Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Арґумент-Кіно


Статті

20.06.2003 18:04

“... чистий трилер”(“Телефонна будка” Джоела Шумахера)

Олексій Сахалтуєв

ТЕЛЕФОННА БУДКА/PHONE BOOTH (81’, США, 2002), сценарій: Леррі Коен, режисер: Джоел Шумахер, оператор: Меттью Лібатік, актори: Колін Фаррелл, Форест Вітакер, Кіфер Сатерленд, Кеті Голмс, Рада Мітчелл, Джон Інос.

Новому проекту Джоела Шумахера не відмовиш у чесності. Назва, плакат і рекламні матеріали натякають, що “телефонна будка” тут – не метафора, не назва таємної операції та навіть не прізвисько головного героя. Це справжнісінька телефонна будка з металу, пластику та скла. А в ній сидить жива людина, що півтори години кричить, б’ється в гістериці, плаче, погрожує, перепрошує, кудись телефонує та лається з усім світом. Одне слово, така собі вистава одного актора – Коліна Фаррелла, майбутнього Александра Македонського.

Але “Телефонна будка” – це не фарс і не сюрреалістична притча про безглуздість світу. Хоча деякі підстави для такого витлумачення у фільмові є – так само, як і елементи соціальної сатири, і дещо наївного сучасного мораліте. Це – трилер: крутий, серйозний, бюджетний та – як не дивно – безумовно несподіваний за задумом. Щоправда, ориґінальність ця межує з цілковитим ідіотизмом: часом складається враження, що автор сюжету настільки ж позбавлений логіки та здорового глузду, як і всі персонажі цього блазновища. Але це якраз можна пояснити: сценарій написаний знаним майстром “треша” Леррі Коеном, а головну роль спочатку пропонували Джиму Керрі. Незрозуміло інше: що робить у режисерському кріслі саме Джоел Шумахер?

Зняти захопливий трилер, де герой майже весь час сидів би в телефонній будці та вислуховував нотації божевільного снайпера-мораліста – завдання в дусі Гічкока. Та, напевно, в сучасному Голлівуді немає проекту, з яким не впорався б Шумахер – незабаром він зніматиме чергового “Фантома опери”. Його, здається, зовсім не засмутила очевидна перспектива художнього провалу “Телефонної будки”. Безглуздий сюжет сприйнятий ним не як виклик власному почуттю гумору, а як привід для впертого вживання такого актуального сьогодні естетичного прийому, як поліекран. Хіба це не захоплива перспектива – за доби буму комп’ютерних кінотехнологій раптом побачити сеґментований у стилі 1960-х кадр, а замість хитромудрих звукових ефектів послухати, як Кіфер Сатерленд по телефону суворо ганить Коліна Фаррелла? І все це у фільмові, що, напевно, замислювався комерційно спроможним – адже Шумахер останнім часом нічого іншого не знімає.

“Найкращий на сьогодні чистий трилер 2003 року”, – заявив інтернет-кінокритик Джеймс Берардінеллі, щоб дистриб’ютори фільму отримали-таки обов’язковий позитивний відгук бодай від якогось авторитета. З огляду на те, що рік тоді тільки-но почався, а “чистих” трилерів до прокату виходить не так вже й багато, подібний комплімент сприймається щонайменше як обережний. Але вішати на “Телефонну будку” наличку “найгіршого чистого трилера” поки що теж не хочеться: раптом іще якийсь “серйозний” режисер зніме “комерційний“ фільм за “ориґінальним“ сюжетом? Хтозна, може й сам Шумахер не підведе...



Статті

Архів


Новости кино ukrfilm.com