Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Статті


Арґумент-Кіно

16.12.2013 15:54

Альманах українських короткометражних фільмів (6)

Володимир ВойтенкоАК   

Вночі з 22 на 23 грудня о 00:20 у програмі «Арґумент-кіно» на телеканалі «1+1» демонструватиметься шостий із семи Альманахів українських короткометражних фільмів. 

До створення семи коротких фільмів причетні п’ятеро режисерів-початківців, двоє з яких відвідають студію програми й розкажуть про своє кіно та про себе.

Один із них – Роман Бондарчук, талановитий режисер як ігрового, так і документального кіна, фільми якого вже удостоєні призів міжнародних фестивалів. Зокрема, Романова короткометражна ігрова стрічка «Таксист» свого часу брала участь у Відкритому фестивалі кіна країн СНД, Латвії, Литви та Естонії «Кіношок» і була вдостоєна двох нагород: призу «Слон» Ґільдії кінознавців і кінокритиків Росії та призу журі продюсерів.

Роман Бондарчук також є автором збірки оповідань «Директор коридора». Він пише сценарії та бере активну участь в організації і проведенні Міжнародного фестивалю документального кіна про права людини Docudays.ua, зокрема, як член відбіркової комісії... А його трихвилинна сатирична стрічка із назвою «MMS» – історія хлопця, що зачарований загадковим MMS у своєму телефоні – є частиною проекту  «Мудаки. Арабески».

Із усіх 35 короткометражних фільмів, які протягом семи випусків демонструються у програмі «Арґумент-кіно» і які входять до проектів «Мудаки. Арабески» та «Україно, goodbye!», поміж всуціль ігрових, є один, трихвилинний, анімаційний. Називається таким чином – «Українська література: посібник для мудаків». Його режисер – Анатолій Лавренішин, який також завітає до студії.

Та, що найцікавіше, саме ця анімація чи не найбільше, поряд з низкою інших фільмів, які входять до названих проектів, викликала серед окремих достойників, переважно – поважного віку людей, що представляють певні громадські кола, неприйняття і навіть гостре обурення – аж до написання листів на адреси парламенту й уряду.

"Мій друг Сєрьога"

Що ж бо сталося? Від чого ті звинувачення в «аморальності, непристойності та паплюженні національних святинь»?! Дуже прикро, коли люди мистецтва не ладні розібратися ну хоча б у жанрових ознаках критикованих ними творів, що конкретно стосується, зокрема, сатиричного анімаційного фільму Анатолія Лавренішина. Та й увесь проект, у якому цей фільм сворено, є маніфестально сатиричним.

"Вона називала його ідіот"

Принагідно ж ось цитата з того самого маніфесту: «Кожен час має своїх героїв. Про них співають пісень, пишуть книжки, створюють фільми, їх наслідують – лицарі, воїни, мислителі, поети, музиканти… Змінюються часи, змінюються герої. На відміну від попередників, герої нашого загадкового часу не воюють, не відкривають нових земель, не пишуть книг, і, зазвичай, їх не читають. Вони, діти «стихійної демократії», просто живуть. Ходять по крамницях, дивляться телевізор, п'ють пиво, длубаються в носі… Їх можна зустріти в метро, на вулиці, в ліфті, ба – навіть у себе вдома. Вони підкорили країну, не доклавши жодного зусилля».

І далі: «Мудаки, за визначенням, – люди, неадекватні ситуації, в якій опинилися, вони поза викликами часу – рухаються хибним шляхом і вперто вкладають свої зусилля в марноту-марнот... Ми свідомі взятої на себе місії: вивести на екран, висміяти і вчинити замах на вбивство мудака – передусім у собі, у своєму ближньому, в українському суспільстві».

"Ключ"

"Зло"

Окрім Уже згаданих фільмів, у програмі також демонструватимуться дві короткі стрічки дотепного і гострого на мистецьке око, спостережливого сценариста й режисера Івана Тімшина, який виводить на екран галерею українських соціальних типів. Наразі його короткі фільми «Мій друг Серьога» і «Тупик».

Насамкінець іще три режисери і три драматичні, але такі різні фільми. «Вона називала його ідіот» Володимира Цивінського – фантасмагорична історія внутрішнього світу героя. «Ключ» Артура Млояна – історія втрат і надій. «Зло» Оксани Казьміної за сценарієм талановитої молодої письменниці Катерини Бабкіної – майже інфернальний етюд про невідворотність долі.




RSS

Арґумент-Кіно

Дзеркало кіномистецьких шедеврів на каналі «1+1» в авторській програмі Володимира Войтенка АРҐУМЕНТ-КІНО.

Архів


Новости кино ukrfilm.com