Національний кінопортал KINOKOLO.UA

Фотобанк

"Вічне світло незаплямованого розуму"

Rambler's Top100

Енциклопедія

"Богдан Ступка, актор"

Народився - с. Куликів, Львівська обл. 1961 - Закінчив студію при Львівському театрі.

Крамниця



Новини

Арґумент-Кіно


Статті

24.06.2003 10:47

“Найбезглуздіший” лідер(“Галк” Ана Лі)

Cтаніслава Беретова

ГАЛК (ЗДОРОВИЛО)/THE HULK (140’, США, 2003), сценарій: Джеймс Шамус, Майкл Френс, Джон Турмен за коміксами Джека Кірбі та Стена Лі, режисер: Ан Лі, оператор: Фредерік Елмс, актори: Ерік Бана, Дженніфер Коннеллі, Сем Елліотт, Лу Ферріньйо, Пол Керсі, Джош Лукас, Нік Нолті.

“Останній прихисток демократії” та класичний приклад суспільства споживання, Сполучені Штати, як не крути, на сьогодні наймогутніша країна світу. Тому вони цілком свідомо впроваджують свою політику та ідеологію, коли мирними, а коли й військовими методами. Одним із найпродуктивніших способів підкорення є опанування масовою свідомістю. А на цьому шляху кінематограф, як засіб створення альтернативної реальности, виконує роль нової релігії та ідеології загалом.

Про “загадкову” слов’янську душу не торочив хіба що ледачий, а що відомо про таємницю душі пересічного американського громадянина? Ніщо краще за кінематограф не зможе розповісти про їхні “скелети в шафі”.

Людство не може існувати без мітотворчости. Коли “старі леґенди” відмирають, їхнє місце заступають нові. Останнім часом усі “споживачі” сучасного кіна (у відсотковому плані, здебільшого, голлівудського виробництва) змушені “харчуватися” продуктами вторинної переробки, що їх “штампує” американська свідомість. Поєднуючи несумісні компоненти, де у давні європейські історії вплетені “високотехнологійні” елементи, наукову фантастику та автентичні розповіді індіанців – у результаті маєш дивний мікс безглуздости та несмаку. З цим важко не погодитися, якщо згадати хоча б декілька найгучніших прем’єр. Екранами світу за останні декілька років промаршували “леґіони” американських героїв-мутантів, схожих між собою, мов члени єдиної великої родини, що дивом пережила Апокаліпсис.

Люди Ікс, Зірвиголова та Людина-Павук, наздогнали та перегнали старого Бетмена, Діка Трейсі і Людину Темряви. Більшість з них – породження уяви креативників культового у Штатах видання Marvel Comics.

Можна довго сперечатися стосовно художньої якости цих стрічок і навіть того неґативного впливу, що вони його справляють на молодь – цим нікого не здивуєш. А ось що по-справжньому може викликати подив – це новий витвір студії Universal Pictures під “кодовою” назвою “Галк”.

“Галк” – чергова екранізацію популярного в Штатах “марвелівського” коміксу “Неймовірний Галк”. Пригоди “великого та жахливого” завжди зеленого монстра, що навіть розмовляти не вміє, за нез’ясованих причин викликають жвавий інтерес публіки по той бік земної кулі. Дигітальний Галк, підозріло зелений і мовчазний мутант, створений на студії Джорджа Лукаса Industrial Light & Magiс, видається поганою копією улюбленця глядачів Шрека.

Сюжет стрічки доволі стандартний: унаслідок аварії молодий вчений Брюс Беннер (Ерік Бана) перетворюється на неконтрольованого монстра. Але у “Галку” традиційну для цього жанру фабулу чомусь вирішили “розвести” глибокими ідеями та зайвими діалогами. Взаємини між батьками та дітьми, страшні спомини з дитинства, необхідність самоконтролю та вміння керувати власними почуттями – весь “букет” улюблених тем Америки, країни “психоаналізу, що переміг”, експлуатуються у стрічці тайванського режисера.

Важко визначити, що більше дратує у фільмові: ідіотичний, сором’язливий монстр, що майже ніколи не з’являється на екрані оголеним (надзвичайно “пластичні” труси рятують публіку від “культурного шоку”), його збоченець-батько (Нік Нолті), або ж чарівна дівчина Бетті (Дженніфер Коннеллі) – подруга й колежанка головного героя, що за сумісництвом виступає донькою найзапеклішого ворога Галка.

Мабуть, у рейтинґові “найбезглуздіших” стрічок цього літа “Галк” має посісти одну з верхніх позицій. Алогічний сюжет, відсутність навіть натяку на якусь акторську гру та гіпертрофоване знущання над самим поняттям монтажу – ось неповний перелік “досягнень” Здоровила.

Після перегляду цього кіношедевру доби глобалізму виникла ідея використати оперну практику ознайомлення з лібретом, щоб ставала зрозумілою дія на сцені. Якщо б кожному глядачеві “Галка” видавали автентичний комікс, перегляд фільму ставав би приємнішим і кориснішим.

Також дивіться: Фотогалерею фільму



Статті

Архів


Новости кино ukrfilm.com