Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Статті


Арґумент-Кіно

16.09.2013 18:41

«Крамер проти Крамера», Роберт Бентон

Володимир ВойтенкоАК  

Вночі з 22 на 23 вересня о 00:10 на телеканалі «1+1» дивіться програму АРҐУМЕНТ-КІНО та фільм режисера Роберта Бентона «Крамер проти Крамера» / Kramer vs. Kramer (1979, США).

«Крамер проти Крамера» – знаменита оскароносна мелодрама американського сценариста й кінорежисера Роберта Бентона із зірковою та безумовно тріумфальною участю Дастіна Гоффмана й Мерил Стрип.

В осерді сюжету – Тед Крамер, що є кар’єристом, увесь сенс життя якого зводиться виключно до роботи. За великим рахунком, він не помічає ні дружини, ні сина. Та ось одного несподіваного дня дружина покидає родину задля самореалізації. І Тедові випадає докорінно змінити своє життя, аби пізнати нове щастя, яке згодом також стає загроженим...

Фільм «Крамер проти Крамера» вийшов на екрани 1980 року й зазнав абсолютного глядацького успіху – тільки у Сполучених Штатах Америки в кінотеатральному прокаті він зібрав понад 100 мільйонів доларів. Також свого часу надзвичайною популярністю ця стрічка користувалася по всьому світу, зокрема, і в українських кінотеатрах.

Поряд із цим, картина отримала низку найпрестижніших фахових нагород, серед яких п’ять “Оскарів», загалом із дев’яти номінацій. Цікаво, що поряд із фільмом «Крамер проти Крамера» того року дев’яти номінацій на премію Американської кіноакадемії також був удостоєний блискучий, віртуозний, вікопомний фільм Боба Фосса «Увесь цей джаз». Та академіки віддали перевагу, здавалось би, скромній родинній мелодрамі.

Себто «Крамер проти Крамера» отримав так звані «головні «Оскари»: за найкращий фільм, найкращий (адаптований) сценарій, найкращу режисуру, а також відповідні акторські нагороди Дастіну Гоффману й Мерил Стрип, котрі так переконливо й пронизливо втілили на екрані невдатливе американське подружжя Крамерів.

Власне, одна з причин тріумфу стрічки була тією, що фільм, поряд зі всіма своїми кіномистецькими чеснотами, зрезонував соціально, культурно. Річ у тім, що в цій картині так чи так, але досить виразно відбився, сюжетно проявився культурний зсув, котрий відбувся у суспільній думці десь протягом останнього перед тим десятиліття і який позначився так званою другою хвилею фемінізму у Сполучених Штатах.

Іншими словами, це час, коли почали помітно змінюватися людські уявлення про традиційне батьківство та материнство. Однакової ж прихильности обох статей картина Роберта Бентона не останньою чергою заслужила й через те, що в ній досить виважено й неупереджено представлено як точку зору на події та стан справ Теда Крамера, так і Джоанни Крамер.

З іншого ж боку, можна говорити про те, що «Крамер проти Крамера» увиразнював неґативні наслідки жіночої емансипації. І саме це, здається, таким природним було для постановника фільму, адже Роберт Бентон, про творчість якого йтиметься у спеціальному сюжеті, від народження техасець і є прихильником традиційних цінностей, що він неодноразово демонстрував протягом своєї кінематографічної кар’єри.

Та варто зауважити, що в картині «Крамер проти Крамера» блискучим адвокатом феміністичних позицій виступила Мерил Стрип. Своєю харизмою та майстерністю вона зробила все, аби у глядачів виникла якщо не симпатія до Жоанни, то, принаймні, розуміння її проблем. Більше того, актриса навіть сама переписала для своєї героїні ключову судову промову.

Що ж стосується Дастіна Гоффмана, то той особливий нерв, якого він привніс до фільму, яким нагородив свого Крамера, був досить особистим, адже актор працював над роллю саме після болісного процесу розлучення.

«Крамер проти Крамера» – вже фактично кінематографічна класика, яка продовжує примножувати мільйони нових і нових шанувальників через телевізійні та відеоекрани. Бо це кіно щире, розумне і веде про головне – про те, що є найважливішим у житті, про цінності, які завше були, є і будуть непроминальними, не зважаючи ні на що.




RSS

Арґумент-Кіно

Дзеркало кіномистецьких шедеврів на каналі «1+1» в авторській програмі Володимира Войтенка АРҐУМЕНТ-КІНО.

Архів


Новости кино ukrfilm.com