Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Статті


ринопластика и пластика носа

Арґумент-Кіно

23.05.2013 19:34

Рассел Кроу. Харизма та майстерність

Ігор Грабович, АК    

Актор та співак Рассел Кроу належить до середнього покоління австралійських лицедіїв з міжнародною репутацією, які прийшли до кінематографа на початку дев’яностих років ХХ століття. Він прославився у фільмі «Бритоголові» (ориґінальна назва стрічки – Romper Stomper), де зіграв австралійського скінгеда на ім’я Гандо.

 
Рассел Кроу у фільмі "Гарний рік"

Картина мала глядацький успіх і сформувала певний екранний образ для актора –? схильного до насилля, небезпечного для суспільства соціопата, якого дуже важко вгамувати. І ефект перших ролей Кроу тримався насамперед на непересічній фактурі актора, на його брутальній мужності, яка одразу привертала до себе увагу. Цю доволі потужну та універсальну форму можна було наповнювати дуже розмаїтим змістом.

В Америці, куди Кроу запросили одразу після його перших успішних ролей, актор продовжує грати персонажів, які задля здійснення своїх намірів звертаються передусім до брутального насилля. Саме таким є його герой Сід 6.7 з картини «Віртуозність» . По суті, Кроу грає комп’ютерну програму, яка складена з особистостей сотні небезпечних людей. І одного дня ця програма матеріалізується й виходить із комп’ютерного світу у світ реальний.

Кроу втілює тут новітні страхи, що ті пов’язані зі стрімким науковим прогресом. Водночас його герой також утілює цілком земні бажання, які унаочнює без зайвого сорому.

"Бритоголові"

"Віртуозність"

"Таємниці Лос-Анджелеса"

Набагато складнішим та неоднозначнішим вийшов інший його персонаж –? Бад Вайт –?  із неонуару «Таємниці Лос-Анджелеса». Кроу зіграв схильного до насилля офіцера поліції, котрий водночас сповідує певний етичний кодекс і вірить у справедливість.

Бад став одним із найвідоміших персонажів і самого актора, і кінематографа дев’яностих років, який вивів у світ героїв амбівалентних, неоднозначних, проте надзвичайно харизматичних. Власне, Рассел Кроу повернув моду до подібних кіноперсонажів, яких іще називають украй неполіткоректними; він зробив їх об’єктами поклоніння, сучасними символами чоловічого бунту проти численних умовностей цивілізації.

Роль Бада Вайта стала також своєрідним прологом до іншої, фактично найзнаменитішої ролі Кроу –? генерала Максимуса з фільму Ридлі Скотта «Ґладіатор».

 Це була перша, проте не остання зустріч цього актора та цього режисера. Згодом разом вони створять низку цікавих кінокартин та непересічних кіногероїв. Проте Максимус дотепер залишається унікальним поєднанням акторської харизми, непересічних бійцівських якостей та особливої людяности, яка робить Максимуса гарно впізнаваним та близьким масовому глядачеві.

"Ґладіатор"

"Ігри розуму"

Максимус Рассела Кроу став сучасним міфом, який поєднав давню епоху Римської імперії з теперішнім часом, створивши унікальну модель для наслідування та ідентифікації. За цю роль Кроу отримав «Оскара» та всесвітню славу, якою незабаром зумів скористатися.

 Наступного ж року актор кардинально змінюється у фільмі режисера Рона Говарда «Ігри розуму», де грає знаменитого американського математика, лавреата Нобелівської премії Джона Неша, відомого і своїми працями, і своєю хворобою, з якою вчений навчився жити.

У цій ролі Кроу спирається більше на власну акторську техніку, ніж на харизму. Схований під ґримом, він подає свого героя через міміку та пластику, через добре продуманий жест і погляд.

Ця робота стала своєрідним акторським подвигом Кроу, бо, не особливо схильний до перевтілення, він зумів стримати власну природу задля персонажа, який утілює на екрані його пряму протилежність.

У наступному десятилітті Кроу грає не так часто, старанно фільтруючи свою появу на кіноекрані. Він прагне втілювати звичайних людей, для яких героїзм, по суті, є екстремальним і не дуже бажаним досвідом. Одну з останніх ролей такого штибу актор отримує у картині режисера Пола Гаґґіса «Три дні на втечу». Фільм є вільним римейком французької стрічки та розповідає про шкільного вчителя Джона Бреннана, дружину якого помилково звинуватили у вбивстві. Не маючи можливости довести її невинність, Джон вирішує влаштувати дружині втечу.

"Три дні на втечу"

У цій картині Кроу знову відчутно занижує градус власної агресії, багато уваги надаючи людським слабкостям свого персонажа, його вразливості та вірності власній родині. Водночас, це також історія про німий бунт, який протистоїть максимально дегуманізованій машині правосуддя, котра нічого не хоче знати про фатальні збіги та звичайну людську слабкість, і яка не може бути підсудною.

Вночі з 26 на 27 травня о 01:05 в АРҐУМЕНТІ-КІНО стрічка «Гарний рік» – іще один плід співпраці актора Рассела Кроу та режисера Ридлі Скотта. Фільм по-новому демонструє творчі можливості обох митців, які до того часу не фільмували та не фільмувалися у настільки легковажних історіях. «Гарний рік», по суті, – комедія, яка на перший план виводить вічний конфлікт поміж серцем та обов’язком, поміж минулим, у кому вгадується вічність, та майбутнім, яке обіцяє лише фінансовий успіх, проте і нещирість також. 

Роль біржового брокера Макса Скіннера стала для Кроу ще одним кроком до ролей людей звичайних. Фільм знято 2006 року, після успіху «Ґладіатора» та участи в «Іграх розуму». Багато в чому персонаж та актор у цій картині тотожні одне одному. Опинившись на своєрідному перехресті, вони обидва мають зробити свій вибір. Правильний він буде чи ні, покаже час, проте за самим вибором, за альтернативами, які постають перед обома персонажами – вже зараз цікаво та повчально спостерігати. 




RSS

Арґумент-Кіно

Дзеркало кіномистецьких шедеврів на каналі «1+1» в авторській програмі Володимира Войтенка АРҐУМЕНТ-КІНО.

Архів


Новости кино ukrfilm.com