з 28 на 29 квітня о 00:30 на телеканалі «1+1» дивіться програму «Арґумент-кіно» та фільм режисера Френсіс Форд Коппола «Поміж»/ Twixt (2011, США).

«Поміж» – найостанніший фільм одного із живих класиків світового кінематографа, зірки Нового Голлівуду, режисера «Хрещеного батька», «Розмови» й «Апокаліпсиса сьогодні», Френсіса Форда Копполи.

У кінокартині йдеться про письменника, що втратив надхення. Він опиняється в провінційному містечку, де намагається пізнати загадку серії вбивств. Уві сні ж йому ввесь час являється привид скривавленої дівчинки з посланням, і не тільки. Можливо, письменник, коли розплутає загадковий клубок, зможе нарешті подолати творчу кризу й написати нову книжку – про вампірів, потойбічне життя та про Едґара По?

В ориґіналі фільм Копполи називається Twixt. Як каже сам майстер – це давньоанглійська мовна архаїчна форма, яка використовувалася, певне, років двісті тому. Twixt – між. Це слово зачарувало, заінтриґувало Копполу. Він відчув його як «між життям і смертю», як «між молодістю і старістю». І в результаті фільм цей – «між сном і реальністю». А кінокар’єра самого Копполи, як він каже, чи не повсякчас була «між успіхом і провалом». А ще йому в театрі завше подобався простір між завісою і задньою стіною – свого роду чарівний, смерковий простір, де часом реальности насправді більше, аніж у власне реальному світі. Звідсіля і назва для кінострічки, назва, якою дихає, зрештою, і ввесь її сюжет.

Коли Коппола тільки розпочинав роботу над фільмом, то висловився в тому дусі, що це буде поєднання ґотичного роману, вкрай особистої для нього історії, а також почасти данина жанрові горора, з якого він у 60-х розпочинав кар’єру, працюючи під крилом фабриканта малобюджетних стрічок, продюсера й режисера, Роджера Кормена.

Хоча Коппола не вірить у жанри – скажімо, що бувають окремо фільми жахів, комедії, романтичні історії чи трилери. Насправді на ці категорії, для зручности, їх ділять дистриб’ютори, прокатники. «Тобто, – на думку Копполи, – життя як воно є – це фільм жахів, але водночас і комедія, й історія кохання, і, безумовно, трилер».

Важко не погодитись. У випадку ж із фільмом «Поміж» режисер просто побачив сон, що скидався на ґотичний роман, і який йому цікаво було зробити тієї форми й того типу, як у молодості, коли отримати роботу молодому режисерові було найпростіше, погодившись знімати жахалки.

«Поміж» – кіно достатньо непросте для сприйняття, фільм-загадка, що глибоко просякнутий мотивами творчости знаменитого американського письменника-романтика Едґара Аллана По. Взагалі, це кіно є своєрідним екскурсом у психологію творчости, є спробою автора, себто Копполи, через власний фільм проговорити надзвичайно складні речі й, можливо, пізнати їх, утвердитися у здогадах, а потім, також можливо, і знову засумніватися.

Лиш варто додати, що Коппола цей свій фільм, як і попередні два («Молодість без молодости» й «Тетро») створював, сказати б, у спробі відмовитися від себе колишнього. Адже він нарешті має можливість ні від кого не залежати, самотужки фінансувати своє кіно і робити його за невеликі бюджети – максимально мінімалістично, ну майже як у студентські роки – своєрідний виклик: наскільки, мовляв, я молодий і що насправді можу?.. Принагідно, про пізню творчість Копполи, про пошук ним своєрідного еліксиру молодости у програмі йтиметься у спеціальному сюжеті.

В кожнім разі, Френсіс Форд Коппола створив украй особистий, вільний від зовнішніх зобов’язань, похмурий, екстраординарний, моторошний і суперечливий фільм із великою повагою до творчости і постаті Едґара Аллана По, а також суголосний самій натурі цього тривожного та неспокійного письменника й поета. І якщо Коппола, за власним зізнанням, «Хрещеного батька» фільмував «про заповіт», «Розмову» – «про самотність», то стрічку «Поміж» – «про втрату»… 




RSS

Арґумент-Кіно

Дзеркало кіномистецьких шедеврів на каналі «1+1» в авторській програмі Володимира Войтенка АРҐУМЕНТ-КІНО.

Архів


Новости кино ukrfilm.com