Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Статті


Арґумент-Кіно

03.10.2013 16:34

«Повернення живих мерців», Ден О’Беннон

Вночі з 13 на 14 жовтня о 00:40 на телеканалі «1+1» дивіться програму «Арґумент-кіно» та фільм режисера Дена О’Беннона «Повернення живих мерців»/ The Return of the Living Dead (1985, США) – продовження вибраної ретроспективи картин леґендарних горормейкерів світу.

У фільмі американського сценариста й режисера Дена О’Беннона “Повернення живих мерців" ідеться про те, як на одному загумінковому медицинському складі, так воно вже сталося, зберігалися контейнери із зомбі, що помилково потрапили туди багато років назад. Зрозуміле діло, одного прекрасного, а чи, радше, жахливого дня герметичність контейнерів було порушено, мерці ожили й почали жваво полювати за своїм фірмовим делікатесом – людськими мізками...

«Повернення живих мерців» є класикою жанру і, з дозволу сказати, дуже своєрідним діамантом у короні кінофеномену «живих мерців», про який у спеціальному сюжеті, поряд із режисерською творчістю О’Беннона, йтиметься у програмі.

Наразі ж принагідно деякі арґументи на захист упослідженого в нашій суспільній свідомості горора як жанру.

З одного боку, від радянських часів на наших теренах фільм жахів не вітався і не практикувався, а з іншого – всім відоме дитяче й підліткове захоплення так званими страшними історіями. В кожнім разі, у вільному світі, до якого від недавнього часу, в певному розумінні, належить і Україна, задоволення від перегляду горорів – це масовий феномен, в основі якого лежать прадавні страхи людства і який, своєю чергою, міцно сягає своїм корінням духовного світу минулого.

У широкому, власне естетичному, розумінні фільм жахів означає все, що на кіноекрані має цілеспрямовано збурювати страх, сіяти паніку, наганяти жах, викликати огиду. Таким чином, горори дарують нам історії з фантастичними й надчуттєвими розповідями про мерців, таких як вампіри й зомбі, про вовкулаків та кішко-людей, про привидів і демонів; з іншого ж боку, це можуть бути також історії, що беруть за основу нашу дійсність і відповідні жахні сюжети.

Та, в кожнім разі, у горорі, зрештою, завше ідеться про одвічну боротьбу Добра зі Злом, а сам він є найодвертішим запереченням цілого світу – «приховане скидає шати таємниці, природне обертається на незвичайне, людське стає ненормальним, а ідилія переростає у безладдя»...

Одне слово, страшна, страшна, дуже страшна казка, що вона, зокрема, чекає й у фільмі «Повернення живих мерців». Хоча це картина особлива – у ній поєднуються класичні елементи правдиво страшного горора із питомими комедійно-пародійними рисами.

Для Дена О’Беннона вона стала повнометражним дебютом. Насправді ж О'Беннон, передусім, – знаменитий сценарист знаменитих фільмів. Таких, як стрічки «Чужий» Ридлі Скотта і «Згадати все» Пауля Вергофена. Він також працював над характерами жахних персонажів до низки не менш відомих фільмів, зокрема, до «Чужих» Джеймса Кемерона, автора вікопомних «Титаніка» й «Аватара»

Взагалі ж, «Поверення живих мерців» – це кіно, яке колись ламало стереотипи жанру, направляючи наступників на нові шляхи. І це кіно, яке потверджує, що зомбі – не тільки страшно, але й смішно.

І коли ви навіть далеко не прихильник зомбі-горорів, сьогодні є слушна можливість якщо не навернення, то знайомства.




RSS

Арґумент-Кіно

Дзеркало кіномистецьких шедеврів на каналі «1+1» в авторській програмі Володимира Войтенка АРҐУМЕНТ-КІНО.

Архів


Новости кино ukrfilm.com