Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Статті


Арґумент-Кіно

24.06.2013 13:39

«Артист», Мішель Азанавічюс

Володимир ВойтенкоАК 

Вночі з 30 червня на 1 липня о 00:20 на телеканалі «1+1» дивіться - фінальну 14 сезону - програму «Арґумент-кіно» та фільм режисера Мішеля Азанавічюса «Артист»/ The Artist (2011, Франція – Бельгія).

Абсолютна й несподівана подія світового кінематографа 2011-2012 років – німий фільм французького кінорежисера Мішеля Азанавічюса «Артист» став улюбленцем публіки, критики й володарем найрізноманітніших фахових нагород по всьому світу – загалом вдалося нарахувати 116 фестивальних та інших призових відзнак; зокрема, п’ять «Оскарів», у тім числі – за найкращий фільм, найкращу режисуру та найкращу чоловічу роль.

Події стрічки розгортаються в Голлівуді 1927 року. Джордж Валентайн – зірка світового кіна, він популярний, його просто обожнює публіка. Ну а Пеппі Міллер – усього лиш проста статистка, яка мріє стати великою актрисою. Одначе, кінематограф стоїть на порозі звукової ери, яка кардинально змінить порядок речей. І, звісно, тільки кохання здатне зарадити всьому й допомогти героям віднайти щастя.

«Артист» розпочав свій тріумф із Каннського фестивалю 2011 року, на якому був удостоєний двох виконавських нагород – актор Жан Дюжарден отримав відзнаку за найкращу чоловічу роль, ну а Джек-Рассел-тер'єр на прізвисько Уґґі – спеціальний приз Palmе Dog, що комічно співзвучний з Palmе D’Оr – «Золотою пальмою». У Канні цей приз щорічно вручають за найкращу роль у виконанні собаки. Мішель Азанавічюс по тому згадував: «В одній з останніх сцен, де герой Дюжардена хоче накласти на себе руки, а йому заважає пес, що ввесь час чіпляється за ноги, я попрохав Жана засунути собі до шкарпеток ковбасу. І це найдивніша річ, яку я будь-коли просив актора виконати на знімальному майданчику».

Дещо про режисера. Він народився у Парижі в єврейській родині, що переїхала до Франції з Литви у 20-х роках минулого століття. Дебютував у кіні 20 років тому комедією «Американський клас». Утвердився ж, набув авторитету у французькому кінематографі завдяки екранізації романів письменника Жана Брюса про Аґента 117 – вийшло дві такі пригодницькі ретро-комедії, які пародіюють класику жанру: стрічки про Джеймса Бонда, Фантомаса і знамениту серію «Рожева пантера».

І ці картини стали одними з найкасовіших в історії французької кіноіндустрії, що допомогло Мішелю Азанавічюсу отримати згоду продюсерів на ризиковий у комерційному сенсі фільм без слів. До речі, в «Артисті» головні ролі виконують зірки стрічок про походеньки Аґента 117 – вже згаданий Жан Дюжарден і Береніс Бежо, що вона є, власне, дружиною режисера.

Розмірковуючи про стилістику свого фільму, про, сказати б, німоту «Артиста», в одному з інтерв’ю Азанавічюс казав: «Німий кінематограф потребує тієї простоти, яка не дуже суголосна з такою складною темою, як стосунки чоловіка й жінки, де, за визначенням, потрібно багато говорити. Та й простота американського німого кіна 20-х нині непідходяща: глядач змінився за останні 80 років. Знайти баланс поміж простим і складним – ось було завдання при написанні сценарію. І тут на допомогу прийшла чорно-біла палітра, яка виглядає досить таки нереалістично, а тому припускається певна додаткова романтика, що надає фільмові мрійливости, непритаманної сучасному кінематографу. І теперішній глядач, прийшовши на німе кіно, в основному готовий до того, що на екрані точитиметься нереальне дійство».

Звісно, «Артист» – це стилізація, це гра в німий кінематограф. Насамкінець іще слова Мішеля Азанавічюса про це: «Ми від початку старалися бути не надто серйозними, намагалися змішувати жанри, жартувати й мелодраматизувати, грати з авдиторією. Ну а стосовно універсальности німого кінематографа, то дуже просто: у спілкуванні зі своїми найближчими, найкоханішими людьми ви далеко не завжди вдаєтеся до слів – часом досить погляду, досить поруху брів, губ, плечей, рук… Так само відбувається і на екрані».

Принагідно ж, у програмі спеціальний відеосюжет буде присвячений ностальгійним фільмам про епоху Великого Німого.




RSS

Арґумент-Кіно

Дзеркало кіномистецьких шедеврів на каналі «1+1» в авторській програмі Володимира Войтенка АРҐУМЕНТ-КІНО.

Архів


Новости кино ukrfilm.com